Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda S-kop ? :|

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 762 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40401 - honda S-kop ? :|
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 7999 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Frysk 17-12-2006 20:53 Print topicpost

Posts: 34928
ik heb dus paar weken trug een oud MTtje gekocht maar daar waren lagers + zuiger van versleten

dus goed ik sloop blok uit elkaar en ik kijk naar de kop en zie vreemd genoeg een vreemde kop, nog nooit gezien, dus Cor ff gevraagd (blue racer) , wist het ook niet kwam
zonet dus ff john huijben gevraagd maar die had ook geen idee

dus ik vraag maar ff @ BF



de code die errop staat :
HM 166-S


nu heb ik eens gelezen dat dit zeldzame koppen zouden zijn en goed voor kracht onderin zouden zorgen
is dit waar ?

 
giggitybyte

User 927 17-12-2006 20:54 Print reply

Posts: 6405
Ik heb er nog nooit iets over gehoord. Probeer het zou ik zeggen!

Edit: 2 seconden google:

De cilinderkop moet het merkteken HM 166 S hebben.
Veel wordt gemonteerd een cilinderkop van het type HM 166 F. Deze cilinderkop heeft een kleine compressiekamer.

www.mt5.nl

166 S is dus origineel. F is HC kop.

Dit bericht is gewijzigd door Razadull AKA Roald op 17-12-2006 om 20:56 uur.
 
THOMASJEUHHH 17-12-2006 20:55 Print reply

Posts: 4159
nee is gewoon een hoge druk kop
 
bwoaahhppp,,..
Frysk 17-12-2006 20:56 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: THOMASJEUHHH
nee is gewoon een hoge druk kop



hoge druk kop die origineel van honda is ?

HM logo + code staat erin :S

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald
Ik heb er nog nooit iets over gehoord. Probeer het zou ik zeggen!

Edit: 2 seconden google:

De cilinderkop moet het merkteken HM 166 S hebben.
Veel wordt gemonteerd een cilinderkop van het type HM 166 F. Deze cilinderkop heeft een kleine compressiekamer.

www.mt5.nl

166 S is dus origineel. F is HC kop.

Dit bericht is gewijzigd door Razadull AKA Roald op 17-12-2006 om 20:56 uur.



als dit origineel is waarom heb ik er dan nog nooit van gehoort :S.. vind het maar wat een vreemd zaakje maar kan wel waar zijn dat dit origineel is..

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 17-12-2006 om 20:58 uur.
 
giggitybyte
MTRudolf 17-12-2006 20:57 Print reply

Posts: 2464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: THOMASJEUHHH
nee is gewoon een hoge druk kop



bij een hoge druk kop staat er geen S in maar een F

Dit bericht is gewijzigd door MTRudolf op 17-12-2006 om 20:58 uur.
 
User 927 17-12-2006 20:59 Print reply

Posts: 6405
Ben lekker bezig

Edit: Dus ff op een rijtje


166 S: Ori MT/MB/MTX OT
166 F: Hoge druk kop

Dat is wat ik er van maak iig.

Dit bericht is gewijzigd door Razadull AKA Roald op 17-12-2006 om 21:02 uur.
 
PRO TUNING 17-12-2006 21:00 Print reply

Posts: 4000
S = Slow

F = Fast
 
Frysk 17-12-2006 21:03 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald
Sorry, is de originele kop van een MTX-OT lees ik net. Een ori MT/MB kop is een 166 S.

Edit: Dus ff op een rijtje


166 S: Ori MT/MB/MTX OT
166 F: Hoge druk kop

Dat is wat ik er van maak iig.

God, ben lkkr bezig.....

Dit bericht is gewijzigd door Razadull AKA Roald op 17-12-2006 om 21:02 uur.



hmm..
dus als ik het goed begrijp heeft ori MTX-OT andere kop dan MT5..
dacht altijd dat die hetzelfde waren..

maargoed..
zou het kloppen dat dit kopje voor onderin een beetje mee zou helpen ?
 
giggitybyte
User 927 17-12-2006 21:04 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



hmm..
dus als ik het goed begrijp heeft ori MTX-OT andere kop dan MT5..
dacht altijd dat die hetzelfde waren..

maargoed..
zou het kloppen dat dit kopje voor onderin een beetje mee zou helpen ?



Mja niet dus, ik lees weer eens sneller dan m'n kop kan verwerken

Sorry voor de verwarring

HM 166 H is een ori MB uitlaat... Maar goed. Het is een begrensde kop, voor de Nederlandse markt. Denk niet dattie onderin mee helpt. Maar je kunt het proberen, dan weet je het.
 
Frysk 17-12-2006 21:07 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald
[...]



Mja niet dus, ik lees weer eens sneller dan m'n kop kan verwerken

Sorry voor de verwarring

HM 166 H is een ori MB uitlaat... Maar goed. Het is een begrensde kop, voor de Nederlandse markt. Denk niet dattie onderin mee helpt. Maar je kunt het proberen, dan weet je het.



MT5.nl is ook appart..
er staat dus dat MTX-OT dus een hm166-s kop heeft standaard
er staat bij MB precies hetzelfde


laat maar
ben er denk ik achter wat dit voor kopje precies is

het is dus de ori begrensde kut kop

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 17-12-2006 om 21:08 uur.
 
giggitybyte
joeriMT5 17-12-2006 21:10 Print reply

Posts: 1205
ik heb er zo 1 op mijn mt staan en heb er apart ook nog zo 1 liggen.
het is gewoon een originele....

begrensde kut kop ik haalde er 72 mee ofzo

Dit bericht is gewijzigd door joeriMT5 op 17-12-2006 om 21:17 uur.
 
THOMASJEUHHH 17-12-2006 21:26 Print reply

Posts: 4159
hm,, ik heb ze beide gehad en ik ben vast is de war met s of f, sorry hiervoor
 
bwoaahhppp,,..
- Han - 17-12-2006 22:43 Print reply

Posts: 9667
ik heb 3 s koppen liggen, dat is gewoon de originele
 
<10.000 posts
specialhonda 31-12-2017 2:18 Print reply
Posts: 62
De HM 166S kop staat voor de langzame versie met de S van Slow.

De HM 166F kop staat voor de snelle versie met de F van Fast.
 

Dit topic is 7999 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved