Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mtx toeren probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 554 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39544 - mtx toeren probleem
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 1947 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

lfmschor 19-10-2006 18:43 Print topicpost
Posts: 36
Ik heb een mtx-sh 70cc mallosie proma 70 uitlaat en een 18 mm cabr met tandwiel verhouding 15 - 45. het probleem is als ik in z'n 4 rijd dat ie al bijna 7000 toeren maakt en ik nog geen 45 rijd. als ik hem maxmaal doortrek rijd ik 60 met 8000 toeren. maar met deze set-up moet mijn brommer toch veel harder lopen? en minder toeren maken als ik 45 rijd?

weet iemand waar het probleem aan kan liggen?
 

MX Racing 19-10-2006 18:49 Print reply

Posts: 812
afstelling carberateur?

tandwielverhouding?
 
lfmschor 19-10-2006 18:51 Print reply
Posts: 36
hoe zit dat dan met de cabr? hoe stel ik die dan af dat minder toeren maakt maar meer kracht heeft

Dit bericht is gewijzigd door lfmschor op 19-10-2006 om 18:53 uur.
 
siepie 19-10-2006 18:55 Print reply
Posts: 75
kun je toch zo na rekenen hoe hard hij loopt bij welk toerental, als je bakverhoudingen, tanwielverhoudingen, bandenmaat, ed weet....
 
honda_freak 19-10-2006 18:55 Print reply

Posts: 7650
die twv lijkt mij best redelijk.. je kan het een tandje kleiner proberen voor.. trektie wel lekker op? of dat ook niet?
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Moped Macho 19-10-2006 18:56 Print reply

Posts: 2037
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: siepie
kun je toch zo na rekenen hoe hard hij loopt bij welk toerental, als je bakverhoudingen, tanwielverhoudingen, bandenmaat, ed weet....

Reken jij dat dan ff uit voor me?

Je moet ff je carb goed afstellen. Verder weet ik niet of dat een lichte of zware tandwielverhouding is voor een mtx.
 
Boerenkool om half 10.
RTT-tUnInG 19-10-2006 18:57 Print reply

Posts: 551
volgens mij slipt je koppeling gewoon as de tering... stel hem af of schaf nieuwe platen aan
 
siepie 19-10-2006 19:07 Print reply
Posts: 75
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Moped Macho
[...]

Reken jij dat dan ff uit voor me?

Je moet ff je carb goed afstellen. Verder weet ik niet of dat een lichte of zware tandwielverhouding is voor een mtx.


kom nou zo moeilijk is dat toch niet, dat uitrekenen.
maar dan nog, 't zal toch echt bij deze setup wel kloppen dat ie met 45 km/h al 7000 toeren maakt. En afstelling van carb heeft natuurlijk geen flikker te maken met hoeveel toeren hij bij 45 of 60 of welke snelheid dan ook maakt.
Net wat RTT-tUnInG al zegt, koppeling kan versleten of niet goed afsesteld zijn. Maar dat merk je toch snel genoeg.
 
honda_freak 19-10-2006 19:11 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: siepie
[...]


kom nou zo moeilijk is dat toch niet, dat uitrekenen.
maar dan nog, 't zal toch echt bij deze setup wel kloppen dat ie met 45 km/h al 7000 toeren maakt. En afstelling van carb heeft natuurlijk geen flikker te maken met hoeveel toeren hij bij 45 of 60 of welke snelheid dan ook maakt.
Net wat RTT-tUnInG al zegt, koppeling kan versleten of niet goed afsesteld zijn. Maar dat merk je toch snel genoeg.


de afsteling bepaald wat voor mengsel er in je verbrandingskamer komt, het mengsel bepaalt het vermogen per slag, je snelheid hangt af van een bepaald vermogen, als je per slag weinig vermogen trekt, heb je meer toeren nodig om dezelfde snelheid te hebben, wat nou je afstelling maakt nix uit?

daarbij is dat uitrekenen niet zomaar gedaan omdat je moet weten hoeveel begin vermogen je hebt als je wilt uitrekenen hoe snel je ermee zou moeten gaan..
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
siepie 19-10-2006 19:12 Print reply
Posts: 75
hier nog een site waarop staat hoe je je carburateur moet afstellen. Komt wel van derbi-club, maar is redelijk universeel dat afstellen, dus.....
http://www.derbi-club.com/howto/carb.php
 
siepie 19-10-2006 19:16 Print reply
Posts: 75
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
[...]


de afsteling bepaald wat voor mengsel er in je verbrandingskamer komt, het mengsel bepaalt het vermogen per slag, je snelheid hangt af van een bepaald vermogen, als je per slag weinig vermogen trekt, heb je meer toeren nodig om dezelfde snelheid te hebben, wat nou je afstelling maakt nix uit?

daarbij is dat uitrekenen niet zomaar gedaan omdat je moet weten hoeveel begin vermogen je hebt als je wilt uitrekenen hoe snel je ermee zou moeten gaan..



nee,, dat snap ik wel maar in de zelfde versnelling bedoel ik dan he. kan niet zo zijn dat ie, als ie goed afgesteld staat en meer vermogen heeft, in zn 4 bij 45km/h ineens veel minder toeren maakt met dezelfde twv.
 
honda_freak 19-10-2006 19:20 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: siepie
[...]



nee,, dat snap ik wel maar in de zelfde versnelling bedoel ik dan he. kan niet zo zijn dat ie, als ie goed afgesteld staat en meer vermogen heeft, in zn 4 bij 45km/h ineens veel minder toeren maakt met dezelfde twv.


probeer het is, wees verrast

Dit bericht is gewijzigd door honda_freak op 19-10-2006 om 19:20 uur.
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
siepie 19-10-2006 19:28 Print reply
Posts: 75
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
[...]


probeer het is, wees verrast

Dit bericht is gewijzigd door honda_freak op 19-10-2006 om 19:20 uur.


dus jij zegt dat je bij dezelfde setup met dezelfde snelheid in dezelfde versnelling met meer vermogen minder toeren maakt. dat kant toch helemaal niet, de verhoudingen blijven toch gelijk.

 
honda_freak 19-10-2006 19:29 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: siepie
[...]


dus jij zegt dat je bij dezelfde setup met dezelfde snelheid in dezelfde versnelling met meer vermogen minder toeren maakt. dat kant toch helemaal niet, de verhoudingen blijven toch gelijk.



je hebt per slag minder vermogen, je hebt om een bepaalde snelheid vast te houden een bepaald vermogen nodig.. als je per slag minder vermogen hebt, heb je meer slagen nodig om het benodigde vermogen te creeeren
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
siepie 19-10-2006 19:37 Print reply
Posts: 75
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
[...]


je hebt per slag minder vermogen, je hebt om een bepaalde snelheid vast te houden een bepaald vermogen nodig.. als je per slag minder vermogen hebt, heb je meer slagen nodig om het benodigde vermogen te creeeren


tis geen variomatic.....
 
honda_freak 19-10-2006 19:41 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: siepie
[...]


tis geen variomatic.....


volgens mij wil je me niet geloven.. zoals ik al zei probeer het uit. kom je er vanzelf achter
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|

Dit topic is 1947 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved