Joel_koningslust |
3-12-2006 14:49 |
 Posts: 14514 |
weet iemand hoe duur een importkeuring voor bromfietsen is
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Royal Club |
3-12-2006 15:03 |
 Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: agent orange
morini blok (van een gsm) is dat een beetje kwaliteit, of is dat nog erger dan am6, want ik zit er misschien aan te denken om een gsm te kopen, maar weet niet wat dat ik van het blok moet denken? iemand ervaring hier mee of
niks mis met am6 heur
edit: morini blokjes zijn aardig rap, maar dr is weinig spul voor te krijgen kwa opvoeren enzo
Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 3-12-2006 om 15:04 uur.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Gary - Forum en Gallery Moderator |
3-12-2006 15:04 |
 Posts: 12846 |
Idd ze maken prima motorblokken.
|
|
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen..... |
|
Apriliars105 |
3-12-2006 15:05 |
 Posts: 6111 |
Beetje jammer dat AM6blokken nog steeds gezien worden als troep... Morini is best prima, maar er zijn wat minder onderdelen voor te krijgen dan voor derbi of AM6. Onder de wat nieuwere GSM's zit een derbi blok, daar ben ik al helemaal fan van...
|
|
As finishing touch, God created the Dutch |
|
Henk-88 |
3-12-2006 15:07 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Timmiay
Ik ben van plan mijn ketting binnenkort eens schoon te maken d.m.v. in olie uitkoken. Welke olie moet ik dan gebruiken? en of er misschien andere goede oplossingen ervoor zijn om je ketting schoon te maken?
Schoonmaken doe ik pas als het echt niet anders meer kan. Een flinke tijd in de diesel laten staan en af en toe even flink op en neer bewegen is ook een prima manier om 'm schoon te krijgen.
Het probleem dat zich daarna aandient, is hoe het smeermiddel weer tussen de rollertjes te krijgen. Met dunne olie is dat makkelijk maar dat regent er ook in een dag of twee weer uit.
Het mooiste lijkt mij de methode van S!lv3r. Er is idd een soort vet of wax die je verwarmen moet en waarin je de kett legt. Het kruipt lekker overal tussen doordat het dun is als het warm is, en als het is afgekoeld is het weer lekker dik zodat het niet te snel weer uit je ketting wegstroomd.
Een ketting zonder smering houdt het niet lang iig.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
agent orange |
3-12-2006 15:11 |
 Posts: 1180 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Apriliars105
Beetje jammer dat AM6blokken nog steeds gezien worden als troep... Morini is best prima, maar er zijn wat minder onderdelen voor te krijgen dan voor derbi of AM6. Onder de wat nieuwere GSM's zit een derbi blok, daar ben ik al helemaal fan van...
met derbi blok is bijna niet te vinden, ik geef er niet zo veel om als dat er minder onderdelen voor te krijgen zijn, als dat het maar een beetje degelijk is, en als dat je er een andere uitlaat onder doet dat je dan niet aan het reviseren kan blijven, dat vind ik het belangrijkste
|
|
|
|
Joel_koningslust |
3-12-2006 15:27 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
weet iemand hoe duur een importkeuring voor bromfietsen is
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Gary - Forum en Gallery Moderator |
3-12-2006 15:28 |
 Posts: 12846 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
www.rdw.nl?
|
|
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen..... |
|
De Schout |
3-12-2006 15:30 |
Posts: 5327 |
ooit mee bezig geweest om iets als zelfbouw bromfiets op de weg te krijgen.. zou toen ongeveer 6000 gulden gaan kosten voor eenmalige typegoedkeuring.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Joel_koningslust |
3-12-2006 15:31 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gary
[...]
www.rdw.nl?
op de rdw site staan geen prijzen
@ de Schout: het gaat niet om een zelfbouwvoertuig maar om een buitenlands voertuig
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
mh furia |
3-12-2006 16:08 |
Posts: 43 |
Als je van een mh furia supermotard de banden omwisseld met die van een cross blijven de maten dan hetzelfde
bijv. hoogte
of zal hij dan schuin gaan staan.
|
|
Tot zover niet aangehouden. |
|
bart de scootergek |
3-12-2006 16:12 |
 Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mh furia
Als je van een mh furia supermotard de banden omwisseld met die van een cross blijven de maten dan hetzelfde
bijv. hoogte
of zal hij dan schuin gaan staan.
hij zal wat meer voorover zakken, omdat je voor van 21" naar 17" gaat. bovendien word het hele voertuig een fractie lager.
|
|
Honda RC-33 |
|
mh furia |
3-12-2006 16:16 |
Posts: 43 |
Vind jij het het proberen waard het kost best veel even velgjes omruilen.
|
|
Tot zover niet aangehouden. |
|
bart de scootergek |
3-12-2006 16:19 |
 Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mh furia
Vind jij het het proberen waard het kost best veel even velgjes omruilen.
Ik wel, ben zelf ook van crosswielen naar twee keer 17" gegaan en ik vind het een wereld van verschil. veel fijner rijden, veel stabieler, beter gooien en smijten, remt heel stuk beter. ik vind het gewoon leuker om mee te spelen dan met crosswielen erin.
|
|
Honda RC-33 |
|
mh furia |
3-12-2006 16:24 |
Posts: 43 |
Ik zou kijken
bedankt hé
|
|
Tot zover niet aangehouden. |
|