Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - inrijden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 800 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40569 - inrijden
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1130 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

leonmt5 2-1-2007 13:17 Print reply

Posts: 799
Ik zou gewoon gaan rijden zoals je normaal ook deed. Misschien een klein scheutje erbij in dat doe ik ook wel eens.
 
bert : bezopen en rijd toch.
MTX-speed 2-1-2007 13:29 Print reply

Posts: 1229
Ik heb ook een 110-Malossi gereden. Ik heb er een uitzonderlijke km-stand mee gehaald. Ik heb namelijk 13000km gereden met de eerste zuiger. Die cilinder was nieuw toen ik hem kocht. Het blok waar hij op lag was net gereviseerd met een nieuwe krukas. Daarbij zat er een 24mm mikuni op met het originele luchtfilter. Om het af te maken een vroege ontstekingsgrondplaat en een 80-Proma.
Ik heb altijd evenveel gesmeerd. 1 op 25. Gewoon de goedkoopste 2-taktolie. In de kwaliteit zit namelijk helemaal niet zoveel verschil in. Het enige verschil is dat goedkope olieen je uitlaat gemakkelijker dicht laten slibben. Dit is zeer simpel op te lossen door af en toe eens goed gas te geven.
Hoe meer je smeert, hoe minder slijtage je hebt maar ook hoe minder vermogen. De vermogensvermindering door te weinig smeren is bijna niet merkbaar. Waarom zou je dus niet wat meer smeren?

Het nadeel van te weinig smeren tijdens het inrijden is dat je de kans op een warmloper of vastloper aanzienlijk vergroot. Loopt hij toch niet warm of loopt hij niet vast, dan heb je geluk gehad. Voor de rest heeft het geen nadelige gevolgen.

In een vorige post werd gezegt dat hoe minder je smeert, hoe sneller je brommer ingelopen is. Dit is inderdaad correct. Maar je creeert door te weinig smeren wel extra risico's. Aangezien de gevolgen hiervan weleens een flinke aanslag in je portemonnee kunnen lopen; gewoon wat meer smeren, die olie kost toch geen flikker.

1 op 25 is een hele mooie mengverhouding voor een 110-malossi. 1 op 50 is beduidend veel te schraal, ga je onder de 1 op 25 zitten dan zal hij gemakkelijker verzuipen, uitlaat kan gemakkelijker dicht gaan zitten en hij zal veel makkelijker gaan stotteren.
 

Dit topic is 1130 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved