Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - " kleine vragen " topic - deel 18

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1094 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #39471 - " kleine vragen " topic - deel 18
Pagina 128 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 127, 128, 129 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 78136 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Harold 27-10-2006 23:20 Print reply

Posts: 1052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gus
[...]

ik krijg mijn cilinder er echt niet af, hij zit echt helemaal vast, wat zijn de opties om hem eraf te halen met veelkracht en het niet allemaal te verneuken...



Als je stevige koelribben hebt met een schroevendraaier proberen omhoog te wrikken.

ander manier: stukje hout in je uitlaatpoort steken en daar je zuiger tegen aan laten komen en dan met de ratel op het vliegwiel de zuiger (met cilinder) dr af draaien.
 
Kees de Jong 27-10-2006 23:32 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold
[...]



Als je stevige koelribben hebt met een schroevendraaier proberen omhoog te wrikken.

ander manier: stukje hout in je uitlaatpoort steken en daar je zuiger tegen aan laten komen en dan met de ratel op het vliegwiel de zuiger (met cilinder) dr af draaien.


Dat laatste zullen je naaldjes leuk vinden.

Beter probeer je gewoon wat tikken te geven met een rubberen hamer tegen de zijkant van de cilinder.

Heb je enig idee waarom ie zo vast zit? Ik heb namelijk nog nooit een cilinder gehad die ik er met een beetje wrikken niet af kreeg.
 
7 seconden, of 21 gram
Jozeff - Forum en Sales Moderator 27-10-2006 23:53 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gus
[...]

ik krijg mijn cilinder er echt niet af, hij zit echt helemaal vast, wat zijn de opties om hem eraf te halen met veelkracht en het niet allemaal te verneuken...



bij tomos zitten de cilinders altijd vast omdat die tapeinden in de buitenlucht hangen en dat allemaal aankoekt met zand enzo.(geeft meteen antwoord op k33s)
Het beste is het zand er tussen uit schrapen en/of wegblazen met compressor. Veel kruipolie (wd40) erop spuiten en een nachtje laten inwerken. Je kan ook proberen dmv een contramoer de tapeinden uit het blok te draaien dan komt de cilinder meestal vanzelf los.

Doe voorzichtig met een schorevendraaier ertussen steken want je hebt de boel zo kapot.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold
[...]



Als je stevige koelribben hebt met een schroevendraaier proberen omhoog te wrikken.

ander manier: stukje hout in je uitlaatpoort steken en daar je zuiger tegen aan laten komen en dan met de ratel op het vliegwiel de zuiger (met cilinder) dr af draaien.




dit moet je zeker NIET doen, allebei de mogelijkheden niet want daar maak je alles alleen maar mee kapot.

Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 27-10-2006 om 23:53 uur.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Flybike 28-10-2006 0:08 Print reply
Posts: 2120
Hallo,

ik heb een vraagske; maandag (in het beste geval) gaat m'n kader van m'n XR600 naar de straler en coater. Nu vroeg ik me af, in elke schroefdraad moet een bout, maar de holtes, bv waar de achteras doorgaat, die holte moet daar iets in? Of vernauwt dit niet door de poedercoating?

En voor m'n kroonplaten hoe zit dat? De 'cirkels' waar de vorkbenen doorgaan en het stuur doorgaan? Hoe moet ik die afdekken? Of doet de coater dit zelf=> Afplakken na het stralen als ik het vraag?


En hoe moet ik m'n framenr en framenrplaatje deftig afdekken? Ik veronderstel dat dat nr niet meer leesbaar is na de coat?


En weet iemand welke bout ik nodig heb voor het oliepeilstokje?


Bvd!

Normaal ga ik maandag met al het spul, dus als iemand zo vriendelijk wil zijn me te helpen, Wink
 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard
gus 28-10-2006 0:13 Print reply

Posts: 445
ik wil mijn carb afstellen, maar er zitten volgens mij helemaal geen schroefjes in waarmee je dat kunt doen... want waar zon schroef hoort (gezien in de exploded vieuw) is het bij mij gewoon dicht... alleen aan de onderkant zit een dichte bout, en als je die eraf schroeft zit er een klein koperen ''schroefje''met een heel klein gaatje erin. Kun je hieraan draaien voor de afstelling?
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 28-10-2006 0:33 Print reply

Posts: 10835
jij hebt een dellorto, die kan je alleen afstellen door er een andere sproeier in te draaien, jij hebt geen luchtschroef
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
gerwin88 28-10-2006 8:33 Print reply

Posts: 5197
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Flybike
Hallo,

ik heb een vraagske; maandag (in het beste geval) gaat m'n kader van m'n XR600 naar de straler en coater. Nu vroeg ik me af, in elke schroefdraad moet een bout, maar de holtes, bv waar de achteras doorgaat, die holte moet daar iets in? Of vernauwt dit niet door de poedercoating?

je kunt er het beste een stuk draadeind doorheen doen met aan beide kanten een volgring (plaatje) met een moer

En voor m'n kroonplaten hoe zit dat? De 'cirkels' waar de vorkbenen doorgaan en het stuur doorgaan? Hoe moet ik die afdekken? Of doet de coater dit zelf=> Afplakken na het stralen als ik het vraag?

zelfde verhaal als hierboven

En hoe moet ik m'n framenr en framenrplaatje deftig afdekken? Ik veronderstel dat dat nr niet meer leesbaar is na de coat?

van te voren duidelijk aangeven aan de coater, plak er alvast iets overheen ofzo dan kunnen ze er rekening mee houden.

En weet iemand welke bout ik nodig heb voor het oliepeilstokje?


Bvd!

Normaal ga ik maandag met al het spul, dus als iemand zo vriendelijk wil zijn me te helpen, Wink


 
VW rider for live
koekie - Administrator 28-10-2006 9:10 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Flybike
Hallo,

ik heb een vraagske; maandag (in het beste geval) gaat m'n kader van m'n XR600 naar de straler en coater. Nu vroeg ik me af, in elke schroefdraad moet een bout, maar de holtes, bv waar de achteras doorgaat, die holte moet daar iets in? Of vernauwt dit niet door de poedercoating?

En voor m'n kroonplaten hoe zit dat? De 'cirkels' waar de vorkbenen doorgaan en het stuur doorgaan? Hoe moet ik die afdekken? Of doet de coater dit zelf=> Afplakken na het stralen als ik het vraag?


En hoe moet ik m'n framenr en framenrplaatje deftig afdekken? Ik veronderstel dat dat nr niet meer leesbaar is na de coat?


En weet iemand welke bout ik nodig heb voor het oliepeilstokje?


Bvd!

Normaal ga ik maandag met al het spul, dus als iemand zo vriendelijk wil zijn me te helpen, Wink



alles wat jij wilt word afgeplakt met een soort ijzer plakband..

geen probleem dus

 
Haaks de hoek om!
Razor 28-10-2006 10:09 Print reply

Posts: 1554
vraag 1:

Ik heb gister mijn carters verhit met een verf-föhn maar kreeg de lagers er niet goed in. Voor me gevoel werd t carter niet echt warm/heet dus zette het ook niet goed uit.
De verf-föhn had ik één dagje geleend van iemand en is alweer terug.

Kan ik het niet zelf verhitten met een gasbrander?? Of is dat niet bevordelijk voor je blok?

(am6 gaat t om..)


vraag 2:

Vriend van me heeft Itiliaanse RS50. Kan hij het frame nummer wegslijpen en dan zeggen dat de brommer geen frame nummer heeft. En dan voor 65 euro bij RDW station nieuw nummer erin laten slaan?

Of iemand andere goede tips !?
 
blowdown en een powerband te koop!
koekie - Administrator 28-10-2006 10:12 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razor
vraag 1:

Ik heb gister mijn carters verhit met een verf-föhn maar kreeg de lagers er niet goed in. Voor me gevoel werd t carter niet echt warm/heet dus zette het ook niet goed uit.
De verf-föhn had ik één dagje geleend van iemand en is alweer terug.

Kan ik het niet zelf verhitten met een gasbrander?? Of is dat niet bevordelijk voor je blok?

(am6 gaat t om..)


vraag 2:

Vriend van me heeft Itiliaanse RS50. Kan hij het frame nummer wegslijpen en dan zeggen dat de brommer geen frame nummer heeft. En dan voor 65 euro bij RDW station nieuw nummer erin laten slaan?

Of iemand andere goede tips !?



antwoord 1: kan gewoon met gasbrander, doe ik ook altijd werkt perfect..


antwoord 2. het kan wel, allen is het duurder als 65 euro dacht ik, en als ze zien dat het nummer eruit is gehaalt, verdenken ze je mischien wel van diefstal ofzo.. dus moet je even proffessioneel aanpakken..

 
Haaks de hoek om!
gus 28-10-2006 10:57 Print reply

Posts: 445
hoe kun je zien welke sproeier je hebt?
 
denniskuiken 28-10-2006 11:11 Print reply
Posts: 91
eej ik heb een nieuw contckt slot voor men rs 50 gekocht maar nu wil de oude er nie af aan een kant sit een imbus en aan de andere kant een penetje ofso iemand ervaring?
 
daanmtx 28-10-2006 11:12 Print reply

Posts: 3759
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gus
hoe kun je zien welke sproeier je hebt?


staat op de kop gegraveerd
 
Honda VFR400R
gus 28-10-2006 11:32 Print reply

Posts: 445
toen ik deze brommer aanschafte heeft ernooit een luchtfilter ingezeten.. nu heb ik er 1 in. Moet ik niet nu een kleinere sproeier kopen?
 
oenoehoofd 28-10-2006 11:32 Print reply

Posts: 17851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gus
toen ik deze brommer aanschafte heeft ernooit een luchtfilter ingezeten.. nu heb ik er 1 in. Moet ik niet nu een kleinere sproeier kopen?


nee
 
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY

Dit topic is 78136 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 128 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 127, 128, 129 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved