Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Technical Forum - Topic #40022 - bak yamaha DT50
|
Pagina 2 van 2
|
Dit topic is 3423 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
van bussel |
17-11-2006 23:11 |
 Posts: 695 |
dat is mooi dat ze onverwoestbaar zijn, en een technisch oogje heb ik wel hoor
waarom zo het probleem groter kunnen worden, trouwens het blok moest wel open omdat hij heel veel olie lekte, en volgends mij nog nooit open is geweest
ps als ik hem weer dicht moet je dan tussen de midden carters vloeibare pakking doen?
|
|
|
|
van bussel |
17-11-2006 23:30 |
 Posts: 695 |
ik heb net effe gekeken naar me schakelplunjer, en kom er achter dat ik alleen nummer 16 en 19 heb, de rest is spoorloos, en heeft er niet in gezeten. dit zal dan ook verklaren waarom hij uit de versnelling schiet, hoop ik
|
|
|
|
Hells Hobbit |
18-11-2006 2:26 |
 Posts: 1793 |
da ga nogal,
das namelijk t mechanisme wat hem in de versnelling houdt
|
|
|
|
Makrolon |
18-11-2006 12:41 |
|
Hells Hobbit |
18-11-2006 12:52 |
 Posts: 1793 |
nee, als je 50 rijdt krijg je hem nooit te nimmer goed in zijn 1,
je bak draait dan te snel, en zal flinke klappen geven als je hem toch in zijn 1 wilt zetten.
maja, waarom zou je met 50 de brommer in zijn 1 willen zetten? als je dan de koppeling los laat ben je voor de rest van je leven je kinderbijslag kwijt.
als je tandwielen precies goed staan ken je door 4x trappen meteen naar zijn 1 schakelen als je stil staat enz.
maar vaak is dit niet het geval en moet je de brommer een beetje bewegen zodat de tandwielen in de juiste positie draaien
Dit bericht is gewijzigd door fseend op 18-11-2006 om 12:53 uur.
|
|
|
|
Harold |
18-11-2006 13:40 |
 Posts: 1052 |
Je kunt ook nog even kijken naar het glijlagertje tegenover de as waar je je voor tandwiel op hebt. Dus die ook dwars door je ander carter gaat en waar dan het tandwiel voor je kickstart op komt(en die soms dus ook de toerenteller aandrijft).
In je recter carter zit daar een messing(of brons) lagertje die nog wel is kapot wil gaan.
Dus ff het asje er in doen en kijken hoeveel speling daar op zit. verder kan er weinig kapot gaan in je bak
Maar dat i uit de versnelling valt ligt zekerweten aan die plunjer...
|
|
|
|
Makrolon |
18-11-2006 14:28 |
 Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fseend
nee, als je 50 rijdt krijg je hem nooit te nimmer goed in zijn 1,
je bak draait dan te snel, en zal flinke klappen geven als je hem toch in zijn 1 wilt zetten.
maja, waarom zou je met 50 de brommer in zijn 1 willen zetten? als je dan de koppeling los laat ben je voor de rest van je leven je kinderbijslag kwijt.
als je tandwielen precies goed staan ken je door 4x trappen meteen naar zijn 1 schakelen als je stil staat enz.
maar vaak is dit niet het geval en moet je de brommer een beetje bewegen zodat de tandwielen in de juiste positie draaien
Dit bericht is gewijzigd door fseend op 18-11-2006 om 12:53 uur.
ik heb het idd nog nooit geprobeert, maar k weet bijna zeker dat het lukt... en als ik hem laat uitrijden voor een stoplicht zegmaar, dan tik k hem in een keer terug vanuit zn 4 naar zn een hoor  en een vriend van me heeft een rs en hij kan dat niet, hij moet na 2 keer tikken zn koppeling ff los laten... dus ik dacht dat er bij mij misschien iets fout zat, ook heb k nu al een paar keer gehad dat k hem tussen zn 3 en 4 tikte, of tussen 2 en 3... had k eerder nooit, maar nu heb k dat wel 3 of 4 keer per week. kan dit kwaad?
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
van bussel |
18-11-2006 14:33 |
 Posts: 695 |
bedankt voor alle nuttige info 
(behalve Markolon :P)
Dit bericht is gewijzigd door van bussel op 18-11-2006 om 14:38 uur.
|
|
|
|
Makrolon |
18-11-2006 14:37 |
 Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: van bussel
bedankt voor alle nuttige info
geen dank:P
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
Hells Hobbit |
18-11-2006 15:28 |
 Posts: 1793 |
makrolon,
ik snap je vraag niet, formuleer hem eens anders als je wilt?
|
|
|
|
Almer |
18-11-2006 15:37 |
 Posts: 3325 |
Leuk en aardig, maar van je 4/5/6 kan je bij stilstand nooit makkelijk naar z'n 1 schakelen  ... Als je straks kan rijden dan schakel je ook al voordat je stilstaat bij het stoplicht  ! Bij stilstand draait je bak niet waardoor je tandwielen niet goed in elkaar vallen, heel normaal dus  ! Verder even die schakelplunjer maken, en even een pakkingset kopen. Je moet er geen vloeibare pakking op doen, het kan dan zijn dat je assen te strak in het carter liggen omdat deze uitgeshimmd zijn!
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
Kees de Jong |
18-11-2006 15:59 |
 Posts: 1881 |
|
|
7 seconden, of 21 gram |
|
Dit topic is 3423 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 2
|
|