Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Afstellen koppeling DT

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 667 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #40029 - Afstellen koppeling DT
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 670 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Seren 18-11-2006 14:04 Print topicpost
Posts: 94
Hey, ik heb een koppeling met 2 metalen en 4 bruinen platen met blauwe drukveren. Deze koppeling werd i.c.m. een 70cc gebruikt, maar nu ga ik met 50cc snel rijden.

Mijn vragen zijn nu;

-moet ik die blauwe veren vervangen? zo ja, welke moet ik hebben.
-of is er een mogenlijkheid om die schroeven niet ver vast te draaien?
-klopt het dat als je veren zwaar/strak staan, je hard in je koppelingskapel moet kneipen?

50snel
Luhao
16mm

P.s hebben jullie nog een idee welke maat tandwielen hier goed bij past, 14/48?

mvg

Dit bericht is gewijzigd door Seren op 18-11-2006 om 14:05 uur.
 

erwin fs1 18-11-2006 14:31 Print reply

Posts: 897
ik neem aan dat bij een 70cc de platen eerder slippen dan bij een 50cc dus mooi late zitten......
 
vake bej te bange....
Hells Hobbit 18-11-2006 15:34 Print reply

Posts: 1793
14/48 lijkt me niet zo gek.

hoewel hij achter ook wel iets kleiner zo mogen voor wat meer topsnelheid.

bij een dt moeten de schroeven van de koppelings veren gewoon goed vast zitten. Daar stel je niets mee af!

ik zou gewoon die blauwe veren laten zitten en kijken of hij niet slipt ofzo.

als je koppeling te zwaar gaat kan je er andere veertjes op zetten, of een 50cc koppeling, met het risico dat hij dan misschien weer te licht wordt en gaat slippen.
 
cmtheman 18-11-2006 20:29 Print reply

Posts: 2710
als je 2 metalen platen hebt en 4 koppelingsplaten dan heb je of 1 'bruine plaat' te veel of een metalen plaat te weinig lijkt me

en de veren op je koppeling moet je helemaal indraaien, hoe zwaar de koppelingshendel gaat bepaal je aan de linkerkant van het blok
 
ZAC #802, KNMV #82
Hells Hobbit 19-11-2006 3:46 Print reply

Posts: 1793
egnie,

de koppeling gaat zo zwaar als dat de veren bepalen, kan je niets aan afstellen.

alleen hetmoment waarop hij aangrijpt, niet hoe zwaar hij gaat.
 
cmtheman 19-11-2006 15:55 Print reply

Posts: 2710
het is wel de bedoeling dat je ze helemaal indraait, anders gaat hij slippen, bij DT moeten die veren helemaal ingedraait worden. en dan is het ook de bedoeling dat hij niet echt zwaar gaat (en geloof me ik heb al zat yamaha's gehad)
 
ZAC #802, KNMV #82
Hells Hobbit 19-11-2006 16:50 Print reply

Posts: 1793
dat bedoel ik dus
 

Dit topic is 670 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved