Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - " kleine vragen " topic - deel 18

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1499 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #39471 - " kleine vragen " topic - deel 18
Pagina 34 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 79832 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

christianos 20-10-2006 19:29 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BlackHonda
[...]



Over het algemeen zijn tweeslagmotoren krachtiger dan vierslagmotoren omdat bij hetzelfde aantal cilinders er twee keer zoveel verbrandingen plaatsvinden bij een gegeven toerental.

De tweetakt motoren die je vindt op racemotoren, crossmotoren en brommers zijn zeer hoogtoerig.

Bron: Wikipedia

ze vergeten even gemakshalve dat een 2 takt veel minder efficient gebruikt makt van de aanwezige energie in een mengsel.. beetje onzin verhaal is dat hierboven
 
geert-nsr 20-10-2006 19:30 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

slechte afstelling/ valse lucht..



wat bedoel je dan met slechte afstelling? valse lucht lijkt me eigenlijk niet omdat hij goed start 1/2 x kicken en met deo en haarlak bij de carb spuiten merk ik ook geen verschil:S
 
BlackHonda 20-10-2006 19:31 Print reply

Posts: 1115
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

ze vergeten even gemakshalve dat een 2 takt veel minder efficient gebruikt makt van de aanwezige energie in een mengsel.. beetje onzin verhaal is dat hierboven

de powerband

De tweetakt motoren die je vindt op racemotoren, crossmotoren en brommers zijn zeer hoogtoerig. Zij hebben bovendien een veel smallere en fellere powerband, vergeleken met een viertakt. Omdat de powerband zo scherp is, is het belangrijk dat je daar binnen blijft, om optimaal te kunnen profiteren van de kracht van de motor. Daardoor vergt een tweetakt motor meer schakeltechniek om te berijden.


 
christianos 20-10-2006 19:31 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
[...]

wat bedoel je dan met slechte afstelling? valse lucht lijkt me eigenlijk niet omdat hij goed start 1/2 x kicken en met deo en haarlak bij de carb spuiten merk ik ook geen verschil:S

dat zegt helemaal niet veel.. de symptomen die jij noemt zijn een typisch voorbeeld van valse lucht / slechte afstelling
 
Aron_N 20-10-2006 19:37 Print reply

Posts: 432
Gister toen ik aant rijden was op mn puch,, begon de uitlaat ineens gallisch te knetteren. Blijkt dattie helemaal los is van de cilinder. Hij zat met 2 bouten vast, maar die ben ik dus kwijt. Kan iemand mij misschien vertellen wat voor bouten er in hebben gezeten?
b.v.d

 
Vuile Beunkoe 20-10-2006 19:38 Print reply

Posts: 6114
m6, moer sleutel 10, imbus 5
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Aron_N 20-10-2006 19:39 Print reply

Posts: 432
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
m6, moer sleutel 10, imbus 5



dankje
 
christianos 20-10-2006 19:40 Print reply

Posts: 20445
imbus in een puch?

niet ori dunkt me
 
geert-nsr 20-10-2006 19:48 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

dat zegt helemaal niet veel.. de symptomen die jij noemt zijn een typisch voorbeeld van valse lucht / slechte afstelling

nou valse lucht lijkt me niet hij starte net weer gwoon goed. deo bij de carb en spruitstuk gespoten en geen verschil hij blijft nu al minder op toeren hange heb de luchtschroef dicht gedraait.
dus lijkt het me een slechte afstelling.. wat kan er slecht afgesteld zijn dan?
 
Vuile Beunkoe 20-10-2006 19:49 Print reply

Posts: 6114
boeiend, hij moet er nou toch iets in stoppen?

beste is imbus5 met moer 10 ervoor, mocht 1 vd 2 dol draaien kan je toch nog boutje eruit halen
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
christianos 20-10-2006 19:50 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
[...]

nou valse lucht lijkt me niet hij starte net weer gwoon goed. deo bij de carb en spruitstuk gespoten en geen verschil hij blijft nu al minder op toeren hange heb de luchtschroef dicht gedraait.
dus lijkt het me een slechte afstelling.. wat kan er slecht afgesteld zijn dan?

te arm?
 
Johnny B 20-10-2006 19:55 Print reply

Posts: 8381
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

vind je? ik vind kwa techniek een 2 takt interessanter omdat er meer factoren spelen of een cilinder mooi en efficient loopt.

dat is bij een 4 takt niet het geval?

 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
christianos 20-10-2006 19:55 Print reply

Posts: 20445
minder imho


 
geert-nsr 20-10-2006 19:57 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

te arm?

grotere sproeier dus?
 
christianos 20-10-2006 20:01 Print reply

Posts: 20445
yup
 

Dit topic is 79832 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 34 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved