Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Achtertandwiel verwisselen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 818 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #38840 - Achtertandwiel verwisselen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 807 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

StormingSoul 11-9-2006 18:39 Print topicpost

Posts: 503
Hey.
Betreft eem Rieju RR 2004.

Achtertandwiel verwisselen? Kan iemand me vertellen of er nog dingen zijn waar ik op moet letten?

Achterbrug los draaien? As eruit halen?? en dan tandwiel erop beunen aan de zijkant?

Daarna kan ik me as er weer in steken ofzo en staat ie ook nog recht?

Thxs
 

XtreemTerror 11-9-2006 18:40 Print reply

Posts: 1629
alles goed op volgorde,

enne doe wat loktide of vloei bare pakking tussen de boutjes die je er weer indraait,

ent gaat makelijker met z'n 2e,
of je zet je brommer op een kratje bier
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/20830/last [b] rx in onderldelen[/b]
crossgek - Forum en Sales Moderator 11-9-2006 18:41 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XtreemTerror
alles goed op volgorde,

enne doe wat loktide of vloei bare pakking tussen de boutjes die je er weer indraait,

ent gaat makelijker met z'n 2e,
of je zet je brommer op een kratje bier


loktide ?

ik zou eerder kopervet op die bouten doen eigenlijk ?
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Remco RS 11-9-2006 18:44 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


loktide ?

ik zou eerder kopervet op die bouten doen eigenlijk ?

inderdaad, das echt ideaal, komt er probleemloos uit
 
XtreemTerror 11-9-2006 18:45 Print reply

Posts: 1629
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco RS
[...]

inderdaad, das echt ideaal, komt er probleemloos uit

muahha dan snap jij ut niet,

die bouten trille makelijk er uit,
dus wat spul er tussen , want anders kan je nog wel us raar terecht komen
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/20830/last [b] rx in onderldelen[/b]
crossgek - Forum en Sales Moderator 11-9-2006 18:46 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XtreemTerror
[...]

muahha dan snap jij ut niet,

die bouten trille makelijk er uit,
dus wat spul er tussen , want anders kan je nog wel us raar terecht komen


moet je borgringetje's pakken of zelfborgende moeren , en boel aandraaien , ik heb nog nooit een boutje op brommer met locktide vastgezet.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
zundapp_rs 11-9-2006 18:53 Print reply

Posts: 682
je achterbrug losdraaien? Ik ken dan wel een rieju niet zo goed, maar dat zal toch niet nodig zijn?.

Dit zijn dingen die je moet doen:
je achteras losmaken door de moer er af te draaien, dan je as er uit halen en alle afstandbussen en ringen opvangen en goed onthouden of opschrijven hoe ze hebben gezeten zodat je ze weer makkelijk kan monteren.
Nu kun je de ketting van je tandwiel halen en je wiel er uit trekken.
Tandwiel losmaken door de boutjes er uit te draaien, ander tandwiel erop en de boutjes goed vastdraaien, eventueel met kopervet. Locktide ofzo is niet nodig, gewoon een veerringetje moet genoeg zijn.
Ik neem aan dat je ook je ketting en voortandwiel meteen vervangt? Normaal gesproken doe je dat wel omdat je achtertandwiel enorm snel slijt als je ketting ook al versleten is, dus alles in één keer.
Dan haal je dus ook je voortantwiel los en vervang je hem, nieuwe ketting erom en je achterwiel er weer in. Alle afstandbussen en ringen weer op de goede plek en je as er door steken, ketting spannen en moer op je as vastdraaien.
Allemaal niet zo moeilijk, gewoon logisch nadenken als je nog niet zo veel ervaring hebt
 
BSTS 11-9-2006 19:21 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XtreemTerror
[...]

muahha dan snap jij ut niet,

die bouten trille makelijk er uit,
dus wat spul er tussen , want anders kan je nog wel us raar terecht komen

]
beter neem je dan een goede bout, en vet je hem in.
trilt niet zomaar los,
ps als hij los moet, en het is rvs dan ben je blij als er koper vet op zat
 
sprintjah
StormingSoul 11-9-2006 19:34 Print reply

Posts: 503
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundapp_rs
je achterbrug losdraaien? Ik ken dan wel een rieju niet zo goed, maar dat zal toch niet nodig zijn?.

Dit zijn dingen die je moet doen:
je achteras losmaken door de moer er af te draaien, dan je as er uit halen en alle afstandbussen en ringen opvangen en goed onthouden of opschrijven hoe ze hebben gezeten zodat je ze weer makkelijk kan monteren.
Nu kun je de ketting van je tandwiel halen en je wiel er uit trekken.
Tandwiel losmaken door de boutjes er uit te draaien, ander tandwiel erop en de boutjes goed vastdraaien, eventueel met kopervet. Locktide ofzo is niet nodig, gewoon een veerringetje moet genoeg zijn.
Ik neem aan dat je ook je ketting en voortandwiel meteen vervangt? Normaal gesproken doe je dat wel omdat je achtertandwiel enorm snel slijt als je ketting ook al versleten is, dus alles in één keer.
Dan haal je dus ook je voortantwiel los en vervang je hem, nieuwe ketting erom en je achterwiel er weer in. Alle afstandbussen en ringen weer op de goede plek en je as er door steken, ketting spannen en moer op je as vastdraaien.
Allemaal niet zo moeilijk, gewoon logisch nadenken als je nog niet zo veel ervaring hebt



Kijk aan, mijn dank is groot!

 
.KT.m.t5 11-9-2006 19:37 Print reply
Posts: 961
gewoon wiel eruithalen en je ziet vanzelf wat er allemaal los moet
 
?
StormingSoul 11-9-2006 19:43 Print reply

Posts: 503
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .KT.m.t5
gewoon wiel eruithalen en je ziet vanzelf wat er allemaal los moet


Ja maar als er vna alles uitflikkert zoals boven uitgelegt, en je weet dat van te voren niet zit je wel mooi met de gebakke pere.

Beter voorkomen dan beunen
 
.KT.m.t5 11-9-2006 19:45 Print reply
Posts: 961
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StormingSoul
[...]


Ja maar als er vna alles uitflikkert zoals boven uitgelegt, en je weet dat van te voren niet zit je wel mooi met de gebakke pere.

Beter voorkomen dan beunen


heb je gelijk in. Maar meestal is als je achertandwiel versleten is dat je ketting ook vort redelijk versleten is (en je kunt beter niet wachten tot die knapt kan je meer problemen mee krijgen. Kun je kijken door als je de ketting los hebt te kijken of die veel zijwaarts kan zegmaar (dat je em krom kan leggen)
 
?

Dit topic is 807 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved