- Han - |
19-11-2006 12:20 |
 Posts: 9667 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: driver004
[...]
een reich pomp dus zon blauwe
khad gelezen dat die ook niet alles zijn
als alles werkt en ike en electrische pak word het gewoon een auto pompje
|
|
<10.000 posts |
|
SCHOENENPOETSERSMURF |
19-11-2006 12:28 |
Posts: 1226 |
zijn leuke pompjes voor een sprintje maar om daar nou bij 30 km mee te gaan rijden ....
je kan wel zeggen dat je het niet als een probleem ziet maar het is wel degerlijk een redelijk probleem
heb zon pomp zoals in de faq en dat werkt gewoon niet
mocht je het toch willen proberen inbox me dan maar
|
|
|
|
bikkeltje |
19-11-2006 12:33 |
 Posts: 2380 |
ik denk ook niet dat hij hem voor woon-werk verkeer gaat gebruiken. Mr anders moet je miss iets maken op het tandwiel van de oliepomp. Miss is dat iets.
|
|
|
|
John Huijben |
19-11-2006 13:00 |
 Posts: 2433 |
mwa dat over de waterpomp kun je je later nog wel zorgen over maken, dat is toch wel te maken.
slag van mt5 en mtx80 is hetzelfde.
alleen hemd van mt5 is 50mm, en van mtx80 is 60mm, het eerste deel iig, na n mm of 12 word het wat dunner.
dus het cartergat moet iig gekotterd worden.
je spoelkanalen int carter zul je ook uit moeten frezen.
tapeindes komen niet overeen, en de tapeindes vallen zegmaar in elkaar, dus dat moet je ook zien op te lossen (dmv carter oplassen, vlakken en nieuwe gaten boren of iets dergelijks).
en dan zit je nog met het hoogteverschil.
drijfstanglengtes schelen zon 10mm, maar het zou me niets verbazen als een mtx80r carter wat hoger is zegmaar. dusja dan maakt t weingi uit.
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
honda marcel |
19-11-2006 13:22 |
Posts: 340 |
ff tussen door,
als je dit echt gaat doen, neem dan wel een mtx ot caters anders. heb je een ophangpunt minder
|
|
|
|
mblover |
19-11-2006 13:25 |
 Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda marcel
ff tussen door,
als je dit echt gaat doen, neem dan wel een mtx ot caters anders. heb je een ophangpunt minder
ALs je hem onder een mt5 hangt,
dan heb je wel een ophangpunt meer aan je blok zitten,
maar die kan je toch niet vast zetten aan het frame.
|
|
|
|
- Han - |
19-11-2006 14:27 |
 Posts: 9667 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
mwa dat over de waterpomp kun je je later nog wel zorgen over maken, dat is toch wel te maken.
slag van mt5 en mtx80 is hetzelfde.
alleen hemd van mt5 is 50mm, en van mtx80 is 60mm, het eerste deel iig, na n mm of 12 word het wat dunner.
dus het cartergat moet iig gekotterd worden.
je spoelkanalen int carter zul je ook uit moeten frezen.
tapeindes komen niet overeen, en de tapeindes vallen zegmaar in elkaar, dus dat moet je ook zien op te lossen (dmv carter oplassen, vlakken en nieuwe gaten boren of iets dergelijks).
en dan zit je nog met het hoogteverschil.
drijfstanglengtes schelen zon 10mm, maar het zou me niets verbazen als een mtx80r carter wat hoger is zegmaar. dusja dan maakt t weingi uit.
ik zat te denken dat ik een ophoogplaat maak, die ik maak op de originele tapeindes en dan op de ophoogplaat nieuwe tapeindes
|
|
<10.000 posts |
|
mblover |
19-11-2006 14:33 |
 Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
[...]
ik zat te denken dat ik een ophoogplaat maak, die ik maak op de originele tapeindes en dan op de ophoogplaat nieuwe tapeindes
Hoe wilde je het ophoogplaatje vastzetten dan?
Denk eraan dat daar geen bouten op kunnen komen...
of wil je het ophoogplaatje vastlassen?
Dit bericht is gewijzigd door mblover op 19-11-2006 om 14:33 uur.
|
|
|
|
SCHOENENPOETSERSMURF |
19-11-2006 15:12 |
Posts: 1226 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]
Hoe wilde je het ophoogplaatje vastzetten dan?
Denk eraan dat daar geen bouten op kunnen komen...
of wil je het ophoogplaatje vastlassen?
Dit bericht is gewijzigd door mblover op 19-11-2006 om 14:33 uur.
hoezo zou dat niet kunnen ?
gewoon de kop van de bouten erin verzinken
maar dan moet je wel een aardige dikte hebben wil je daar ruimte voor creeren
|
|
|
|
bikkeltje |
19-11-2006 15:35 |
 Posts: 2380 |
ja als je ze verzinkt kan et wel. Mr ik zal alsk jou was die plaat vast lassen. En ik denk ook dat je de carter een stuk op moet lassen omdat hij teveel uitgekotterd moet worden
|
|
|
|
John Huijben |
19-11-2006 15:50 |
 Posts: 2433 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: art
[...]
hoezo zou dat niet kunnen ?
gewoon de kop van de bouten erin verzinken
maar dan moet je wel een aardige dikte hebben wil je daar ruimte voor creeren
zei al dat de nieuwe gaten in de oude vallen.
dus als je zon plaat met verzonken bouten vastzet heb je geen ruimte om nieuwe gaten met draad te maken. daarvoor zitten ze te dicht op elkaar dus
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
christianos |
19-11-2006 19:03 |
 Posts: 20445 |
Wordt heel moeilijk ivm andere plaatsing tapeinden
|
|
|
|
- Han - |
19-11-2006 20:22 |
 Posts: 9667 |
ik had gekeken en die van een mt zitten allemaal zegmaar een bout anders. Dus ik dacht aan gewoon 2x draad intappne langs elkaar zegmaar?
|
|
<10.000 posts |
|
SCHOENENPOETSERSMURF |
19-11-2006 20:33 |
Posts: 1226 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
[...]
zei al dat de nieuwe gaten in de oude vallen.
dus als je zon plaat met verzonken bouten vastzet heb je geen ruimte om nieuwe gaten met draad te maken. daarvoor zitten ze te dicht op elkaar dus
hmm met moeilijk doen met 2 platen op elkaar is het wel mogelijk
maja hij za leerst moeten opmeten of die cilinder uberhaubt wel omhoog moet ...
en anders de boel oplassen
|
|
|
|
- Han - |
19-11-2006 20:37 |
 Posts: 9667 |
als ik gewoon de zuiger erop doe en dan bdp meet en dan - de cilinderlengte= lengte ophoogplaat?
|
|
<10.000 posts |
|