Saknet |
30-12-2006 9:04 |
 Posts: 10355 |
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
b e r t |
30-12-2006 9:37 |
 Posts: 1855 |
ik ga weer is olie verversen.
moet er echt 10w30 in?
Of kan er ook 10w40 in?
en als ik dat doe, waar zou ik het aan kunnen merken. waarom is 10w30 beter voor mn fiets als 10w40
(ik rijd am6)
|
|
|
|
koekie - Administrator |
30-12-2006 9:39 |
 Posts: 12588 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: b e r t
ik ga weer is olie verversen.
moet er echt 10w30 in?
Of kan er ook 10w40 in?
en als ik dat doe, waar zou ik het aan kunnen merken. waarom is 10w30 beter voor mn fiets als 10w40
(ik rijd am6)
verschil in dikte..
10w40 is gewoon standaard en voor vrijwel elke bak perfect
|
|
Haaks de hoek om! |
|
b e r t |
30-12-2006 9:40 |
 Posts: 1855 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koekie
[...]
verschil in dikte..
10w40 is gewoon standaard en voor vrijwel elke bak perfect
dat van verschil in dikte wist ik al. maar ze bevelen in de handleiding 10w30 aan. maar aangezien hier zat 10w40 staat kost het niks en heof ik niet weer naar de dealer toe
|
|
|
|
koekie - Administrator |
30-12-2006 9:42 |
 Posts: 12588 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: b e r t
[...]
dat van verschil in dikte wist ik al. maar ze bevelen in de handleiding 10w30 aan. maar aangezien hier zat 10w40 staat kost het niks en heof ik niet weer naar de dealer toe
10w40 is geen enkel probleem.
denk niet dat je er iets van zult merken
|
|
Haaks de hoek om! |
|
b e r t |
30-12-2006 9:43 |
 Posts: 1855 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koekie
[...]
10w40 is geen enkel probleem.
denk niet dat je er iets van zult merken
dan donder ik die dr wel in.
ik lees net op opvoeren.nl dat 10w40 voor alle versnellings bromfietsen is. dus ik ga nu aan de gang.
|
|
|
|
koekie - Administrator |
30-12-2006 9:44 |
|
Gradje |
30-12-2006 10:33 |
 Posts: 1181 |
ik vraag me af waarom dat sommige Gilera Zulu's rode tellerplaten hebben en andere, zoals de mijne, een zwarte tellerplaat?
Weet iemand dit misschien?
|
|
|
|
b e r t |
30-12-2006 10:46 |
 Posts: 1855 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koekie
[...]
[...]
dat zeg ik
ja weet ik. maar 1 persoon die iets zegt op brommerforum, daar geloof ik niet altijd in. wil altijd bevestiging hebben van meerdere.
toch bedankt
|
|
|
|
stivoman |
30-12-2006 10:47 |
 Posts: 5353 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gradje
ik vraag me af waarom dat sommige Gilera Zulu's rode tellerplaten hebben en andere, zoals de mijne, een zwarte tellerplaat?
Weet iemand dit misschien?
bj?
|
|
4 rings rule them all |
|
daanmtx |
30-12-2006 11:00 |
 Posts: 3759 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: b e r t
[...]
ja weet ik. maar 1 persoon die iets zegt op brommerforum, daar geloof ik niet altijd in. wil altijd bevestiging hebben van meerdere.
toch bedankt
ik heb ook 10w40 in mn am6 zitten, gaat prima
|
|
Honda VFR400R |
|
Gradje |
30-12-2006 11:15 |
 Posts: 1181 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stivoman
[...]
bj?
zou kunnen, maar de rode tellerplaten gaan tot 80km/h
de mijne daarentegen tot 120 km/h en die is zwart
|
|
|
|
daanmtx |
30-12-2006 11:33 |
 Posts: 3759 |
na een weekje wintersport wilde ik mijn brommer tevergeefs startten;
de accu was volledig leeg
De hele week heeft mijn alarm op scherp gestaan, en is niet afgegaan naar mijn weten.
is mijn accu brak, moet ik een nieuwe kopen of niet? Voor deze week startte ie elke dag gewoon relaxed..
|
|
Honda VFR400R |
|
Erik 39 |
30-12-2006 11:33 |
 Posts: 15088 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gradje
[...]
zou kunnen, maar de rode tellerplaten gaan tot 80km/h
de mijne daarentegen tot 120 km/h en die is zwart
Denk ook bouwjaar.. Ze zullen heus niet 50 met 120 km tellers, en de rest met 80 km/u tellers doen.. Of je vorige eigenaar (als die er is..) heeft er een andere teller op gezet?
Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 30-12-2006 om 11:34 uur.
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
Erik 39 |
30-12-2006 11:50 |
 Posts: 15088 |
Nou, ik zou dus van 2 proma GP's 1 gaan maken voor mijn puch.. Toen had ik ze bijna verkocht, maar dat ging niet door, dus ben ik het opnieuw van plan.
Ik wil er een 28mm bocht op maken, omdat er tóch een nieuwe bocht gemaakt moet worden. Nu heb je dus dat dingetje, weet niet hoe dat heet, wat aan de bocht vastzit en tegen de cilinder komt. Dat gat is iets van 23mm ? Moet dat ook groter gemaakt worden, of heeft dat weinig zin (door misschien ingang van de cilinder dan alsnog kleiner is..)?
En moet ik verder nog wat aan de uitlaten doen? Ik wil gewoon 1 bocht maken, en dan een soort 'U' die verbonden is met de 2 uitlaten.. dus net zoiets als de tecnigas twin voor puch.
http://www.50cc.nl/plaatje2.asp?Img=21034.jpg
Is een 28mm bocht dus verstandig? Verder nog tips?
Als ik de maten heb, kan ik ze zo laten buigen..
Iemand nog tips hoe ik de maten makkelijk kan berekenen?
Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 30-12-2006 om 11:52 uur.
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|