Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - " kleine vragen " topic - deel 20

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 922 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #40306 - " kleine vragen " topic - deel 20
Pagina 36 van 199
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 197, 198, 199Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 89527 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 17-12-2006 23:26 Print reply

Posts: 17931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zeno
ik ga met mijn am6 blok van 50 naar 70cc, wat moet ik allemaal precies veranderen? ik neem denk ik doppler krukas van 100eu, maar wat moet ik bijvoorbeeld precies doen met mijn olieafstelling? en waar moet ik nog meer op letten? koeling??


ori kruk houd een langzamere gietijzeren cil wel, maar doppler oid is altijd beter

koeling is geen probleem, wel kvs gebruiken en geen water, dat zorgt voor oxidatie

oliepompje kun je anders afstellen, of gewoon op mengsmeer gaan rijde en pomp niet gebruiken

 
zeno 17-12-2006 23:28 Print reply

Posts: 1595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]


ori kruk houd een langzamere gietijzeren cil wel, maar doppler oid is altijd beter

koeling is geen probleem, wel kvs gebruiken en geen water, dat zorgt voor oxidatie

oliepompje kun je anders afstellen, of gewoon op mengsmeer gaan rijde en pomp niet gebruiken



hoe stel ik mijn oliepompje anders af?
 
bier drinken en kut roepen
G-Force 17-12-2006 23:33 Print reply

Posts: 4603
deksel van het oliepompje eraf halen(zit aan de rechterkant van je blok, lopen 2 olieslangetjes in en een stuk gaskabel),
schroefje loshalen waarmee het deel van de gaskabel is vastgezet a/d oliepomp,
en iets strakker afstellen en weer vastdraaien
 
Fuck brommers, word 18 koop n auto en motor...
daanmtx 17-12-2006 23:35 Print reply

Posts: 3759
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: G-Force
deksel van het oliepompje eraf halen(zit aan de rechterkant van je blok, lopen 2 olieslangetjes in en een stuk gaskabel),
schroefje loshalen waarmee het deel van de gaskabel is vastgezet a/d oliepomp,
en iets strakker afstellen en weer vastdraaien


is niet genoeg denk ik, vooral als je volgas rijdt, dan heb je alsnog niet genoeg menging. Ik denk dat am6pompjes niet geschikt zijn voor meer dan 50cc.

 
Honda VFR400R
G-Force 17-12-2006 23:37 Print reply

Posts: 4603
nee, daarom is zelf mengen het best.
Ik reed middeltoerige 70cc(gilardoni 70, 120 op top met 12k rpm) met 1:40.

Dit bericht is gewijzigd door G-Force op 17-12-2006 om 23:38 uur.
 
Fuck brommers, word 18 koop n auto en motor...
Royal Club 18-12-2006 7:12 Print reply

Posts: 60390
nagenoeg zelfde setup gewoon op de pomp gereden, glardoni cilinder zijn dan wel alu, maar niet snel
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
stoeptegel 18-12-2006 9:26 Print reply

Posts: 3085
eej, heb net schuviertje met me mb gemaakt.Nu moet ik em voorwiel weer ff recht zetten.Weet iemand welke bout ik ff los moet draaien om daarna me wiel weer te stellen?
 
80 cc ownatsj
Honda- mt 18-12-2006 9:46 Print reply
Posts: 523
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
eej, heb net schuviertje met me mb gemaakt.Nu moet ik em voorwiel weer ff recht zetten.Weet iemand welke bout ik ff los moet draaien om daarna me wiel weer te stellen?



Ga eens boven je voorvork staan en kijk goed naar beneden of je die nu niet krom of scheef hebt. Je wiel kan niet zomaar scheefschieten anders even beide moeren op de vooras losdraaien en weer vast zetten als je wiel recht staat.


 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 18-12-2006 9:48 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
eej, heb net schuviertje met me mb gemaakt.Nu moet ik em voorwiel weer ff recht zetten.Weet iemand welke bout ik ff los moet draaien om daarna me wiel weer te stellen?



bout op de zijkanten van de kroonplaten aan de zijkant kan je los draaien en dan gewoon wiel tussen benen zetten
 
jd boer 18-12-2006 10:56 Print reply

Posts: 6005
k ben bezig met me am5 blok te reviceren , nou moet k me nieuwe lagers er weer in doen , maar waar stoken jullie je carter schalen mee warm ? met gasbrander , of kan t ook met een verf stripper ?
 
rs1sprintuhr
koekie - Administrator 18-12-2006 11:01 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jd boer
k ben bezig met me am5 blok te reviceren , nou moet k me nieuwe lagers er weer in doen , maar waar stoken jullie je carter schalen mee warm ? met gasbrander , of kan t ook met een verf stripper ?


gasbrander, verfbrander, t kan allemaal

als je maar geen haar fohn gebruikt ofzo, want dat gaat een stuk minder denk ik
 
Haaks de hoek om!
jd boer 18-12-2006 11:02 Print reply

Posts: 6005
hmmm me verfbrander is dus net in de fik gevlogen , moeke maar ff sturen om een nieuwe , gasbrander staat hier ook wel ergens , maar gas zal wel weer op zijn
 
rs1sprintuhr
stoeptegel 18-12-2006 11:14 Print reply

Posts: 3085
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]



bout op de zijkanten van de kroonplaten aan de zijkant kan je los draaien en dan gewoon wiel tussen benen zetten

thanx, hier heb ik wat aan.D8 al dat ik zoiets moest doen.Maar ben ngo beejte te lam om te beginnen.Maar zal nu toch wel weer ff aan de slag gaan denk ik
 
80 cc ownatsj
Jelmer MX 18-12-2006 11:41 Print reply

Posts: 13514
Ik had vandaag & gister wat problemen met men brommer,
ik was gewoon aan het rijden en toen begon die soms te stottere etc..
en als je dan koppeling intrekt dan stottert die heel erg..
kan dit door verkeerde hittegraad bougie?
 
mcdronkz 18-12-2006 11:45 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelmer MX
Ik had vandaag & gister wat problemen met men brommer,
ik was gewoon aan het rijden en toen begon die soms te stottere etc..
en als je dan koppeling intrekt dan stottert die heel erg..
kan dit door verkeerde hittegraad bougie?


De winter staat weer voor de deur

Jelmer, dit wordt veroorzaakt door een bevriezende carburateur. Als je even stil gaat staan en 'm daarna start merk je dat het verholpen is. Bind een stel fietsbanden om je carburateur heen of iets dergelijks, en als het goed is is heb je er geen last meer van.

Voila:

http://www.brommerforum.nl/showtopic/35275/1

Had je kunnen vinden met de search, volgende keer dus eerst rustig zoeken, en niet in paniek raken en direct een vraag stellen .

Dit bericht is gewijzigd door mcdronkz op 18-12-2006 om 11:49 uur.
 

Dit topic is 89527 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 36 van 199
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 197, 198, 199Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved