Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - " kleine vragen " topic - deel 18

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1660 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #39471 - " kleine vragen " topic - deel 18
Pagina 33 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 32, 33, 34 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 79830 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

christianos 20-10-2006 19:20 Print reply

Posts: 20445
hangt er vanaf..

deze is groter zodat ie mooier op je cilinder aansluit wat dus een efficientere verbranding ten gevolge heeft

erg kort door de bocht gezegd

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 20-10-2006 om 19:20 uur.
 
BlackHonda 20-10-2006 19:21 Print reply

Posts: 1115
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
hangt er vanaf..

deze is groter zodat ie mooier op je cilinder aansluit wat dus een efficientere verbranding ten gevolge heeft

erg kort door de bocht gezegd

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 20-10-2006 om 19:20 uur.

maar welke kop is het beste voor goeie trekkracht, mij lijkt 50 cc dan want die heeft kleinere compressie ruimte dus heeft meer compressie

 
christianos 20-10-2006 19:22 Print reply

Posts: 20445
nee, de 70cc kop

want die sluit beter aan op je cilinder.. en trouwens een grotere verbrandingsruimte is ook meer kracht he.. compressie zegt hier vrij weinig..
 
BlackHonda 20-10-2006 19:22 Print reply

Posts: 1115
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
nee, de 70cc kop

want die sluit beter aan op je cilinder.. en trouwens een grotere verbrandingsruimte is ook meer kracht he.. compressie zegt hier vrij weinig..

k
 
christianos 20-10-2006 19:23 Print reply

Posts: 20445
ik zou zeggen, verdiep je eens in de techniek vane en 2 takt.. erg interessant
 
BlackHonda 20-10-2006 19:24 Print reply

Posts: 1115
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
ik zou zeggen, verdiep je eens in de techniek vane en 2 takt.. erg interessant

zal wel moeten, met autotechnicus opleiding

en jah daar leren we ook 2takt principe

Dit bericht is gewijzigd door BlackHonda op 20-10-2006 om 19:24 uur.
 
Johnny B 20-10-2006 19:24 Print reply

Posts: 8381
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
ik zou zeggen, verdiep je eens in de techniek vane en 2 takt.. erg interessant

van een 4 takt is meer intresanter
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
BlackHonda 20-10-2006 19:25 Print reply

Posts: 1115
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johnny B
[...]

van een 4 takt is meer intresanter

mja, 2 takt maakt mooier geluid (crosser dan)
 
Johnny B 20-10-2006 19:25 Print reply

Posts: 8381
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BlackHonda
[...]

mja, 2 takt maakt mooier geluid (crosser dan)

we hebben het nu even over de techniek mijn zoon
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
christianos 20-10-2006 19:26 Print reply

Posts: 20445
daar zal je zien dat compressie niet zo gek veel opleverd op een 50cc 2 takt, en dat het eerder tegen je dan voor je gaat werken (zelfontbranding..).

Dat het meer gaat om het zo efficient en zoveel mogelijk verbranden van mengsel per slag
 
BlackHonda 20-10-2006 19:26 Print reply

Posts: 1115
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johnny B
[...]

we hebben het nu even over de techniek mijn zoon

maar dat zei je er niet bij maar geil op die geluidjes

maar oke ga door....
 
geert-nsr 20-10-2006 19:26 Print reply

Posts: 6438
mijn brommer blijft lang op toeren na 10 k in zn vrij gedraait te hebben. ik dacht dus mischien zuigt ie valse lucht..
maar na een beetje met de luchtschroef en stationair schroef gekloot te hebben word het minder en gaat soms weg.. Kan het zijn dat hij valse lucht zuigt? ( hij start wel goed)
ook voel ik een dip bij de 6 a 7 k en onderin trekt hij slecht dit was niet met de 18 mm en nu wel met de 16 mm. licht dit aan de slechte afstelling of aan de 16 mm?
 
christianos 20-10-2006 19:26 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johnny B
[...]

van een 4 takt is meer intresanter

vind je? ik vind kwa techniek een 2 takt interessanter omdat er meer factoren spelen of een cilinder mooi en efficient loopt.
 
christianos 20-10-2006 19:27 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
mijn brommer blijft lang op toeren na 10 k in zn vrij gedraait te hebben. ik dacht dus mischien zuigt ie valse lucht..
maar na een beetje met de luchtschroef en stationair schroef gekloot te hebben word het minder en gaat soms weg.. Kan het zijn dat hij valse lucht zuigt? ( hij start wel goed)
ook voel ik een dip bij de 6 a 7 k en onderin trekt hij slecht dit was niet met de 18 mm en nu wel met de 16 mm. licht dit aan de slechte afstelling of aan de 16 mm?

slechte afstelling/ valse lucht..


 
BlackHonda 20-10-2006 19:28 Print reply

Posts: 1115
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

vind je? ik vind kwa techniek een 2 takt interessanter omdat er meer factoren spelen of een cilinder mooi en efficient loopt.



Over het algemeen zijn tweeslagmotoren krachtiger dan vierslagmotoren omdat bij hetzelfde aantal cilinders er twee keer zoveel verbrandingen plaatsvinden bij een gegeven toerental.

De tweetakt motoren die je vindt op racemotoren, crossmotoren en brommers zijn zeer hoogtoerig.

Bron: Wikipedia
 

Dit topic is 79830 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 33 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 32, 33, 34 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved