Sypie_Honda |
6-1-2007 17:44 |
 Posts: 13830 |
ja oke, dan ben je er waarschijnlijk al.
maar als je je dremel dan toch in de uitlaatpoort hebt
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
Toon |
6-1-2007 17:44 |
 Posts: 1679 |
ha ok, en is er een rede voor die vorm, ik neem aan iets in de powerband meet koppel ofzo ?
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
6-1-2007 17:46 |
 Posts: 17931 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: toon
ha ok, en is er een rede voor die vorm, ik neem aan iets in de powerband meet koppel ofzo ?
ja, maar je zou zeggen dat dat smalle stuk dan boven zou moeten zitten, ik zou gewoon nieuwe zuiger kopen en verder rijden
|
|
|
|
Toon |
6-1-2007 17:47 |
 Posts: 1679 |
maar zo grote maantjes zijn er toch niet in een ori zuiger ? En ik geloof dat een van die pinnetjes voor de zuigerveren op hun plaats te houden in een poort loopt of bijna maar daar is hij niet vastgelopen
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
6-1-2007 17:50 |
 Posts: 17931 |
jawel maantjes horen zo
|
|
|
|
Kees de Jong |
6-1-2007 17:56 |
 Posts: 1881 |
Geef de gecorrigeerde poortbreedte van je uitlaatpoort eens?
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
ja, maar je zou zeggen dat dat smalle stuk dan boven zou moeten zitten, ik zou gewoon nieuwe zuiger kopen en verder rijden
Uitlaatpoortoppervlakte winst naar beneden kan toch prima zolang je em niet onder het o.d.p. legt?
De cilinder ziet er netjes getuned uit, de spoelkanelen inderdaad iets minder maar dat kan niet te maken hebben met je probleem.
|
|
7 seconden, of 21 gram |
|
_3s_ |
6-1-2007 18:10 |
 Posts: 899 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kees de Jong
Geef de gecorrigeerde poortbreedte van je uitlaatpoort eens?
[...]
Uitlaatpoortoppervlakte winst naar beneden kan toch prima zolang je em niet onder het o.d.p. legt?
De cilinder ziet er netjes getuned uit, de spoelkanelen inderdaad iets minder maar dat kan niet te maken hebben met je probleem.
Ik ben de broer van toon, ga nu aan de poortmap beginnen. Ik zal ze posten zodra ik de map af heb
edit: de breedste diameter van de uitlaat poort kom ik uit op 39 mm
ik zal nog 1 of 2 poortmappen maken omdat dit mijn eerste poortmap is. misschien kom ik dan iets anders uit maar die kans is klein.
Dit bericht is gewijzigd door _3s_ op 6-1-2007 om 18:52 uur.
|
|
Jeuj TSW erbij! =D |
|
Toon |
6-1-2007 20:19 |
 Posts: 1679 |
Hoe kan je de gecorrigeerde uitlaatpoortbreedte verkrijgen ?
En wat is het voordeel van deze uitlaatpoortvorm ?
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
6-1-2007 20:25 |
 Posts: 17931 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: toon
Hoe kan je de gecorrigeerde uitlaatpoortbreedte verkrijgen ?
En wat is het voordeel van deze uitlaatpoortvorm ?
voordeel schijn tmeer koppel te zijn
gecorrigeerde breedte is in een rechte lijn van links naar rechts in je uitlaatpoort
mag niet meer zijn dan 67% van je zuigerdiam, welke 41mm is
|
|
|
|
Toon |
6-1-2007 20:32 |
 Posts: 1679 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
voordeel schijn tmeer koppel te zijn
gecorrigeerde breedte is in een rechte lijn van links naar rechts in je uitlaatpoort
mag niet meer zijn dan 67% van je zuigerdiam, welke 41mm is
Is hier een formule voor ?
hier is de poortmap btw
Ik ben beginner en ken er niets van mss kunnen jullie hier nog iets uit maken ?
Dit bericht is gewijzigd door toon op 6-1-2007 om 20:33 uur.
|
|
|
|
geert-nsr |
6-1-2007 20:35 |
 Posts: 6438 |
uitlaatpoort is nogal breed 81,5 % vd boring..
Dit bericht is gewijzigd door geert-nsr op 6-1-2007 om 20:36 uur.
|
|
|
|
-Dennis- |
6-1-2007 20:38 |
 Posts: 919 |
De vorm van de uitlaatpoort heeft twee functies, flow en voorkomen dat de zuigerveer "hapt". Het weghalen van de "punten" aan de onderkant van de uitlaatpoort zal niet zo zeer iets voor de flow doen maar wel helpen om te voorkomen dat de zuigerveer hapt. Ik zou de poort ovaal maken, dat is voor de geleiding van de zuigerveer beter. Die plotselinge overgangen vind hij niet fijn. Let er ook op dat de poorten na het bewerken ook weer iets afgerond worden, je mag geen scherpe kant voelen als je met je vinger van uit de boring aan de poortranden voelt. Persoonlijk vind ik de spoelpoorten aan de onderkant (aansluiting op het blok) vrij grof bewerkt. Voor het vermogen maakt dat niet zo veel uit denk ik.
|
|
nee, dat mag niet |
|
Toon |
6-1-2007 20:38 |
 Posts: 1679 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
uitlaatpoort is nogal breed 81,5 % vd boring..
Dit bericht is gewijzigd door geert-nsr op 6-1-2007 om 20:36 uur.
Is dat met gecorrigeerde waarde ? want ongecorr. is hij 39mm
En dennis is het beter dan om het te polijsten wat grof is ?
Dit bericht is gewijzigd door toon op 6-1-2007 om 20:42 uur.
|
|
|
|
-Dennis- |
6-1-2007 20:43 |
 Posts: 919 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
uitlaatpoort is nogal breed 81,5 % vd boring..
Dit bericht is gewijzigd door geert-nsr op 6-1-2007 om 20:36 uur.
volgens mij reken je verkeerd..ik kom op 69%. (wat dus eigenlijk iets te breed is)
|
|
nee, dat mag niet |
|
Toon |
6-1-2007 20:43 |
 Posts: 1679 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Dennis-
[...]
volgens mij reken je verkeerd..ik kom op 69%. (wat dus eigenlijk iets te breed is)
Hoe doe je dat ? En ik vind nog iets raar de bovenste veer is nog heel mooi en de onderste was stuk ?
|
|
|
|