Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - " kleine vragen " topic - deel 19

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 814 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #39802 - " kleine vragen " topic - deel 19
Pagina 202 van 211
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 201, 202, 203 ... 209, 210, 211Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 82687 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Freerk 8-12-2006 16:09 Print reply
Posts: 441
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

mjah een belg dus, dan is een grotere carb geen probleem


Het is de moeite wel waar om van 12 naar 16 te gaan? of kun je dan ook meteen wel naar 18 ? . P.s bedankt voor snelle reacties hiero
 
Nsr ownt :)
mcdronkz 8-12-2006 16:10 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

3 tankbeurten is echt een vage omschrijving, want niet elke brommert zuipt evenveel. Een nieuwe zuiger rij je 50km in.

Dit bericht is gewijzigd door BIET op 8-12-2006 om 15:54 uur.


Hou dan als uitgangspunt 150 KM aan, 50 is echt iets te weinig.
 
BIET 8-12-2006 16:10 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Freerk
[...]


Het is de moeite wel waar om van 12 naar 16 te gaan? of kun je dan ook meteen wel naar 18 ? . P.s bedankt voor snelle reacties hiero

tis wel de moeite waard als je harder wil optrekken, 18mm kan prima op die cilinder.

@dronkz:
50 is zat voor alleen zuiger inrijden. Moet natuurlijk wel weten hoe je goed moet inrijden, mar heb ik net nog is ff uitgelegt op msn hor
Dit bericht is gewijzigd door BIET op 8-12-2006 om 16:11 uur.

Dit bericht is gewijzigd door BIET op 8-12-2006 om 16:13 uur.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Freerk 8-12-2006 16:13 Print reply
Posts: 441
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

tis wel de moeite waard als je harder wil optrekken, 18mm kan prima op die cilinder.


En hoe staat het met de rollerbanken .. word hij er erg sterker van? En wat voor spoeier zal der ongeveer inmoeten? (kan helaas niet kijken welke ik nu heb, deze cabarateur lekt (stond vandaag alweer een gekleurd plasje onder de brom ) bij de vlotterbak, ik heb al geprobeerd om er vloeibare pakking tussen te smeren maar 1 van die 2 schroefjes heeft de vorige eigenaar echt finaal dol gedraaid.. En aangezien ik een paar mm ook niet erg vind deze vraag..
 
Nsr ownt :)
mcdronkz 8-12-2006 16:14 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

tis wel de moeite waard als je harder wil optrekken, 18mm kan prima op die cilinder.

@dronkz:
50 is zat voor alleen zuiger inrijden.

Dit bericht is gewijzigd door BIET op 8-12-2006 om 16:11 uur.


http://www.brommerforum.nl/showtopic/9614

Get your facts straight .
 
BIET 8-12-2006 16:15 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Freerk
[...]


En hoe staat het met de rollerbanken .. word hij er erg sterker van? En wat voor spoeier zal der ongeveer inmoeten? (kan helaas niet kijken welke ik nu heb, deze cabarateur lekt (stond vandaag alweer een gekleurd plasje onder de brom ) bij de vlotterbak, ik heb al geprobeerd om er vloeibare pakking tussen te smeren maar 1 van die 2 schroefjes heeft de vorige eigenaar echt finaal dol gedraaid.. En aangezien ik een paar mm ook niet erg vind deze vraag..

nouw rollerbank meet eig je top en zet die om in km/h, dus je kw's zullen niet veel veranderen. Maar doordat je wat meer trekkracht heb kan je wel weer zwaarder vertanden en dan heb je wel weer meer kw's. Sproeier is lastig zeggen, dat blijft altijd een beetje proberen. Ik zou maat of 6 groter gaan zitten dan je nu hebt om mee te beginnen.

@dronkz:
keiji heeft een gebruike cil met al1 een nieuwe zuiger, dan hoef je helemaal niet zo veel in te rijden. Dat er nou een hoop anderen zijn die overdreven veel inrijden kan ik ook niets aan doen. Dat topic is ook maar een verzameling van ervaringen. Mijn ervaring is dat 50km zat is en ik heb nog nooit een vastloper gehad. Als je nog behoefte hebt hierop door te gaan kan je me altijd inboxe ofzow, want het word hier een straks een zooi, tis nu wel duidelijk dat jij 150 zegt en ik 50.


Dit bericht is gewijzigd door BIET op 8-12-2006 om 16:19 uur.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Inlaatpoort. 8-12-2006 16:18 Print reply
Posts: 640
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roy mtx-sh
[...]



nsr en mtx blok is toch zo goed als hetzelde? en ik ''denk'' dat de drukstiften allemaal t zelfde zijn.
en als die dingen amper wat kosten bestel je ze toch beide
misschien staan ze onder hetzelfde bestelnummer bij je bromboer



Nee die van nsr zit geen lager in de koppeling behalve zon vage druklager oid en bestaat uit 2 delen, die van mtx is met kogellager en klein drukstifje zoals je hier ziet.

Dit bericht is gewijzigd door Inlaatpoort. op 8-12-2006 om 16:19 uur.
 
Apprilia Af1 Streetfighter & Yamaha Fs1 JPS Caféracer in project
mcdronkz 8-12-2006 16:21 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
@dronkz:
keiji heeft een gebruike cil met al1 een nieuwe zuiger, dan hoef je helemaal niet zo veel in te rijden. Dat er nou een hoop anderen zijn die overdreven veel inrijden kan ik ook niets aan doen. Dat topic is ook maar een verzameling van ervaringen. Mijn ervaring is dat 50km zat is en ik heb nog nooit een vastloper gehad.



Ik wil niet vervelend doen, maar je hecht geen waarde aan het topic omdat het alleen maar ervaringen zijn, maar dringt wel je eigen mening op wat ook slechts een ervaring is ? Dat je nooit een vastloper hebt gehad betekend niet dat je een zuiger lang genoeg inrijdt, en besides, 150 KM rij je in een paar dagen, waarom zou je dan het risico nemen een zuiger + cilinder aan puin te rijden.
 
Royal Club 8-12-2006 16:23 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


Ik wil niet vervelend doen, maar je hecht geen waarde aan het topic omdat het alleen maar ervaringen zijn, maar dringt wel je eigen mening op wat ook slechts een ervaring is ? Dat je nooit een vastloper hebt gehad betekend niet dat je een zuiger lang genoeg inrijdt, en besides, 150 KM rij je in een paar dagen, waarom zou je dan het risico nemen een zuiger + cilinder aan puin te rijden.


ik houd het op 100
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
BIET 8-12-2006 16:25 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


Ik wil niet vervelend doen, maar je hecht geen waarde aan het topic omdat het alleen maar ervaringen zijn, maar dringt wel je eigen mening op wat ook slechts een ervaring is ? Dat je nooit een vastloper hebt gehad betekend niet dat je een zuiger lang genoeg inrijdt, en besides, 150 KM rij je in een paar dagen, waarom zou je dan het risico nemen een zuiger + cilinder aan puin te rijden.

tuurlek weet ik dat mijn eige mening ook een ervaring is, dat was ook makkelijk op te maken uit mijn laatste bericht. Wat ik dus bedoel is dat dat allemaal ervaringen zijn net als die van mij dus dat er niet echt iets is waarom 50km te weinig is. Waarom 150 rijden als 50 genoeg is, lijkt mij duidelijk.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Freerk 8-12-2006 16:28 Print reply
Posts: 441
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

nouw rollerbank meet eig je top en zet die om in km/h, dus je kw's zullen niet veel veranderen. Maar doordat je wat meer trekkracht heb kan je wel weer zwaarder vertanden en dan heb je wel weer meer kw's. Sproeier is lastig zeggen, dat blijft altijd een beetje proberen. Ik zou maat of 6 groter gaan zitten dan je nu hebt om mee te beginnen.


Dan maar even tandwieltje 11 halen voor voor . Dan denk ik maar dat ik voor 16 mm ga, ietsjes meer power en toch nog redelijk gebruik. Is die mikuni wat makkelijk af te stellen?
 
Nsr ownt :)
BIET 8-12-2006 16:30 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Freerk
[...]


Dan maar even tandwieltje 11 halen voor voor . Dan denk ik maar dat ik voor 16 mm ga, ietsjes meer power en toch nog redelijk gebruik. Is die mikuni wat makkelijk af te stellen?

Sja tis wel af te stellen hor, keihin is makkelijker en van betere kwaliteit. Zegmaar de flens van de carb om het ff zo te noemen, waarmeej je de carb vastmaakt van op het spruitstuk is bij de mikuni ook wat slap, wil wel eens kromtrekken. Maja verschil in verbruik tussen 16/18 is nie enorm ofzow hor:P.

mar je hebt nu dus voortandwiel 12 en wil voortandwiel 11 doen heaj, dan vertand je hem dus ligter... En je kan beter meteen nieuw achtertandwiel en ketting scoren, want spul slijt op elkaar in, als je vb 1 nieuw tandwiel doet gaat je ketting er snel slijten.

Dit bericht is gewijzigd door BIET op 8-12-2006 om 16:32 uur.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Freerk 8-12-2006 16:35 Print reply
Posts: 441
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

Sja tis wel af te stellen hor, keihin is makkelijker en van betere kwaliteit. Zegmaar de flens van de carb om het ff zo te noemen, waarmeej je de carb vastmaakt van op het spruitstuk is bij de mikuni ook wat slap, wil wel eens kromtrekken. Maja verschil in verbruik tussen 16/18 is nie enorm ofzow hor:P.


Dus eigenlijk adviseer jij om 18mm keihin te kopen wanneer ik de keuze heb (ga hem waarschijnlijk 2e hands kopen) ? . Wat zal zijn gebruik ongeveer worden ? 1/20 i.p.v 1/25 nu?.

Weet niet of het noodzaakelijk is om ander vertanding toe te passen, bedoelde btw tandwiel 13 . Tandwielen + ketting zijn nog redelijk nieuw omdat ik kort geleden van 16 - 43 naar 12- 42 ben gegaan, heb toen de ketting al vervangen.

Dit bericht is gewijzigd door Freerk op 8-12-2006 om 16:37 uur.
 
Nsr ownt :)
BIET 8-12-2006 16:37 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Freerk
[...]


Dus eigenlijk adviseer jij om 18mm keihin te kopen wanneer ik de keuze heb (ga hem waarschijnlijk 2e hands kopen) ? . Wat zal zijn gebruik ongeveer worden ? 1/20 i.p.v 1/25 nu?.

hangt zo ontzettend af van je rijstyl enz, daar durf ik geen voorspelling van te doen. Wat ik gewoon zou doen.. ik zou een adver plaatsen voor een 18mm kehin of 16mm keihin inc spruitstuk... En dan kijken wat je aangeboden krijgt.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
KaWaReZ 8-12-2006 16:42 Print reply

Posts: 20582
afgeziek van een aantal goeie reacties zie ik hier nog steeds teveel gezeik

persoonlijke problemen en aandoeningen graag over de inbox of in andermans profiel bitte
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges

Dit topic is 82687 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 202 van 211
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 201, 202, 203 ... 209, 210, 211Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved