Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - bak yamaha DT50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 406 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40022 - bak yamaha DT50
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3423 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

van bussel 17-11-2006 23:11 Print reply

Posts: 695
dat is mooi dat ze onverwoestbaar zijn, en een technisch oogje heb ik wel hoor

waarom zo het probleem groter kunnen worden, trouwens het blok moest wel open omdat hij heel veel olie lekte, en volgends mij nog nooit open is geweest


ps als ik hem weer dicht moet je dan tussen de midden carters vloeibare pakking doen?
 
van bussel 17-11-2006 23:30 Print reply

Posts: 695
ik heb net effe gekeken naar me schakelplunjer, en kom er achter dat ik alleen nummer 16 en 19 heb, de rest is spoorloos, en heeft er niet in gezeten. dit zal dan ook verklaren waarom hij uit de versnelling schiet, hoop ik
 
Hells Hobbit 18-11-2006 2:26 Print reply

Posts: 1793
da ga nogal,

das namelijk t mechanisme wat hem in de versnelling houdt

 
Makrolon 18-11-2006 12:41 Print reply

Posts: 6733
ik lees net dat je met een dt niet in een keer terug mag schakelen van 4 naar een, dus tussendoor wachten en ff je bak laten draaien door je koppeling los te laten... ik heb een mtx en als ik moet stoppen voor een stoplicht kan k hem gewoon terug tikken naar zn een, zonder hem tussendoor te laten mee draaien. ik kan bv ook als k 50 rijd hem terug tikken naar zn een als k dat zou willen, is dit wel goed dan? het schakelt iig wel heerlijk als ik een noodstop moet maken kan k hem gewoon snel terug tikken om daarna gewoon weer verder te rijden
 
KTM 525 EXC Supermoto
Hells Hobbit 18-11-2006 12:52 Print reply

Posts: 1793
nee, als je 50 rijdt krijg je hem nooit te nimmer goed in zijn 1,
je bak draait dan te snel, en zal flinke klappen geven als je hem toch in zijn 1 wilt zetten.

maja, waarom zou je met 50 de brommer in zijn 1 willen zetten? als je dan de koppeling los laat ben je voor de rest van je leven je kinderbijslag kwijt.

als je tandwielen precies goed staan ken je door 4x trappen meteen naar zijn 1 schakelen als je stil staat enz.

maar vaak is dit niet het geval en moet je de brommer een beetje bewegen zodat de tandwielen in de juiste positie draaien


Dit bericht is gewijzigd door fseend op 18-11-2006 om 12:53 uur.
 
Harold 18-11-2006 13:40 Print reply

Posts: 1052
Je kunt ook nog even kijken naar het glijlagertje tegenover de as waar je je voor tandwiel op hebt. Dus die ook dwars door je ander carter gaat en waar dan het tandwiel voor je kickstart op komt(en die soms dus ook de toerenteller aandrijft).
In je recter carter zit daar een messing(of brons) lagertje die nog wel is kapot wil gaan.

Dus ff het asje er in doen en kijken hoeveel speling daar op zit. verder kan er weinig kapot gaan in je bak

Maar dat i uit de versnelling valt ligt zekerweten aan die plunjer...
 
Makrolon 18-11-2006 14:28 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fseend
nee, als je 50 rijdt krijg je hem nooit te nimmer goed in zijn 1,
je bak draait dan te snel, en zal flinke klappen geven als je hem toch in zijn 1 wilt zetten.

maja, waarom zou je met 50 de brommer in zijn 1 willen zetten? als je dan de koppeling los laat ben je voor de rest van je leven je kinderbijslag kwijt.

als je tandwielen precies goed staan ken je door 4x trappen meteen naar zijn 1 schakelen als je stil staat enz.

maar vaak is dit niet het geval en moet je de brommer een beetje bewegen zodat de tandwielen in de juiste positie draaien


Dit bericht is gewijzigd door fseend op 18-11-2006 om 12:53 uur.



ik heb het idd nog nooit geprobeert, maar k weet bijna zeker dat het lukt... en als ik hem laat uitrijden voor een stoplicht zegmaar, dan tik k hem in een keer terug vanuit zn 4 naar zn een hoor en een vriend van me heeft een rs en hij kan dat niet, hij moet na 2 keer tikken zn koppeling ff los laten... dus ik dacht dat er bij mij misschien iets fout zat, ook heb k nu al een paar keer gehad dat k hem tussen zn 3 en 4 tikte, of tussen 2 en 3... had k eerder nooit, maar nu heb k dat wel 3 of 4 keer per week. kan dit kwaad?
 
KTM 525 EXC Supermoto
van bussel 18-11-2006 14:33 Print reply

Posts: 695
bedankt voor alle nuttige info
(behalve Markolon :P)

Dit bericht is gewijzigd door van bussel op 18-11-2006 om 14:38 uur.
 
Makrolon 18-11-2006 14:37 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: van bussel
bedankt voor alle nuttige info


geen dank:P
 
KTM 525 EXC Supermoto
Hells Hobbit 18-11-2006 15:28 Print reply

Posts: 1793
makrolon,

ik snap je vraag niet, formuleer hem eens anders als je wilt?
 
Almer 18-11-2006 15:37 Print reply

Posts: 3325
Leuk en aardig, maar van je 4/5/6 kan je bij stilstand nooit makkelijk naar z'n 1 schakelen... Als je straks kan rijden dan schakel je ook al voordat je stilstaat bij het stoplicht! Bij stilstand draait je bak niet waardoor je tandwielen niet goed in elkaar vallen, heel normaal dus! Verder even die schakelplunjer maken, en even een pakkingset kopen. Je moet er geen vloeibare pakking op doen, het kan dan zijn dat je assen te strak in het carter liggen omdat deze uitgeshimmd zijn!
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Kees de Jong 18-11-2006 15:59 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
Leuk en aardig, maar van je 4/5/6 kan je bij stilstand nooit makkelijk naar z'n 1 schakelen... Als je straks kan rijden dan schakel je ook al voordat je stilstaat bij het stoplicht! Bij stilstand draait je bak niet waardoor je tandwielen niet goed in elkaar vallen, heel normaal dus! Verder even die schakelplunjer maken, en even een pakkingset kopen. Je moet er geen vloeibare pakking op doen, het kan dan zijn dat je assen te strak in het carter liggen omdat deze uitgeshimmd zijn!


Bij een DT zit origineel geen papieren pakking tussen de carters. Gewoon wat vloeibare tussen doen voor de zekerheid.
 
7 seconden, of 21 gram

Dit topic is 3423 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved