Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - derbi senda keting breekt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 813 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39702 - derbi senda keting breekt
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3328 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-simon- 29-10-2006 19:14 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: art
[...]

nou dat is handig zeg

das wel het meest onpraktische wat maar kan nemen

1 met monteren moet je achterbrug er uit
2 bij uitrekken moet je er toch iets tussenuit slijpen
enz


je zou toch ook de ketting zelf weer dicht kunnen maken als je zoon ketting pons hebt.
heeft die bromboer bij mij ook een keer gedaan had geen lang genoege ketting liggen voor mij crossbrommer toen heeft die mijn ketting ff verlengt.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Rody9933 29-10-2006 20:32 Print reply

Posts: 494
Misschien ketting te strak?
 
Het Maakt Niet Uit Met Hoeveel Voorsprong Je Wint, Winnen Is Winnen.
- Han - 29-10-2006 20:49 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rody9933
Misschien ketting te strak?


ik denk het ook, of je tandwielen staan niet in 1 lijn. Een ketting knapt echt niet zomaar hoor
 
<10.000 posts
Rody9933 29-10-2006 20:52 Print reply

Posts: 494
originele Derbi ketting is echt niet sterk.
Bij mij moest ik hem al bij 5000 km vervangen
 
Het Maakt Niet Uit Met Hoeveel Voorsprong Je Wint, Winnen Is Winnen.
coke 17 30-10-2006 10:12 Print reply
Posts: 90
de brommer heeft een metrakit 70cc sp cilinder die ligt getunt is op lage toeren ( grotere inlaatporten) maar geeft niet extreem veel power.

de keting hing zeker niet te strak maar had juist 4 centimeter speling, wat volgens mij niet extreem te veel is.

het vreemde is ook dat de keting 2 maal in eeen likse bocht is gebroken.

blok en achterbrug zitten goed vast.

tandwielen zijn nog goed en staan zover ik kan zien in 1 lijn

het is waarscheijnlijk wel de ori keting

dus tot nu toe heb ik dan allen dat het aan de ori keting kan liggen maar als iemand nog ideen heeft ( ik vind het trouwnes ook focking vaag)

 
richard3 30-10-2006 11:59 Print reply

Posts: 5198
2cm speling niet meer !
4 is veel en veel te veel

 
op naar de grote brommers
S1lv3r 30-10-2006 12:16 Print reply

Posts: 5213
idd, 4 is veels te veel, elke keer bij overschakelen krijgt de ketting dan een grote klap te verwerken. zo is mijn ketting ook al eens kassiewijlen gegaan.
 
Moped Macho 30-10-2006 12:39 Print reply

Posts: 2037
De spanning moet 2 cm zijn als je erop zit he.
Olie je je ketting en tandwielen wel optijd in?
 
Boerenkool om half 10.
Jozeff - Forum en Sales Moderator 30-10-2006 12:49 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: art
[...]

nou dat is handig zeg

das wel het meest onpraktische wat maar kan nemen

1 met monteren moet je achterbrug er uit
2 bij uitrekken moet je er toch iets tussenuit slijpen
enz



of je koopt voor een paar euro fatsoenlijk gereedschap ipv alleen maar een slijptol en een hamer om een ketting te demonteren.


binnen een minuut is je ketting ingekort, in die tijd heb jij nog niet eens een andere slijpschijf in je slijptol geschroeft omdat je vader een dag ervoor toevallig een klinker middendoor moest slijpen.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Jorn 30-10-2006 12:51 Print reply

Posts: 2780
Koop gewoon een regina gold of een IRIS gold dan is het probleem verholpen
 
koekie - Administrator 30-10-2006 12:58 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jorn
Koop gewoon een regina gold of een IRIS gold dan is het probleem verholpen


dat vind ik een mooie uitspraak, alleen is hij nergens op gebaseerd.

stel nou dat van die brommer de tandwielen niet in 1 lijn staan, en het achtertandwiel is scheef en de ketting heeft 4 cm speling.. dan helpt een irisje ook niet veel hoor

je weet de oorzaak niet, dus kun je ook niet zeggen dat het met een iris opgelost is..
 
Haaks de hoek om!
khaz 30-10-2006 13:05 Print reply

Posts: 1450
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekie
[...]


dat vind ik een mooie uitspraak, alleen is hij nergens op gebaseerd.

stel nou dat van die brommer de tandwielen niet in 1 lijn staan, en het achtertandwiel is scheef en de ketting heeft 4 cm speling.. dan helpt een irisje ook niet veel hoor

je weet de oorzaak niet, dus kun je ook niet zeggen dat het met een iris opgelost is..


maarja, je maakt iig dan wel een dure ketting kapot

@topicstarter: heb je geen krom tandje ofzo
een ketting moet zo'n 2 cm speling hebben niet losser en niet vaster
ik denk dat daar het probleem ligt
 
HPI |w00t
Uncle BLAM 30-10-2006 14:20 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tombrom
[...]


daarom heb ik ene geklonken ketting heeft nergens tusse schakeltjess


dat is verstandig
 
een BF teller is sneller
rubbert 30-10-2006 17:27 Print reply

Posts: 8825
gewoon nieuw setje ketting en tandwielen nemen goed uitlijnen en goed smeren kan er niks verkeerd meer gaan
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
SCHOENENPOETSERSMURF 30-10-2006 17:32 Print reply
Posts: 1226
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]



of je koopt voor een paar euro fatsoenlijk gereedschap ipv alleen maar een slijptol en een hamer om een ketting te demonteren.
afbeelding

binnen een minuut is je ketting ingekort, in die tijd heb jij nog niet eens een andere slijpschijf in je slijptol geschroeft omdat je vader een dag ervoor toevallig een klinker middendoor moest slijpen.

waarom onnodig gereedsschap aanschaffen als het met een slijptol prima en niet minder goed gaat dan met een pons ed

en ik kan makkelijker me slijptol vinden dan een kettinpons die ik 2 keer per jaar zal gebruiken
 

Dit topic is 3328 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved