Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - " kleine vragen " topic - deel 18

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1079 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #39471 - " kleine vragen " topic - deel 18
Pagina 89 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 88, 89, 90 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 78449 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pitre 25-10-2006 15:41 Print reply

Posts: 4066
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekie
[...]


als je echt betrouwbaar wilt hebben moet je de aller origineelste 50cc hebben.. niet kapot te krijgen!

maar met die malossie zal ook niet is zijn

enne, als je krukas keerring lek is bij je ontsteking komt er geen olie bij



Dit bericht is gewijzigd door koekie op 25-10-2006 om 15:39 uur.


wat komt dr dan bij waardoor die zo gaat roke? en 't lijkt soms ook alsof dr blauwe rook uit tussen de koppakking uit komt.. kan dit? ^^
 
Ja en?
geert-nsr 25-10-2006 15:47 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vespaa ciao
als je de carter van het blok afhaalt, moet je de lagers dan vervangen? ook al zijn ze niet gesleten en hebben ze geen milimeter speling

nej hoeft niet. je kan ze gwoon laten zitten als ze nog goed zijn..
 
koekie - Administrator 25-10-2006 15:48 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pitre..
[...]


wat komt dr dan bij waardoor die zo gaat roke? en 't lijkt soms ook alsof dr blauwe rook uit tussen de koppakking uit komt.. kan dit? ^^


er komt dan lucht bij, waardoor die witte rook gaat geven.. enne, blauwe rook tussen je kop door duid op een lekke koppakking.. wel even vervangen dus
 
Haaks de hoek om!
Tim V 25-10-2006 15:48 Print reply

Posts: 4468
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vespaa ciao
als je de carter van het blok afhaalt, moet je de lagers dan vervangen? ook al zijn ze niet gesleten en hebben ze geen milimeter speling

Als ze nog goed zijn kan je ze laten zitten!
 
Kunde gij den nie zien dak ant werk ben?
Hierwasikweer 25-10-2006 15:49 Print reply
Posts: 105
Waarom zou die witte rook geven als er lucht bij komt?

Uitleg graag.
 
Sjaak
Hierwasikweer 25-10-2006 15:50 Print reply
Posts: 105
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim_my_90
[...]

Als ze nog goed zijn kan je ze laten zitten!


Beter vervangen, kost niet al te veel en garantie dat ze nog een poos mee gaan.
 
Sjaak
koekie - Administrator 25-10-2006 15:51 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hierwasikweer
Waarom zou die witte rook geven als er lucht bij komt?

Uitleg graag.



standaard symptoom..geen idee verder, ik had hetzelfde dusja..
 
Haaks de hoek om!
Hierwasikweer 25-10-2006 15:51 Print reply
Posts: 105
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekie
[...]



standaard symptoom..geen idee verder, ik had hetzelfde dusja..


Pff, ! Dat is dus geen standaard symptoom.
 
Sjaak
Moped Macho 25-10-2006 15:52 Print reply

Posts: 2037
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pitre..
[...]


ac, dus GEEN kvs

mjah thnx ppl!

ohja witte rook is teveel gesmeerd?

en is dit dan een beetje un goede en betrouwbare cilinder?






Dit bericht is gewijzigd door Pitre.. op 25-10-2006 om 15:30 uur.

Haha, my bad (dacht dat 't over NSR ofzo ging :P)
 
Boerenkool om half 10.
Tim V 25-10-2006 15:52 Print reply

Posts: 4468
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hierwasikweer
[...]


Pff, ! Dat is dus geen standaard symptoom.

Wat weet jij ervan (lmao)!
 
Kunde gij den nie zien dak ant werk ben?
koekie - Administrator 25-10-2006 15:52 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hierwasikweer
[...]


Pff, ! Dat is dus geen standaard symptoom.



leg jij dan even uit wat er aan de hand is, en warom mijn brommer eerst witte rook produceerde, en na de vervaning van de keerring niet meer?
 
Haaks de hoek om!
Hierwasikweer 25-10-2006 15:58 Print reply
Posts: 105
Heb je 1 of beide keerringen vervangen?

Een keerring die lucht aanzuigt, is dus hetzelfde als valse lucht bij bijvoorbeeld je spruitstuk, de motor loopt dan vaak te arm. Er ontstaat dan geen witte rook, tenminste.. niet dat ik gezien heb. Het heeft dan misschien meer te maken met de olie-toevoer of een andere vloeistof, weet niet of je brommer vloeistofgekoeld is?
 
Sjaak
koekie - Administrator 25-10-2006 15:59 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hierwasikweer
Heb je 1 of beide keerringen vervangen?

Een keerring die lucht aanzuigt, is dus hetzelfde als valse lucht bij bijvoorbeeld je spruitstuk, de motor loopt dan vaak te arm. Er ontstaat dan geen witte rook, tenminste.. niet dat ik gezien heb. Het heeft dan misschien meer te maken met de olie-toevoer of een andere vloeistof, weet niet of je brommer vloeistofgekoeld is?



nee, ik heb 1 keerring vervangen, mijn brommer is niet vloeistofgekoeld en er was wel degelijk witte rook
 
Haaks de hoek om!
buldogo2 25-10-2006 16:02 Print reply

Posts: 2101
zucht... blauwe rook is blok olie, spier wite rook is KVS, gewoon witte tot grijze rook is te vet gesmeert of verkeret afgesteld en zwarte rook is diezel getankt , dat van valse lucht is een beetje onzin, als i meer lucht krijcht heb je minder mengsel waardoor i nu juist minder gaat rooken.
 
Born to ride
Thomaz 25-10-2006 16:04 Print reply

Posts: 510
Derbi ging vanmiddag niet echt aan, eerst kicken met en zonder choke deed niks. Toen aanlopen en pas na een lang stuk ging die aan, eerste 2 km heeft die nog lopen happeren en rookpluimen schieten. Was is dat ?
 

Dit topic is 78449 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 89 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 88, 89, 90 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved