Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mb tikt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 805 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39420 - mb tikt
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 435 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hiddy 12-10-2006 17:06 Print topicpost
Posts: 21
mijn mb helemaal standaard
50cc orri
13mm keihin
dubbele koppakking
blok gereviseerd
cilinder gehoont + nieuwe zuiger
alleen als ik nu dus ff rij dan beginti te tikke in ze 4 (volgas)
maar soms als ik ff rij heefti dat niet meestal int begin alleen

(ik heb wel ff met valse lucht in het begin rond gereden) maar dat is nu verholpen en nu is die gewoon goed afgesteld
hoe kan dit getik komen?
 

richard3 12-10-2006 17:09 Print reply

Posts: 5198
kunnen zuiger veren zijn
 
op naar de grote brommers
honda_freak 12-10-2006 17:10 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3
kunnen zuiger veren zijn


zou ik ook denken, maar mag tog aannemen dat die ook nieuw zijn gezien de cil is gehoond, dus nieuwe zuiger..
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Hiddy 12-10-2006 17:10 Print reply
Posts: 21
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3
kunnen zuiger veren zijn


hij heb nog wel compressie

 
honda_freak 12-10-2006 17:13 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hiddy
[...]


hij heb nog wel compressie



komt t tikken meer uit de cil of meer uit t blok?
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
honda_for_life.com 12-10-2006 17:19 Print reply

Posts: 4176
staat je ketting niet te los, dan tikt hij ook aardig
 
The otaku has spoken! | Front tegen skoeters | www.anime4all.eu | WTF is een z-tec (ford)?
honda_freak 12-10-2006 17:21 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_for_life.com
staat je ketting niet te los, dan tikt hij ook aardig


mss heeftie zn kop niet strak genoeg gedraaid en kleppert zn dubbele koppakking..

speaking of which.. dubbele koppakking.. dat gaat gewoon lekken heh..
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
SCHOENENPOETSERSMURF 12-10-2006 18:00 Print reply
Posts: 1226
wat is de achterliggende gedachte van die dubbele koppakking ??

denk niet dat het heel boeiend zal helpen voor je timing dus gooi er eerst maar een dikkere voetpakking op en een enkele koppakking

 
Almer 12-10-2006 20:20 Print reply

Posts: 3325
Dubbele voetpakking is beter voor de timing van je cilinder, bovendien haal je de stootrand een beetje naar boven, waardoor je zuigerveren deze niet meer raakt
Als je je cilinder der toch af hebt, haal dan meteen je zuigerveren even van je zuiger en kijk of ze versleten zijn door ze in je cilinder te zetten (zonder zuiger) en de slotspeling op te meten. Dit mag ongeveer een milimeter zijn (grofweg).

Kijk ook even hoe het met je bigend lager zit, aangezien je ook met valse lucht (en dus te arm mengsel) rondgereden hebt
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
honda_freak 12-10-2006 20:25 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
Dubbele voetpakking is beter voor de timing van je cilinder, bovendien haal je de stootrand een beetje naar boven, waardoor je zuigerveren deze niet meer raakt
Als je je cilinder der toch af hebt, haal dan meteen je zuigerveren even van je zuiger en kijk of ze versleten zijn door ze in je cilinder te zetten (zonder zuiger) en de slotspeling op te meten. Dit mag ongeveer een milimeter zijn (grofweg).

Kijk ook even hoe het met je bigend lager zit, aangezien je ook met valse lucht (en dus te arm mengsel) rondgereden hebt


hij zegt een dubelle koppakking te hebben.. die dubbele of dikkere voetpakking snap ik ook nog wel
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Hiddy 13-10-2006 17:21 Print reply
Posts: 21
ik heb dus eerst met gewoon 1 koppakking gereden (met valse lucht)en toen tikte die niet

daarna heb ik dat valse lucht verholpe en goed afgesteld sins toen begon die te tikken (dat was nog met 1 koppakking)
toen had ik dus een 2e koppakking ertusse gedaan en toen werd het wel wat minder maar het is er nog steeds.

 

Dit topic is 435 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved