Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - onbekende cillinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 803 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #3879 - onbekende cillinder
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1206 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jan van Elderen 18-5-2002?10:54 Print reply

Posts: 555
50cc imi:


50 snel orgineel honda:

 
*blurk*
Joost 18-5-2002?11:14 Print reply
Posts: 1108
Imi = 50cc snel. Je hebt ook nog merk cilinders, voordeel daarvan is dat ze wat langer mee gaan. std. 50cc is echt super traag, harder dan 60 is gewoon onmogelijk en het rijdt klote! Std. 50cc moet je gewoon op de plank zetten en daar laten tot je hem meschien nodig hebt voor een politie controle ofzo. Leg hem in ieder geval niet op je honda!! Dat zouw een schande zijn voor alle schakelbrommer rijders en waarschijnlijk zullen we je dan moeten verbannen van dit forum.

Nadeel van imi's is niet dat ze langzaam zijn maar dat ze zo extreem snel slijten. Ongetuned vreten ze zuigerveren en als je ze dan ook nog gaat tunen dan lust ie in eens ook zuigers :n.

Er zijn alleen voor het mbx/nsr blok snelle 50cc's van honda. Dat zijn de GT4 en Ge2 cilinders en die worden vooral gebruikt voor de racerij. Ze kosten zo rond de 200 euro.


:p ->


[This message is edited by Joost ? on 18-5-2002 17:39]
 
It is going to be a Endless summer...
Nikoz 18-5-2002?11:21 Print reply
Posts: 819
juist haal gewoon een merk cyl veul beter. ik heb btw zo'n GE2 race cylinder voor me nsr 39mm is diameter nu vroeg ik me af als me nsr nou in beslag wordt genomen nemen ze die cylinder dan ook in beslag? er staat ook op cyl aan buiten kant:GE2 boekt wel 90 op de teller
 
mito maaaster
Steve_ZHC 18-5-2002?13:39 Print reply

Posts: 2716
Slijten?
ik heb met mijn 50 imi in drie-kwart-jaar tijd ruim 9000km bijna constant volgas gereden, en toen zat de uitlaatpoort volgekoold :(
Toen heb ik dat eruit gehaald, en ik heb maar ff doorgevijld om de poort wat hoger en breder te maken.
Toen lustte die mijn zuiger idd, maar mijn zuigerveren waren niet versleten, zelfde als toen de cilinder gemonteerd werd en mijn zuiger was prachtig, mijn cilinderwand was ook nog harstikke mooi!
En dan had ik dat ding ook nog eens zo gekocht en dus had die cil al aardig wat km'tjes gemaakt....
Conclusie; imi heeft gewoon een slechte naam omdat ze wel es zijn vastgelopen, maar als je een merkcilinder hebt die is vastgelopen, dan is dat toeval
 
NSR JunK 18-5-2002?14:38 Print reply

Posts: 2339
Quote:
Originally posted by: n1k0z?

juist haal gewoon een merk cyl veul beter. ik heb btw zo'n GE2 race cylinder voor me nsr 39mm is diameter nu vroeg ik me af als me nsr nou in beslag wordt genomen nemen ze die cylinder dan ook in beslag? er staat ook op cyl aan buiten kant:GE2 boekt wel 90 op de teller


valt me tegen ik dacht dat je met die cilinders er een 70cc uit zo rijden maar ik haal met mn eurocilindro (?142,55 goedkoper en met zuiger) ook 95op teller (met meewind) en met tegen rond de 85@teller of heb je hem gewoon licht vertand?

[This message is edited by NSR JunK on 18-5-2002 14:45]
 
Saknet 18-5-2002?15:51 Print reply

Posts: 10355
Ik heb dus ook een 50imi+20mm+stdsnelpijpie onder mn MT, war ik alweer 2000km mee heb gereden met dezelfde zuigerveer+zuiger, en dan is dat ding ook nog best hoogtoerig. Hij boekt 85 op de teller met mee en 80 met tegen wind, dta laatste stukje toeren wil hij alleen trekken met tegenwind als ik plat derop ga. Maar hij rijd ook 80 met 2 man met tegenwind, en dat duurt niet eens zo lang. Hij reed eerst 90 op een lang end maar ik heb een kleiner vtdwiel nu.

Ik had de zuiger vervangen met een Meteor met L veer, daarna gewoon goed ingereden, 250km precies. Daarna kon ik praktisch zo vaak volgas rijden als ik maar wou. Alleen niet lange eindes dan houd ik m gewoon op de 65/70 km/u..

edit: wat wel makkelijk is bij inrijden is een lange tdwielverhouding, dan kan je harder rijden met minder toeren..


Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 14-8-2009 om 3:31 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Markmt-5 18-5-2002?15:59 Print reply
Posts: 183
b3 dinge (heb slecht geheugen)
grotere sproeier is niet voor harder gaan
maar om me mt afte stellen, die heeft namelijk een grotere nodig :a
maar ik ga dan binnenkort eens die imi monteren


en trouwens joost, ik vind het een beetje lam om te zeggen dat de mensen die ori willen rijden moet worden verbannen. das toch een keus die iemand maakt.
een eigen mening daar is toch nix mis mee?

[This message is edited by Markmt-5 on 18-5-2002 16:02]
 
MT verkocht. Ik ga nu weer aan kreidlers werken
Nikoz 18-5-2002?16:05 Print reply
Posts: 819
Quote:
Originally posted by: NSR JunK?

valt me tegen ik dacht dat je met die cilinders er een 70cc uit zo rijden maar ik haal met mn eurocilindro (?142,55 goedkoper en met zuiger) ook 95op teller (met meewind) en met tegen rond de 85@teller of heb je hem gewoon licht vertand?




tis geen GT4 he het is die andere ietsjes goedkoper. heb 14:43 dus behoorlijk ligt ja 16mm en homoet uitlaat. maar het trekt aardig op maar 70cc is wel beter meer power.
 
mito maaaster
Blorn 18-5-2002?16:58 Print reply

Posts: 13825
haha, gekke gasten hiero

maar mark ik heb vandaag op een ori gereviceerde rmc gereden en dat is echt mega super relaxed!!!
 
Martijn 18-5-2002?19:27 Print reply
Posts: 10000
ja een maat van me heeft een ori zundapp...dat rijd ook vet rielex...reageert goe op het gas enzo...trekt een ori mtx sh eruit...trekt in elke versnelling lekker door als je over schakelt...echt wel vet

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Nick - Administrator 18-5-2002?19:30 Print reply

Posts: 4967
Quote:
Originally posted by: Markmt-5?


en trouwens joost, ik vind het een beetje lam om te zeggen dat de mensen die ori willen rijden moet worden verbannen. das toch een keus die iemand maakt.
een eigen mening daar is toch nix mis mee?


Hehehe volgens mij was dat gewoon een geintje van Joost hoor, hij zal het heus niet menen
Tuurlijk mag iedereen ze eigen mening hebben (nouja zolang je maar geen ori cilinder hebt )
 
Markmt-5 18-5-2002?20:43 Print reply
Posts: 183
nou zeg ik ga wel weer
nee ok klonk ook een beetje te serieus die opmerking van mij.
het spijt me . vergeef me
trouwens zwaar relax NSR freek.Ik moet die van mij ook zwaar revisen
wist niet eens dat er nog een RMC in t veen rond rijd. wel flex
 
MT verkocht. Ik ga nu weer aan kreidlers werken
gran turismo 18-5-2002?21:44 Print reply
Posts: 735
Quote:
Originally posted by: MT7 Racer

Ik zal je wat vertellen, en het is geen gelul.
Ik heb PRECIES dezelfde set-up als die van viper maar dan met 70cc imi.
MB achterwiel, groot MT (19" ) voorwiel en een 4 bak.
Mijn top is 85 op teller met overtoeren en trekt in z'n 1 en 2 op het achterwiel, in z'n 2 met meewerken maar toch...
Ik houdt auto's bij op een rustige 80 km p/u weg, waar de gemmidelde snelheid ongeveer rond de 90 ligt...
Wat doe ik goed of wat doet viper fout...

en imi is niet kut, ik heb het liever als een merkcilinder...

[This message is edited by MT7 Racer on 18-5-2002 13:35]


Ik doe niks verkeert en jij ook niet
Jij gaat zo hard door je grote achterwiel, ik heb maar een 17inch, jij hebt een 19, waarschijnlijk zou jij met mijn 17 inch wiel 75/80 of zo gaan.
Ik moet alleen nodig ff een zwaardere vertanding erop zetten 17 - 45 of zo, want op top maakt ie veel te veel toeren nu.
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
Blorn 18-5-2002?21:55 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Originally posted by: Markmt-5?

trouwens zwaar relax NSR freek.Ik moet die van mij ook zwaar revisen
wist niet eens dat er nog een RMC in t veen rond rijd. wel flex


was niet in t veen was bij biker's best in renswoude (zijn vrienden van me) en die hebben 2 compleet ori en perfecte RMC's te koop staan
 
Markmt-5 19-5-2002?13:11 Print reply
Posts: 183
hoeveel moeten ze er voor
sorry nick/mods maar toch ff nieuwsgierig
 
MT verkocht. Ik ga nu weer aan kreidlers werken

Dit topic is 1206 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved