Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - bromprobleem --> carburateur ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 770 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #3972 - bromprobleem --> carburateur ?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 889 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

huh 23-5-2002?17:50 Print topicpost
Posts: 1755
Mn brommer zit weer is dom te doen, maar wat het is weet ik nie precies. Tis dus zo, als je vanaf zn 1 goed doortrekt, dan loopt het allemaal weg goed, maar als je dan normaal rijdt en je moet remmen, en hij gaat onder een bepaald aantal toeren (vaak in zn 2 of 3) en je probeert weer op te trekken dan blijft ie met een constante snelheid + toerental verder pruttelen, in zn 2 rond de 30 kmpu en in zn 3 40 ofzo. Je kan wel terugschakelen en dan weer door laten trekken maar tis toch nie zo handig in het verkeer.

Nou, ik heb dus al gecontroleerd of mn sproeier te groot is, mn bougie is idd een beetje aan de donkere kant, maar ik heb niks aan mn sproeier veranderd en eerst had ik het probleem nog niet dus vraag ik me af of er iets kapot is in mn carb. Of zit het ergens anders. Want ook mn gashendel gaat niet echt lekker mee, zit erg veel speling op, maar ik weet bijna zeker dat het niet daaraan ligt.

Enne ik heb de faqs over carburateurs al gelezen maar afstellen heeft weinig zin helaas...
 

MBBBBBB 23-5-2002?19:29 Print reply
Posts: 2340
Quote:

Mn brommer zit weer is dom te doen



Ik zou hem negeren, dan houd het vanzelf wel op... dan is het voor hem ook niks mee aan snap je! En als dat niet lukt moet je ff mailen heb wel een adresje voor je anders waar ie goed vandaan komt.

Maarre.... Eerst ffies met luchtdruk je carb van binnen schoonspuiten... misschien toch beetje kijken of je gaskabel enzo wel goed zit... ontsteking misschien iets vroeger zetten ??
 
Martijn 23-5-2002?23:54 Print reply
Posts: 10000
heb je soms een 'dood punt' in je dinges??? zo ja bij welk toerental?? is waarschijnlijk je carbafstelling.
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 24-5-2002?13:13 Print reply

Posts: 7007
Wat voor 'n cilinder heb je erop liggen?
Als het een ZETA 50 is heb je vaak last van een dood punt in het middengebied, misschien ook wel bij andere cilinders.
 
nobody fuck with us!!
honda mb5 24-5-2002?16:15 Print reply

Posts: 688
mischien lichtere tandwiel verhouding mijn mb valt af en toe ook weg bij te weinig toeren
 
Rens 24-5-2002?16:18 Print reply

Posts: 6863
Misschien is je carbeurateur vuil

Je moet ff de sproeierhouder eruit draaien en kijken of die niet vies is en of er gaatjes verstopt zitten (met steeksleutel 6-7)

En ff cheken of het gaatje dat vanaf de venturi naar de sproeierhouder niet verstopt zit.

Ik had eerst ook zo`n probleem en hier lag het aan...
 
achter de maan is alles beter
huh 24-5-2002?19:52 Print reply
Posts: 1755
Brommer negeren heeft geen zin, want dan gaat ie nog 10x zo hard door en ik heb em al geslagen maar dat vind ik toch ook weer zielig...

Maar ja heb een beetje zitte klooien en proberen, mn tank is helemaal schoon (kostte wat moeite, maar dr zaten verfschilfers in), ook mn carb is zo'n beetje helemaal schoon, vlotterbak ook, maar mn sproeier heb ik nie op gelet, dus dat zal ik dan nog es gauw doen, ik wilde al een nieuwe sproeier halen, maar als ie vuil is doet ie het dus tuurlijk ook nie.

Vreemde is, in zn vrij loopt ie als een zonnetje maar zo gauw je gaat schakelen is het nie meer zo goed. En ik heb al aan alle schroefjes enzo zitte draaie maar da haalde ook niks uit. Enne ik heb een imi geen zeta, gelukkig zo te hore, had er bijna een gekocht, maar die zijn 2x zo duur.

edit:
moet je voor je sproeier schoon te maken ook je carb er af hale? zal zelf wel ff kijke ligt zeker aan welke carb je heb enzo he.

[This message is edited by huh on 24-5-2002 20:01]
 
MBBBBBB 24-5-2002?20:36 Print reply
Posts: 2340
ALs je extern hebt dan niet.. maar je zal wel helemaal er af moeten halen
 
BlueThunder 24-5-2002?20:36 Print reply
Posts: 190
Ik denk dat het aan je gashendel ligt....waarschijlijk is de binnenkabel uitgerekt zodat je maar halfgas kunt geven terwijl je de gashendel vol opendraaid....
Snap je?

 
je kunt altijd sneller......
wipe-out 25-5-2002?01:45 Print reply

Posts: 7672
Niet gelukkig dat je geen zeta gekocht hebt, want zeta's zijn snel en worden niet meer gemaakt -> moeilijk aan te komen. Ik heb nu (na mijn vastgelopen eurocilindro :p ) ook een 70 zeta gehaald bij Pols Motoren in Waalwijk. En ik had lekker de laatste

owjah, had jij misschien laatst een te korte remkabel?
 
huh 25-5-2002?13:56 Print reply
Posts: 1755
Nou ik heb net mn gashendel juist gefikst, hij heeft nou geen speling meer. Kabel was idd te lang, maar ik heb er nou iets tussen gezet en hij kan gewoon vol gas, in zn vrij tenminste. Maar daar ben ik nog wat voorzichtig mee, wegens die nieuwe cilinder. Ik sloop mn carb er vanmiddag wel af dan zie ik het wel als ie het dan nie doet ... :p.

Ik had wel een 50 zeta kunne kope, maar die vent legde een imi op de toonbank en die was 2x zo goedkoop en ik ben al nie zo rijk dus ja... en ik heb btw nog geen last van mn remmen, zal nog wel komen ben ik bang.

Enne... Pols Motoren in Waalwijk? Heb ik mn verzekering afgesloten, maar hebbe ze daar ook veel onderdelen dan?
 
Rens 25-5-2002?14:18 Print reply

Posts: 6863
Je moet niet alleen de sproeier schoon maken maar de SPROEIERHOUDER daar zit de sproeier in die moet je eruit draaien.
 
achter de maan is alles beter
huh 25-5-2002?17:22 Print reply
Posts: 1755
Ik word helemaal GEK :p!!
Carb dr afgehaald, helemaal schoongespoten, sproeier uit het houdertje gehaald, allebei ook doorgespoten, maar hij pruttelt noch steeds!! Ik word er helemaal moe van!

Maar moe of kwaad worden heeft geen zin, ik moet em goed lopend zien te krijgen, dus heeft iemand nog idee?n voor een oplossing? Nogmaals, hij loopt wel, haalt z'n top moeiteloos maar dat alleen als je em goed doortrekt. Laat je em in toeren terugzakken, blijft ie pruttelen en kun je em niet meer doortrekken (zonder terug te schakelen naar z'n 1 of 2).

edit:
Mn demper heb ik ook al bekeken en die is nie verstopt ofzo.

[This message is edited by huh on 25-5-2002 17:36]
 
Nick - Administrator 25-5-2002?19:51 Print reply

Posts: 4967
Ja post je setup eens. Want het klinkt echt als een te zware tandwielverhouding.
Dus denk dat je het eerder daar moet zoeken dan in je afstelling.
 
huh 25-5-2002?21:42 Print reply
Posts: 1755
Setup:
50 imi
16 mm mikuni
twv 17-47
std snel uitlaat + demper (denk ik)

Dit is mn setup, waarmee ik een top van rond de 85 bereik.

Maar het kan nie aan mn tandwielverhouding liggen omdat ik er nog maar sinds kort last van heb en mn twv is niet veranderd sindsdien. Bovendien, je twv kan er niet voor zorgen dat je brommer gaat pruttelen en sputteren denk ik. Het is bijna niet uit te leggen, je moet het vooral gewoon horen en voelen :a

Ik heb zonet de bougie verwisseld met een andere (ik had toch nog een nieuwe ligge, dus ik denk, waarom nie?) maar dat maakte ook geen verschil.

Toch zal ik morgen eens paar andere voortandwielen proberen, heb er nog een paar liggen.
 
Sneks 25-5-2002?22:11 Print reply
Posts: 2499
luchtfilter is schoon?
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)

Dit topic is 889 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved