Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Goed getuned ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 638 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40635 - Goed getuned ?
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4668 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

geert-nsr 6-1-2007 21:26 Print reply

Posts: 6438
weet niet met wat voor uitlaat je rijd maar als je een erg hoogtoerige uitlaat heb zou ik mischien toch je cilinder wat aanpassen.
mischien verklaard dit ook waarom jij die andere tsxjes met std cilinder er niet uittrekt.. wat wel zou moeten met zo'n cilinder..
 
Toon 6-1-2007 21:28 Print reply

Posts: 1679
Ik heb een proma uitlaat (hoogtoerig dus)
Dus ik kan beter een gewone GE2 die ori is gaan kopen, deze is waarschijnlijk sneller en betrouwbaarder dan deze ?

Nog iets ik heb met john zijn program de reedvalve opening berekent dit is 5,7 is dit niet weinig ?

Dit bericht is gewijzigd door toon op 6-1-2007 om 21:30 uur.
 
geert-nsr 6-1-2007 21:31 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: toon
Ik heb een proma uitlaat (hoogtoerig dus)
Dus ik kan beter een gewone GE2 die ori is gaan kopen, deze is waarschijnlijk sneller en betrouwbaarder dan deze ?

Nog iets ik heb met john zijn program de reedvalve opening berekent dit is 5,7 is dit niet weinig ?

Dit bericht is gewijzigd door toon op 6-1-2007 om 21:30 uur.

betrouwbaarder zeker. als je hem goed afsteld wss ook sneller..
weet niet waarom deze geen power heeft..
 
Toon 6-1-2007 21:32 Print reply

Posts: 1679
Zou een meer ervaren tuner dit op het oog kunnen zien bv Lude of John of Bullet ?
 
DT-Dude89 6-1-2007 21:34 Print reply

Posts: 223
ja, zou ik wel doen. met deze uitlaat poort blijft het toch critisch.

reedvalve opening is hoever je reedstops openstaan . die plaatjes die je kleppen tegen houden met aan zuigen van het mengsel.

hoever deze open moeten staan hangt af hoeveel kleppen je hebt en natuurlijk type cilinder en carb (grootte)
 
driver004 6-1-2007 21:35 Print reply

Posts: 3418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: toon
Zou een meer ervaren tuner dit op het oog kunnen zien bv Lude of John of Bullet ?


post je probleem op het 2 stroke tuning forum
daar zitten veel mensen met ervaring
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
Toon 6-1-2007 21:37 Print reply

Posts: 1679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: driver004
[...]


post je probleem op het 2 stroke tuning forum
daar zitten veel mensen met ervaring


Ja ok, maar hier ook waar blijven ze ?
 
DT-Dude89 6-1-2007 21:41 Print reply

Posts: 223
in de kroeg natuurlijk , zou het morgen weer proberen. of stuur ze in inbox oid
 
LVS 6-1-2007 22:07 Print reply
Posts: 98
[? En ik vind nog iets raar de bovenste veer is nog heel mooi en de onderste was stuk ?


-------------------------------------------------------------------

er worden soms ,2 verschillende veren ,bij een zuiger geleverd.[ zit bij diverse merken]

de bovenste ,zal een stalen chroomveer zijn .
de onderste, is dan een gietyzeren veer .[ die blijven normaal wel heel ]

maar met zo een ekstreme uitlaatpoort , moet het wel kapot gaan .

of een zuiger zoeken ,met 2 of 1 stalen veer



 
Scozzisa 6-1-2007 22:30 Print reply

Posts: 2077
wat ist probleem precies?
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 6-1-2007 22:34 Print reply

Posts: 7728
en Toon, GE2 is een honda term, geen suzuki
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
geert-nsr 6-1-2007 22:36 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scozzisa
wat ist probleem precies?

topic mss ff doorlezen

mr zn onderste zuiger veer is geknapt..
en heeft wijnig power met deze cilinder..
 
Scozzisa 6-1-2007 22:46 Print reply

Posts: 2077
ff doorgelezen

dat de zuigerveer is geknapt vind ik niet gek met 81,5 %

en datie vrij weinig power heeft is ook niet vreemd, wss is een zuigerveer na een aantal kilometer al aardig naar de ** toe met zulke afmetingen van je uitlaatpoort

het beste voor hem is dus een ander cilindertje nemen en deze 'normaal' tunen .. breedte max 67,5% van de boring en voor de rest alles ff normaal berekenen (uittekenen) zodat ie weet wat ie doet

en ja ik zeg het nog maar eens
 
Kees de Jong 7-1-2007 11:07 Print reply

Posts: 1881
81.41 % kom ik op uit. De vorm van de poort is niet zo heel vreemd zoals eerder beweerd werd. Veel te breed is ie natuurlijk wel voor normaal gebruik.

Edit: Dat je spoelpoorten van afmeting verschillen is heel normaal.

Dit bericht is gewijzigd door Kees de Jong op 7-1-2007 om 11:11 uur.
 
7 seconden, of 21 gram
Toon 7-1-2007 13:24 Print reply

Posts: 1679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kees de Jong
81.41 % kom ik op uit. De vorm van de poort is niet zo heel vreemd zoals eerder beweerd werd. Veel te breed is ie natuurlijk wel voor normaal gebruik.

Edit: Dat je spoelpoorten van afmeting verschillen is heel normaal.

Dit bericht is gewijzigd door Kees de Jong op 7-1-2007 om 11:11 uur.


Waarom verschillen de afmetingen van de spoelpoorten ?

Nu zit ik nog met iets, er zijn minieme putjes in de cilinderkop die afgevlakt is dus er is kans op detoneren nu.
Mag ik hem polijsten want de putjes zijn echt miniem ?

Nog iets als ik met John zijn programma de afstand van de reedstops tov de reedvalves bereken met 80% is dat 5,7mm is dit juist(het programma) ?
 

Dit topic is 4668 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved