Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - probleem met ontsteking tsx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 540 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39533 - probleem met ontsteking tsx
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 386 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TSX-man 19-10-2006 9:54 Print topicpost

Posts: 376
Probleem:
geen regelmatige vonk, brommer loopt 4 slagen en valt dan uit.

Oorzaak:
kortsluiting gemaakt door de rode draad die eigenlijk in het contact moet op het frame te laten vallen.

Nou lijkt mij dat er niets kapot moet zijn omdat er zegmaar een directe verbinding van accu naar het frame ontstaat (weg van minste weerstand). Maar nu blijkt dat hij dus niet meer fatsoenlijk vonkt.
voor dat ik kortsluiting maakte liep hij dus gewoon
ow en zekering is er tussenuit gesloopt door vorige eigenaar kwam ik achter

Mijn vraag: wat kan er kapot zijn,en wat kan ik proberen om hem weer lopend te maken
 

christianos 19-10-2006 11:05 Print reply

Posts: 20445
onstekingsspoel

cdi
bougie
bobine
draadboom

van alles

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 19-10-2006 om 11:05 uur.
 
Blijhoofd 19-10-2006 11:12 Print reply

Posts: 7378
zekering en accu hebben niks met de ontsteking te maken
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
TSX-man 19-10-2006 13:06 Print reply

Posts: 376
dan zou er iets doorgebrand moeten zijn, maar mij lijkt dat als je kortsluiting maakt met de + draad er toch verder geen andere ontstekingsdelen bij betrokken kunnen zijn omdat die helemaal nix met de accu te maken hebben
 
Blijhoofd 19-10-2006 13:24 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX-man
dan zou er iets doorgebrand moeten zijn, maar mij lijkt dat als je kortsluiting maakt met de + draad er toch verder geen andere ontstekingsdelen bij betrokken kunnen zijn omdat die helemaal nix met de accu te maken hebben


klopt das een heel ander circuit, meet even je ontstekingspoel na, die gaan vaak kapot

 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235

Dit topic is 386 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved