Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Goed getuned ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 575 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40635 - Goed getuned ?
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4658 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sypie_Honda 6-1-2007 17:44 Print reply

Posts: 13830
ja oke, dan ben je er waarschijnlijk al.

maar als je je dremel dan toch in de uitlaatpoort hebt
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Toon 6-1-2007 17:44 Print reply

Posts: 1679
ha ok, en is er een rede voor die vorm, ik neem aan iets in de powerband meet koppel ofzo ?
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 6-1-2007 17:46 Print reply

Posts: 17931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: toon
ha ok, en is er een rede voor die vorm, ik neem aan iets in de powerband meet koppel ofzo ?


ja, maar je zou zeggen dat dat smalle stuk dan boven zou moeten zitten, ik zou gewoon nieuwe zuiger kopen en verder rijden

 
Toon 6-1-2007 17:47 Print reply

Posts: 1679
maar zo grote maantjes zijn er toch niet in een ori zuiger ? En ik geloof dat een van die pinnetjes voor de zuigerveren op hun plaats te houden in een poort loopt of bijna maar daar is hij niet vastgelopen
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 6-1-2007 17:50 Print reply

Posts: 17931
jawel maantjes horen zo
 
Kees de Jong 6-1-2007 17:56 Print reply

Posts: 1881
Geef de gecorrigeerde poortbreedte van je uitlaatpoort eens?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]


ja, maar je zou zeggen dat dat smalle stuk dan boven zou moeten zitten, ik zou gewoon nieuwe zuiger kopen en verder rijden



Uitlaatpoortoppervlakte winst naar beneden kan toch prima zolang je em niet onder het o.d.p. legt?

De cilinder ziet er netjes getuned uit, de spoelkanelen inderdaad iets minder maar dat kan niet te maken hebben met je probleem.
 
7 seconden, of 21 gram
_3s_ 6-1-2007 18:10 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kees de Jong
Geef de gecorrigeerde poortbreedte van je uitlaatpoort eens?

[...]


Uitlaatpoortoppervlakte winst naar beneden kan toch prima zolang je em niet onder het o.d.p. legt?

De cilinder ziet er netjes getuned uit, de spoelkanelen inderdaad iets minder maar dat kan niet te maken hebben met je probleem.


Ik ben de broer van toon, ga nu aan de poortmap beginnen. Ik zal ze posten zodra ik de map af heb

edit: de breedste diameter van de uitlaat poort kom ik uit op 39 mm

ik zal nog 1 of 2 poortmappen maken omdat dit mijn eerste poortmap is. misschien kom ik dan iets anders uit maar die kans is klein.


Dit bericht is gewijzigd door _3s_ op 6-1-2007 om 18:52 uur.
 
Jeuj TSW erbij! =D
Toon 6-1-2007 20:19 Print reply

Posts: 1679
Hoe kan je de gecorrigeerde uitlaatpoortbreedte verkrijgen ?

En wat is het voordeel van deze uitlaatpoortvorm ?

 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 6-1-2007 20:25 Print reply

Posts: 17931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: toon
Hoe kan je de gecorrigeerde uitlaatpoortbreedte verkrijgen ?

En wat is het voordeel van deze uitlaatpoortvorm ?




voordeel schijn tmeer koppel te zijn


gecorrigeerde breedte is in een rechte lijn van links naar rechts in je uitlaatpoort

mag niet meer zijn dan 67% van je zuigerdiam, welke 41mm is
 
Toon 6-1-2007 20:32 Print reply

Posts: 1679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



voordeel schijn tmeer koppel te zijn


gecorrigeerde breedte is in een rechte lijn van links naar rechts in je uitlaatpoort

mag niet meer zijn dan 67% van je zuigerdiam, welke 41mm is


Is hier een formule voor ?

hier is de poortmap btw
Ik ben beginner en ken er niets van mss kunnen jullie hier nog iets uit maken ?


Dit bericht is gewijzigd door toon op 6-1-2007 om 20:33 uur.
 
geert-nsr 6-1-2007 20:35 Print reply

Posts: 6438
uitlaatpoort is nogal breed 81,5 % vd boring..

Dit bericht is gewijzigd door geert-nsr op 6-1-2007 om 20:36 uur.
 
-Dennis- 6-1-2007 20:38 Print reply

Posts: 919
De vorm van de uitlaatpoort heeft twee functies, flow en voorkomen dat de zuigerveer "hapt". Het weghalen van de "punten" aan de onderkant van de uitlaatpoort zal niet zo zeer iets voor de flow doen maar wel helpen om te voorkomen dat de zuigerveer hapt. Ik zou de poort ovaal maken, dat is voor de geleiding van de zuigerveer beter. Die plotselinge overgangen vind hij niet fijn. Let er ook op dat de poorten na het bewerken ook weer iets afgerond worden, je mag geen scherpe kant voelen als je met je vinger van uit de boring aan de poortranden voelt. Persoonlijk vind ik de spoelpoorten aan de onderkant (aansluiting op het blok) vrij grof bewerkt. Voor het vermogen maakt dat niet zo veel uit denk ik.
 
nee, dat mag niet
Toon 6-1-2007 20:38 Print reply

Posts: 1679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
uitlaatpoort is nogal breed 81,5 % vd boring..

Dit bericht is gewijzigd door geert-nsr op 6-1-2007 om 20:36 uur.


Is dat met gecorrigeerde waarde ? want ongecorr. is hij 39mm

En dennis is het beter dan om het te polijsten wat grof is ?

Dit bericht is gewijzigd door toon op 6-1-2007 om 20:42 uur.
 
-Dennis- 6-1-2007 20:43 Print reply

Posts: 919
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
uitlaatpoort is nogal breed 81,5 % vd boring..

Dit bericht is gewijzigd door geert-nsr op 6-1-2007 om 20:36 uur.


volgens mij reken je verkeerd..ik kom op 69%. (wat dus eigenlijk iets te breed is)
 
nee, dat mag niet
Toon 6-1-2007 20:43 Print reply

Posts: 1679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Dennis-
[...]


volgens mij reken je verkeerd..ik kom op 69%. (wat dus eigenlijk iets te breed is)


Hoe doe je dat ? En ik vind nog iets raar de bovenste veer is nog heel mooi en de onderste was stuk ?
 

Dit topic is 4658 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved