Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - weinig blok olie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 818 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38691 - weinig blok olie
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1237 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

richard3 3-9-2006 16:42 Print topicpost

Posts: 5198
ik heb een probleem met mun nsr
tijdje geleden rookte hij heel erg
moest nog afstellen dus dacht dat het de afstelling was
afgesteld en ongeveer 10km gereden
toen was de rook weg
denk tja is goed hè
naja helaas niet dus
laatste paar dagen rammel in het blok en de koppeling werkte niet lekker meer en het schakelen naar de 1 ging niet lekker
dus ik draai dat boutje onder de kickstarter er uit
geen olie
schuin neer gezet
nog geen olie
bijna neer gelegt beetje olie
vervolgens kon ik er ruim 700ml bij gooien voordat er weer olie uitkwam als hij recht op stond
krukaskeerring lek dus
want hij had olie verbrand en hij rookte minder omdat er dus niks was te verbranden

nu ga ik natuurlijk die keerring vervangen maar zou het slim zijn mun blok te splitsen om vervolgens alles te bekijken
heb een vermoeden dat mun lagers namelijk wel erg gaar kunnen zijn

 
op naar de grote brommers

bikkeltje 3-9-2006 16:55 Print reply

Posts: 2380
je hoeft et niet te doen maar als je speling op je lagers hebt zal ik dat wel doen. Je moet ff kijken door de krukas heen en weer te halen(naar boven en beneden, niet in en uit) als je dan speling hebt zalk ff alsk jou was hem reviseren.
 
2takt Gangster 3-9-2006 16:55 Print reply

Posts: 1147
je kunt ook ff voelen aan het vliegwiel of er spelling op de krukaslagers zitten maar de voor de versnellingsbaklagers zul je tog het blok moeten splitsen en als je dat tog doet kun je beter meteen de lagers en keringen allemaal vervangen weet je zkkr dat het goed zit.
 
bart de scootergek 3-9-2006 17:15 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bikkeltje
je hoeft et niet te doen maar als je speling op je lagers hebt zal ik dat wel doen. Je moet ff kijken door de krukas heen en weer te halen(naar boven en beneden, niet in en uit) als je dan speling hebt zalk ff alsk jou was hem reviseren.


ik zie het verband tussen krukaslagers en carterolie niet echt, aangezien de kruklagers gewoon door het mengsel gesmeerd worden.

kijk alles ff na qua speling en beweging, lager van de uitgaande as heeft meestal het ergste geleden, die zit bovenin en heeft het langs zonder olie gereden. pak het carterdeksel eraf, en check of alle lagers gewoon nog goed zijn, of je koppelingsplaten nu niet versleten zijn, vervang de kering en rijden maar.
 
Honda RC-33
richard3 3-9-2006 17:17 Print reply

Posts: 5198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]


ik zie het verband tussen krukaslagers en carterolie niet echt, aangezien de kruklagers gewoon door het mengsel gesmeerd worden.

kijk alles ff na qua speling en beweging, lager van de uitgaande as heeft meestal het ergste geleden, die zit bovenin en heeft het langs zonder olie gereden. pak het carterdeksel eraf, en check of alle lagers gewoon nog goed zijn, of je koppelingsplaten nu niet versleten zijn, vervang de kering en rijden maar.

keej dit is een beetje waar ik op gehoopt had

 
op naar de grote brommers
2takt Gangster 3-9-2006 17:18 Print reply

Posts: 1147
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]


ik zie het verband tussen krukaslagers en carterolie niet echt, aangezien de kruklagers gewoon door het mengsel gesmeerd worden.

kijk alles ff na qua speling en beweging, lager van de uitgaande as heeft meestal het ergste geleden, die zit bovenin en heeft het langs zonder olie gereden. pak het carterdeksel eraf, en check of alle lagers gewoon nog goed zijn, of je koppelingsplaten nu niet versleten zijn, vervang de kering en rijden maar.



nou als hij wil kijke of de lagers van de bak nog goed zijn en als hij tog gaat kijken op spelling kun je tog netzo goed meteen de krukas lagers controleren als deze nie goed zijn moet je blok tog uit elkaar

Dit bericht is gewijzigd door tsx rider 4- live op 3-9-2006 om 17:21 uur.
 
bart de scootergek 3-9-2006 17:22 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx rider 4- live
[...]



nou als hij hem wil kijke of de lagers van de bak nog goed zijn en als hij tog gaat kijken op spelling kun je tog netzo goed meteen de krukas lagers controleren als deze nie goed zijn moet je blok tog uit elkaar



je kunt ook de speling voelen als je olie bijvult, speling voelen is iets standaards bij mij iig. maar het is niet echt nuttig, aangezien hij niet vraagt of hij speling op zijn krukas moet voelen, dus niet echt nuttig dat je hem tips gaat geven die er niks mee te maken hebben.

ontopic maar weer.
 
Honda RC-33
richard3 3-9-2006 17:24 Print reply

Posts: 5198
krukas zit geen speling op had ik al gecheckd gaat me puur over de bak
gewoon ff de v.t.w as en koppelings as proberen
 
op naar de grote brommers
Skutje_Tzr 3-9-2006 17:27 Print reply

Posts: 604
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3
krukas zit geen speling op had ik al gecheckd gaat me puur over de bak
gewoon ff de v.t.w as en koppelings as proberen


mijn krukaskeerring moet ook vervangen worden.. hoe kan ik dit het makkelijkste doen?
 
* Yamaha touching your heart *
richard3 3-9-2006 17:27 Print reply

Posts: 5198
welke brommer?
honda kan je em op de andere zijkant leggen en dan je er zo bij
 
op naar de grote brommers
Skutje_Tzr 3-9-2006 17:28 Print reply

Posts: 604
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3
welke brommer?
honda kan je em op de andere zijkant leggen en dan je er zo bij


am6
 
* Yamaha touching your heart *
XtreemTerror 3-9-2006 17:42 Print reply

Posts: 1629
koppelings kant er af/ koppelings huis enz er af, dan de balans as + die as die er op zit....
dan kan je met veel gepiel (gepruts) de keering er uitkrijgen(bij mij nog nooit in z'n geheel) dan nieuwe en alles er weer op/in zette...
wel ff goed opletten bij je koppelings stifje , eerst staafje dan balletje dan drukpennetje
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/20830/last [b] rx in onderldelen[/b]

Dit topic is 1237 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved