Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Tomos start niet meer.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 618 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40304 - Tomos start niet meer.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 556 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

g4mer 10-12-2006 16:25 Print topicpost

Posts: 494
hey,
setup:
70cc airsal
50cc kop afgevlakt
12mm carb.
proma uitlaat


vrijdag wou ik dus me tomos starten.
na een paar keer kicken kwam er ineens redelijk wat stoom/rook onder de cilinder kop vandaan dat naar links en rechts ging.

dus ik d8 kop pakking stuk ?
ff volgende dag nieuwe gehaalt.
en heb die er ff vandaag tussen gedaan.
die vorige was echt op, helemaal zwart gebrand was het metaal.

maarja....nu wil hij dus alsnog niet starten.
als ik de cil. kop goed strak draai met de hand.
dat geeft hij een bulk aan compressie dat kicken heel zwaar gaat zelfs.

en ff losser draaien en hij geeft al minder compressie.

maar als ik dus een tijdje gaat kicken zonder choke geeft hij soms wel is een teken van leven. 1 plof uit de uitlaat.

maar verder doet hij ook niks.
hij krijgt benzine.
hij vonkt ook goed.
en heeft het hiervoor altijd goed gedaan.

zou dit door de kou kunnen komen ?(tis hier best koud al)
hij heeft het wel is eerder gehad met slecht weer maar na tijdje kicken ging hij alsnog aan.
 

Karlmt5 10-12-2006 16:26 Print reply

Posts: 2296
door het koude weer zit er meer zuustof in de lucht, dat betekent dat hij meer lucht krijgt... dus, mis een grotere sproeier,

dacht ik tminste, of een kleinere, correct me


 
keep rollin' rollin rollin rollin, keep rollin' rollin rollin rollin
g4mer 10-12-2006 16:30 Print reply

Posts: 494
dan zou ik een grote moeten als de zuurstof meer is ook meer benzine.
maar zou dat zou veel uitmaken ? dat verschil is denk ik best klein toch ?

ik weet iig wel dat warme lucht uitzet en koude lucht inkrimpt.
denk alleen niet dat de bromzaak hier open is vandaag
 
Karlmt5 10-12-2006 16:32 Print reply

Posts: 2296
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: g4mer
dan zou ik een grote moeten als de zuurstof meer is ook meer benzine.
maar zou dat zou veel uitmaken ? dat verschil is denk ik best klein toch ?

ik weet iig wel dat warme lucht uitzet en koude lucht inkrimpt.
denk alleen niet dat de bromzaak hier open is vandaag



ja, ik heb het zelf ook nog niet meegemaakt hoor, maar ik heb wel verschillende meer ervaren mensen hier dat horen zeggen, dus...
mis, dat de juiste reactie zo nog wel komt

Dit bericht is gewijzigd door Karlmt5 op 10-12-2006 om 16:32 uur.
 
keep rollin' rollin rollin rollin, keep rollin' rollin rollin rollin
Bruuns 10-12-2006 16:42 Print reply

Posts: 2213
zou inderdaad een grotere sproeier in kunnen.

zou ook even een nieuwe bougie proberen.. door de compressie oid zou de vonk niet over kunnen slaan? of is dat een fabeltje wat ik ooit gelezen heb.
 
A-j bange leaft goa-j bange dood..
g4mer 11-12-2006 14:40 Print reply

Posts: 494
is er nog iemand met enige suggesties wat het zou kunnen wezen ?
aangezien vandaag hier de bromshop niet open is kan ik nog ff geen andere sproeier halen voor de carb, waar ik alsnog aan twijfel dat dat het is dat hij niet wil starten.

want met shoke gebeurt er compleet niks en zonder choke komt er af en toe nog wel is een plof uit de uitlaat.
ik hoor het wel
 

Dit topic is 556 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved