BlackHonda |
27-11-2006 19:01 |
 Posts: 1115 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
je rijd em wel goed in? gebruik je olie met monteren ?
jup, laat hem eerst 5 min stationair lopen( op een net toerental ) en dan gaak rustig op industrie rondrijden, en met monteren gebruik ik van die speciale olie, van die rode kweet niet wat voorn van de bromboer gehad, dat spul zat overigens ook in me cilinder toenk em net nieuw kocht
|
|
|
|
richard3 |
27-11-2006 19:08 |
 Posts: 5198 |
je hebt een duts van een brommer boer
de IN moet richting INlaat en een pijltje richting UITlaat
|
|
op naar de grote brommers |
|
rene-RX |
27-11-2006 19:10 |
 Posts: 2018 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: richard3
je hebt een duts van een brommer boer
de IN moet richting INlaat en een pijltje richting UITlaat
idd en als je het niet vertrouwd kijk je toch ff na de slotjes van de zuiger
de zuigerveer loopt nu in je uitlaat poort te happen
|
|
www.apriliaforum.nl |
|
BlackHonda |
27-11-2006 19:10 |
 Posts: 1115 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: richard3
je hebt een duts van een brommer boer
de IN moet richting INlaat en een pijltje richting UITlaat
er staat zeg maar letterlijk IN op me zuiger, meer niet geen pijltje ofzo, egt de letters IN staat er op
oke die uitsparingen, waar moeten die heen richten?
Dit bericht is gewijzigd door BlackHonda op 27-11-2006 om 19:11 uur.
|
|
|
|
koekie - Administrator |
27-11-2006 19:11 |
 Posts: 12588 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BlackHonda
[...]
er staat zeg maar letterlijk IN op me zuiger, meer niet geen pijltje ofzo, egt de letters IN staat er op
oke die uitsparingen, waar moeten die heen richten?
Dit bericht is gewijzigd door BlackHonda op 27-11-2006 om 19:11 uur.
de letters moeten dan dus aan de inlaat kant.. dat zal je wel fout gedaan hebben dan
uitsparingen ook naar de inlaat
Dit bericht is gewijzigd door koekie op 27-11-2006 om 19:11 uur.
|
|
Haaks de hoek om! |
|
BlackHonda |
27-11-2006 19:12 |
 Posts: 1115 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koekie
[...]
de letters moeten dan dus aan de inlaat kant.. dat zal je wel fout gedaan hebben dan
jah maar in zekere geest heb ik gehoord dat die uitsparingen van je zuiger naar de richting van je uitlaatpoort moet, dus dat de zuigerveeren langs de uitlaatpoort gaat, zal wel fout zijn dan?
|
|
|
|
richard3 |
27-11-2006 19:13 |
 Posts: 5198 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BlackHonda
[...]
jah maar in zekere geest heb ik gehoord dat die uitsparingen van je zuiger naar de richting van je uitlaatpoort moet, dus dat de zuigerveeren langs de uitlaatpoort gaat, zal wel fout zijn dan?
is idd fout
die insparingen zijn voor verse mengsel 
gewoon fout gemonteerd
ff je brommerboer een slap geven en alles met nieuwe zuiger goed monteren
Dit bericht is gewijzigd door richard3 op 27-11-2006 om 19:14 uur.
|
|
op naar de grote brommers |
|
koekie - Administrator |
27-11-2006 19:14 |
 Posts: 12588 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BlackHonda
[...]
jah maar in zekere geest heb ik gehoord dat die uitsparingen van je zuiger naar de richting van je uitlaatpoort moet, dus dat de zuigerveeren langs de uitlaatpoort gaat, zal wel fout zijn dan?
euhh zuigerveren langs je uitlaatpoort?
enne.. die uitsparingen moeten écht naar de inlaat kant..
|
|
Haaks de hoek om! |
|
BlackHonda |
27-11-2006 19:14 |
 Posts: 1115 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: richard3
[...]
is idd fout
die insparingen zijn voor verse mengsel 
gewoon fout gemonteerd
ff je brommerboer een slap geven en klaar
als dit werkt, ben ik jullie eeuwig dankbaar  kga morgen ook ff naar hem toe, beetje geld terugpingelen of gratis zuiger + veren
|
|
|
|
koekie - Administrator |
27-11-2006 19:16 |
 Posts: 12588 |
begin maar vast dankbaar te zijn dan
|
|
Haaks de hoek om! |
|
ludo |
27-11-2006 19:41 |
 Posts: 894 |
hoe krijg ik nr 13 los
Dit bericht is gewijzigd door ludo op 27-11-2006 om 19:41 uur.
|
|
zie mijn rs project http://www.brommerforum.nl/projects/detail_main/388 :D |
|
Menu2t |
27-11-2006 19:43 |
 Posts: 2815 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ludo
hoe krijg ik nr 13 los
afbeelding
Dit bericht is gewijzigd door ludo op 27-11-2006 om 19:41 uur.
doorslag in een van de inhammen zetten, en rammen maar
|
|
NSR Supersprint special! |
|
ludo |
27-11-2006 19:44 |
 Posts: 894 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Airsal70ccDt
[...]
doorslag in een van de inhammen zetten, en rammen maar
ja maar de koppeling draait mee
|
|
zie mijn rs project http://www.brommerforum.nl/projects/detail_main/388 :D |
|
christianos |
27-11-2006 19:46 |
 Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ludo
nou waar ik dan aan zat te denken
race krukas (welke weet ik zo niet)
c3 lagers
hpi onsteking
race kopeling als dat kan
70 cc malossie
en cabrateur weet ik nog niet omdat ik niet weet toto hoe groot ik mag pakken anders komt er een 28 mm delort onder
race membraam welke weet ik nog niet
en dan cilinder en carters tunen om alles er uit te krijgen
-Er is geen race krukas.. beter laat je een ori bewerken..
- c3 lagers lijken me doodnormaal
- welke HPI wil je pakken>?
- gewoon een 4 plaats erin flikkeren desnoods afdraaien voor 5.. race koppelingen bestaan niet
- 70 malossi is wel een aardige keus, ik vind zelf een getjoende athena 70cc beter maar toch
En dan nog.. is dit een blok opvoeren en niet tunen
|
|
|
|
Moped Macho |
27-11-2006 19:47 |
 Posts: 2037 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BlackHonda
[...]
jup, laat hem eerst 5 min stationair lopen( op een net toerental ) en dan gaak rustig op industrie rondrijden, en met monteren gebruik ik van die speciale olie, van die rode kweet niet wat voorn van de bromboer gehad, dat spul zat overigens ook in me cilinder toenk em net nieuw kocht
Als je hem koud stationair laat lopen, is dit heel slecht voor het blokje. Het warmt dan namelijk heel langzaam op, en de koude periode wil je zo snel mogelijk over zijn. Het best kun je hem starten en meteen wegrijden. Natuurlijk niet meteen volle toeren janken, maar je weet wel wat ik bedoel.
|
|
Boerenkool om half 10. |
|