Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Begin Forum - Topic #40306 - " kleine vragen " topic - deel 20
|
Pagina 42 van 199
|
Dit topic is 89623 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Rieju Rick |
19-12-2006 11:36 |
Posts: 124 |
Sorry, heb ik wat gemist?
|
|
|
|
mcdronkz |
19-12-2006 11:36 |
 Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rieju Rick
Sorry, heb ik wat gemist?
Klik op de link  .
|
|
|
|
Kreidler Rmc |
19-12-2006 11:36 |
 Posts: 802 |
blijkbaar
|
|
Brommers Kieken |
|
Rieju Rick |
19-12-2006 12:30 |
Posts: 124 |
Sorry, had ik niet gezien! Iig bedankt.
Misschien een domme vraag, maar antivries op je carb spuiten/smeren kan dat kwaad en helpt het?
|
|
|
|
khaz |
19-12-2006 12:31 |
 Posts: 1450 |
dan zal er geen ijs op je carb blijven zitten aan de buitenkant als je geluk hebt
mmaar het blijft er even koud..
|
|
HPI |w00t |
|
Moped Macho |
19-12-2006 13:07 |
 Posts: 2037 |
Sinds ik zonder kappen heb gereden is m'n skoetah naar de griep. Het zal dus wel iets met vocht te maken hebben. Hoe kan ik die elektrische dingen (cdi, bobinen etc.) het beste laten drogen?
|
|
Boerenkool om half 10. |
|
jellerrr |
19-12-2006 15:06 |
 Posts: 572 |
M'n mt had een hele tijd stil gestaan. Toen heb ik hem weer eens geprobeerd te starten, en dat lukte redelijk makkelijk. Toen heb ik een aantal km gereden, en toen viel hij ineens met een harde knal uit. Nu wil hij niet meer aan, als je een tijdje aangerend hebt dan hoor je alleen soms een knalletje uit de uitlaat.. De bougie wordt wel gewoon nat en vonkt ook nog (niet heel sterk maar wel voldoende vind ik). Waar zal dit waarschijnlijk aan liggen?
|
|
|
|
geert-nsr |
19-12-2006 15:12 |
 Posts: 6438 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jellerrr
M'n mt had een hele tijd stil gestaan. Toen heb ik hem weer eens geprobeerd te starten, en dat lukte redelijk makkelijk. Toen heb ik een aantal km gereden, en toen viel hij ineens met een harde knal uit. Nu wil hij niet meer aan, als je een tijdje aangerend hebt dan hoor je alleen soms een knalletje uit de uitlaat.. De bougie wordt wel gewoon nat en vonkt ook nog (niet heel sterk maar wel voldoende vind ik). Waar zal dit waarschijnlijk aan liggen?
Keering lek endat daardoor je bougie vetslaat?
Knal uituitlaat kan ook komen doordat je ontsteking te laat staat..
|
|
|
|
jellerrr |
19-12-2006 15:16 |
 Posts: 572 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
[...]
Keering lek endat daardoor je bougie vetslaat?
Knal uituitlaat kan ook komen doordat je ontsteking te laat staat..
Zou kunnen, maar zijn er geen andere opties? Ontsteking 'ineens' te laat lijkt me niet want hij viel echt met een knal uit. Maar keerring lek zou goed kunnen, er komt ook bovenuit het blok een soort wit spul. Mja, zijn er geen andere makkelijkere dingen die het probleem kunnen zijn? Want ik wil hem toch verkopen.. En voor keerring vervangen moet het hele blok weer open..
EDIT
Kan het niet bijvoorbeeld zo zijn dat er water bij de benzine is gekomen en dat hij daardoor niet meer aan wil? Want hij heeft heel lang buiten onder een zeiltje gestaan..
Dit bericht is gewijzigd door jellerrr op 19-12-2006 om 15:22 uur.
|
|
|
|
tacovissers |
19-12-2006 15:25 |
Posts: 157 |
weet iemand de maten van de keerringen van een derbi senda sm uit 2001 (nieuw model dus). koppeling, kickstarter, tandwiel en zijn er nog meer? die van de krukas heb ik al..
ik ga mijn blok reviseren, is het vervangen van de krukaslagers voldoende?
edit: wat lagers betreft, de rest heb ik al gedaan, zuigerveren etc.
Dit bericht is gewijzigd door tacovissers op 19-12-2006 om 15:26 uur.
|
|
Derbi Senda SM |
|
BIET |
19-12-2006 15:27 |
 Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tacovissers
weet iemand de maten van de keerringen van een derbi senda sm uit 2001 (nieuw model dus). koppeling, kickstarter, tandwiel en zijn er nog meer? die van de krukas heb ik al..
ik ga mijn blok reviseren, is het vervangen van de krukaslagers voldoende?
Als alleen je krukaslagers gaar zijn wel ja, persoonlijk zou ik meteen alles doen als het toch in 2'en. Maten van die keeringen is makkelijk op te lossen. Koop gewoon een reviciesetje of kluts je ouwe keeringen eruit en neem ze meej naar de brommerhoer
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
tacovissers |
19-12-2006 15:29 |
Posts: 157 |
ja, maar ik wilde eigenlijk alles in huis halen zodat ik hem meteen weer in elkaar kon zetten.
|
|
Derbi Senda SM |
|
Joel_koningslust |
19-12-2006 15:45 |
 Posts: 14514 |
wie is er wel eens in het 50cc racemuseum in lexmond geweest?
ik denk er namelijk aan om er in de vakantie een kijkje te gaan nemen
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
19-12-2006 15:45 |
 Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Moped Macho
Sinds ik zonder kappen heb gereden is m'n skoetah naar de griep. Het zal dus wel iets met vocht te maken hebben. Hoe kan ik die elektrische dingen (cdi, bobinen etc.) het beste laten drogen?
een nachtje binnen zetten (garage ofzo)
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Henk-88 |
19-12-2006 15:57 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jellerrr
M'n mt had een hele tijd stil gestaan. Toen heb ik hem weer eens geprobeerd te starten, en dat lukte redelijk makkelijk. Toen heb ik een aantal km gereden, en toen viel hij ineens met een harde knal uit. Nu wil hij niet meer aan, als je een tijdje aangerend hebt dan hoor je alleen soms een knalletje uit de uitlaat.. De bougie wordt wel gewoon nat en vonkt ook nog (niet heel sterk maar wel voldoende vind ik). Waar zal dit waarschijnlijk aan liggen?
Ik zou eerst een nieuwe bougie er in draaien.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Dit topic is 89623 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 42 van 199
|
|