mijn brommer blijft lang op toeren na 10 k in zn vrij gedraait te hebben. ik dacht dus mischien zuigt ie valse lucht..
maar na een beetje met de luchtschroef en stationair schroef gekloot te hebben word het minder en gaat soms weg.. Kan het zijn dat hij valse lucht zuigt? ( hij start wel goed)
ook voel ik een dip bij de 6 a 7 k en onderin trekt hij slecht dit was niet met de 18 mm en nu wel met de 16 mm. licht dit aan de slechte afstelling of aan de 16 mm?
Quote:Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
mijn brommer blijft lang op toeren na 10 k in zn vrij gedraait te hebben. ik dacht dus mischien zuigt ie valse lucht..
maar na een beetje met de luchtschroef en stationair schroef gekloot te hebben word het minder en gaat soms weg.. Kan het zijn dat hij valse lucht zuigt? ( hij start wel goed)
ook voel ik een dip bij de 6 a 7 k en onderin trekt hij slecht dit was niet met de 18 mm en nu wel met de 16 mm. licht dit aan de slechte afstelling of aan de 16 mm?
vind je? ik vind kwa techniek een 2 takt interessanter omdat er meer factoren spelen of een cilinder mooi en efficient loopt.
Over het algemeen zijn tweeslagmotoren krachtiger dan vierslagmotoren omdat bij hetzelfde aantal cilinders er twee keer zoveel verbrandingen plaatsvinden bij een gegeven toerental.
De tweetakt motoren die je vindt op racemotoren, crossmotoren en brommers zijn zeer hoogtoerig.