Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - orgi uitlaat/snelle uitlaat probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 860 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38982 - orgi uitlaat/snelle uitlaat problee...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 417 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mail2kid 17-9-2006 21:16 Print topicpost

Posts: 1905
Ik heb een rare probleem.
Als ik met de volgende setup rijd kan ik met veel moeite boven de 7k toeren rijden in me 4 en in me 5 is het helemaal slecht.

50cc snel beetje afgewerkt
16mm carb
orgi luchtfilter
12/50
gianelle uitlaat
proma demper
max toeren vrij : over de 12k
max toeren in versnel : max 11.5 (tot 10.5k nog kracht)
top km : 85 echte (4 versnel,10.5k toeren,met moeite)

MAAR als ik met een iets orginele uitlaat(enkel wandig/grotere inlaat in de uitlaat dan een echte orginele).
Dan kan ik makkelijk tot in me 5 naar de top gaan(9k toeren)
max toeren vrij : 10.5 k
max toeren versnel : 9.5
top km : 75 echte (5 versnel 9.5k met gemak)

Hoe kan het dat ik mey een gianelle niet goed door kan trekken tot me 5 hoog toeren maar wel een hogere top heb. En met die "orginele" tot me 5 makkelijk kan komen zonder moeite.

Aan wat kan dit liggen
 
Golf II styling

Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 17-9-2006 21:17 Print reply

Posts: 13700
wel al afgesteld want lees niks over sproeier.
 
mail2kid 17-9-2006 21:19 Print reply

Posts: 1905
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob-Peters
wel al afgesteld want lees niks over sproeier.


Heb jaar en dag gereden met die gianelle. Ik heb die orginele sinds vrijdag en wilde hem testen en voor ik het wist zat ik al in me 5 en in hoge toeren. Terwijl ik mey die gianelle veel langer er over moest doen om 4 hoog te krijgen
 
Golf II styling
khpoppema 17-9-2006 21:45 Print reply

Posts: 3199
giasnellie -> hoogtoerig -> weinig koppel

ori -> laagtoerig -> veel koppel

je ori uitlaat is is eig perfect afgesteld voor de cilinder, zo dat ie ook in lage toeren aardig wat kracht heeft en niet teveel toeren maakt.

een opvoer uitlaat heeft vaak veel duidelijker een powerband en daarmee (als hij hoogtoerig is) niet veel koppel.

vaak kun je dan met een hoogtoerige uitlaat een hoge snelheid halen, maar met minder trekkracht.

oplossing tandwielverhouding of andere dingen tunen.

en dit heb jij nu ondervonden
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
mail2kid 17-9-2006 21:50 Print reply

Posts: 1905
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khpoppema
giasnellie -> hoogtoerig -> weinig koppel

ori -> laagtoerig -> veel koppel

je ori uitlaat is is eig perfect afgesteld voor de cilinder, zo dat ie ook in lage toeren aardig wat kracht heeft en niet teveel toeren maakt.

een opvoer uitlaat heeft vaak veel duidelijker een powerband en daarmee (als hij hoogtoerig is) niet veel koppel.

vaak kun je dan met een hoogtoerige uitlaat een hoge snelheid halen, maar met minder trekkracht.

oplossing tandwielverhouding of andere dingen tunen.

en dit heb jij nu ondervonden


welke snelle uitlaat moet ik dan nemen om normaal mee te rijden. Want dit is best rotig om met andere mensen te rijden.
 
Golf II styling
khpoppema 17-9-2006 21:58 Print reply

Posts: 3199
nog een andere uitlaat heeft wss geen zin.

je kan d8 ik ook een proma nemen , die zal meer koppel geven.

wat ik zou doen:

giasnellie met deze setup op een twv van 11-50 of 12-53 a 55

met ori uitlaat miss eens denken aan 12-47 ofzo

het kan ook nog eens zijn dat je uitlaat vol zit met roet.

als jij wel zo hard wil blijven rijden met een enorme trekkracht (en/of miss nog wat sneller) zou ik voor een 70 cc gaan.


 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
mail2kid 17-9-2006 22:04 Print reply

Posts: 1905
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khpoppema
nog een andere uitlaat heeft wss geen zin.

je kan d8 ik ook een proma nemen , die zal meer koppel geven.

wat ik zou doen:

giasnellie met deze setup op een twv van 11-50 of 12-53 a 55

met ori uitlaat miss eens denken aan 12-47 ofzo

het kan ook nog eens zijn dat je uitlaat vol zit met roet.

als jij wel zo hard wil blijven rijden met een enorme trekkracht (en/of miss nog wat sneller) zou ik voor een 70 cc gaan.





ik weet nog niet wat ik doe
mischien dat ik het zo laat ben van plan om me tsx te verkopen.
En tandwielen +ketting zijn net maand oud dus heb geen zin om weer 35 euro aan nieuwe twv te betalen

maar volgens jouw is het gewoon vanwege die koppel en hoog toerig

Dit bericht is gewijzigd door mail2kid op 17-9-2006 om 22:08 uur.
 
Golf II styling

Dit topic is 417 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved