Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Vastlopen Zuiger, van een Suzuki TSX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 810 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39602 - Vastlopen Zuiger, van een Suzuki TS...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4748 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Robinnn 22-10-2006 23:51 Print topicpost
Posts: 20
Hey,

Ik heb een groot probleem met mijn brommer, ik heb een aantal weken terug een warmloper gehad met mn brommer.

Nu weet ik dit is te verhelpen, er was schade op de zuiger maar gelukkig niet binnen in de wand (niet zware beschadiging het was nog glad)

Ik heb hierna een nieuwe zuiger gekocht + Zuigerveren en ging ervanuit dat het hiermee wel eens opgelost zou kunnen zijn

Nu bleek dit niet het geval te zijn!

Mijn nieuwe zuiger van veel pleuries is ook weer op dezelfde manier vastgelopen / geschampt tegen de cilinder wand, weer is er geen schade aan de poorten of aan de wand, alleen wel aan de zuiger. Dit keer weer PRECIES op de zelfde plek als daarvoor.

Heel vreemd vond ik zelf, omdat er niet direct iets zichtbaar is wat er verkeerd kan zijn (alleen de krassen dan). ook mijn zuigerveren waren nog intakt.

Nu zat ik zelf te denken dat het misschien iets met mn krukas of lagers had te maken.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of kan iemand mij hiermee helpen?

Zou fijn zijn!

Alvast bedankt!
 

honda_for_life.com 22-10-2006 23:53 Print reply

Posts: 4176
foto?
 
The otaku has spoken! | Front tegen skoeters | www.anime4all.eu | WTF is een z-tec (ford)?
Robinnn 22-10-2006 23:56 Print reply
Posts: 20
Oke ga ik morgen voor je maken!

De schade zit naar de carb. toe dus tegen de kant waar de zuiger het dichtste bij de carb zit.
 
SCHOENENPOETSERSMURF 22-10-2006 23:57 Print reply
Posts: 1226
is de afstelling goed ?
is de koeling goed ?
zet je je cilinder wel met een moment sleutel vast ?


 
Robinnn 23-10-2006 0:04 Print reply
Posts: 20
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: art
is de afstelling goed ?
is de koeling goed ?
zet je je cilinder wel met een moment sleutel vast ?



Oke, Koeling en Afstelling heb ik niet aangezeten en hij reed altijd goed dus dit zal geen probleem zijn.

Maar om eerlijk te zijn gebruik ik geen moment sleutel...
Is dit echt nodig? en als je hem niet gebruikt wat voor gevolg zal er zijn?
 
SCHOENENPOETSERSMURF 23-10-2006 0:06 Print reply
Posts: 1226
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robinnn
[...]

Oke, Koeling en Afstelling heb ik niet aangezeten en hij reed altijd goed dus dit zal geen probleem zijn.

Maar om eerlijk te zijn gebruik ik geen moment sleutel...
Is dit echt nodig? en als je hem niet gebruikt wat voor gevolg zal er zijn?

stel je zou hem echt veels te vast zetten dan loopt je zuiger ook warm


wat is de maat van de cilinder en wat is de maat van je zuiger eigenlijk ?

 
vroembroem 23-10-2006 0:07 Print reply
Posts: 617
je kan je cilkop bouten zo strak draaien dat het zaakje vast loopt.
dis wel meestal met extreme setups enzo. maar je draaid het IMO zonder moment stleutel wel heel snel te vast.
 
mblover 23-10-2006 0:08 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robinnn
[...]

Oke, Koeling en Afstelling heb ik niet aangezeten en hij reed altijd goed dus dit zal geen probleem zijn.

Maar om eerlijk te zijn gebruik ik geen moment sleutel...
Is dit echt nodig? en als je hem niet gebruikt wat voor gevolg zal er zijn?


momentsleutel is wel beter, maar voor een brommer niet noodzakelijk.
Hij zit wel kruislings vast?

En heb je die nieuwe zuiger ingereden?
 
Robinnn 23-10-2006 0:08 Print reply
Posts: 20
ik heb een Malossi 70, en heb de orginele zuiger hiervan ook weer besteld bij een brommer zaak.

Die heeft mn oude zuiger voor de zekerheid ook nog opgemeten.

De exacte maten durf ik zo niet te zeggen
 
crosser10040 23-10-2006 7:41 Print reply

Posts: 515
gaan je slotjes niet in je poort open?

edit: sorry lees net pas dat het twee originele zuigers zijn dus lijkt me niet

Dit bericht is gewijzigd door crosser10040 op 23-10-2006 om 7:42 uur.
 
mblover 23-10-2006 8:55 Print reply

Posts: 5391
En heb je hem er niet toevallig verkeerd om erin gezet?
 
koekie - Administrator 23-10-2006 8:59 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
En heb je hem er niet toevallig verkeerd om erin gezet?



als je hem verkeerd om plaatst komen de slotjes van je zuigerveren niet uit, en zouden die dus als eerste breken, maar dat was bij hem niet het geval..
 
Haaks de hoek om!
Almer 23-10-2006 13:10 Print reply

Posts: 3325
Wat ik me eigenlijk alleen voor kan stellen, aangezien je zuiger bij de inlaatpoort die krassen vertoond, waar hij normaal het meest gekoeld wordt en de meeste smering krijgt, hij heel erg vieze lucht aanzuigt. Door de vieze lucht komen daar als eerste de krassen en gaat hij daar het eerste. Verder... Hoe zit het met je lagers? Voel je ruimte op je vliegwiel? Je bigend en smallend?
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Robinnn 23-10-2006 16:41 Print reply
Posts: 20
Oke, een aantal dingen.

Ik heb hem wel strak gedraaid maar ik krijg hem noggeneens gestart Nouja hij start wel, maar rijdt niet echt fijn... soms ook klappen uit de uitlaat... (Ontsteking misschien?) nu had ik hem eerst wat losser staan maar toen zoog ie valse lucht.

Ook zit de zuiger er goed in, Met de pijl naar de uitlaat toch?

Met de slotjes bedoelen jullie die balletjes in je zuiger toch?

En almer, over die vuile lucht. ik zat zelf ook aan zoiets te denken, misschien wel iets in mijn carb afgebroken ofzo???

Ik weet alleen niet of dit zomaar kan?... niks aan gedaan voorderest!

Er zit wel een klein beetje speling op de krukas... maar het is best weinig.

Aan de lager kan ik zelf weinig zien? iemand tips hoe ik kan checken of deze nog goed is?

Alvast weer bedankt voor de reacties!!

Dit bericht is gewijzigd door Robinnn op 23-10-2006 om 16:42 uur.
 
SCHOENENPOETSERSMURF 23-10-2006 16:42 Print reply
Posts: 1226
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robinnn
Oke, een aantal dingen.

Ik heb hem wel strak gedraaid maar ik krijg hem noggeneens gestart nu had ik hem eerst wat losser staan maar toen zoog ie valse lucht.

Ook zit de zuiger er goed in, Met de pijl naar de uitlaat toch?

Met de slotjes bedoelen jullie die balletjes in je zuiger toch?

En almer, over die vuile lucht. ik zat zelf ook aan zoiets te denken, misschien wel iets in mijn carb afgebroken ofzo???

Ik weet alleen niet of dit zomaar kan?... niks aan gedaan voorderest!

Er zit wel een klein beetje speling op de krukas... maar het is best weinig.

Aan de lager kan ik zelf weinig zien? iemand tips hoe ik kan checken of deze nog goed is?

Alvast weer bedankt voor de reacties!!

hebben je krukas lagers speling of je drijfstang lager ?

 
Robinnn 23-10-2006 16:44 Print reply
Posts: 20
Nou het is eigenlijk mn Drijfstang die speling heeft ... maar dit is niet extreem veel.

hij kan een klein beetje bewegen van links naar rechts.
 

Dit topic is 4748 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved