Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - brommers met powervalve?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 751 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38586 - brommers met powervalve?
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 5580 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Neluhz 27-8-2006 21:48 Print topicpost

Posts: 4032
zat net een brochure van de fantic caballero 50 RC te bekijken, hier de link http://www.dewitnatu...2050%20RC&RS.pdf
en nog een http://www.dewitnatu...allero%2050%20RC.pdf

viel me op, dat bij de technische specificaties van de caballero RC (Regolarita Competitione) bij engine het volgende staat:
Quote:
single cilinder, two stroke, light alloy cilinder six transfer ports.
induction by means of a reed valve.
exhaust power valve.

nu weet ik wat een power valve is en hoe het werkt, maar had het nog nooit eerder gezien op een 50 cc enduro brommertje.

zijn er nog andere 50 cc brommers met een powervalve?


tekening is te vinden op de 2e pagian rechts bovenin.

Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 27-8-2006 om 21:53 uur.
 

Royal Club 27-8-2006 21:50 Print reply

Posts: 60390
magk maybe vragen wat een powervalve is?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
crossgek - Forum en Sales Moderator 27-8-2006 21:55 Print reply

Posts: 10560
powerfalve is een klep die de uitlaatpoort afsluit
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Neluhz 27-8-2006 21:55 Print reply

Posts: 4032
een powervalve is een "ding" waarmee je je uitlaatiming kan veranderen, door middel van een klepje of rolletje nwat de hoogte van de uitlaatpoort aanpast aan het toerental of de stand van de gasklep.
 
Royal Club 27-8-2006 21:56 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
powerfalve is een klep die de uitlaatpoort afsluit


zelfde idee als een roterende uitlaat?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Neluhz 27-8-2006 21:56 Print reply

Posts: 4032
nee, is een roterende uitlaat een idee dan?
eerder een idioot verzinsel
 
Razor 27-8-2006 21:58 Print reply

Posts: 1554
Waarom wordt dit vaak alleen bij grotere cil's (qua cc's dan he :P ) op crossmotoren.. en niet op 50cc/70cc ?


 
blowdown en een powerband te koop!
theredone51 27-8-2006 22:04 Print reply

Posts: 2506
omdat deze vaak nogal "piekerig" rijden, veel vermogen bij hoge toeren dus

door de powervalve hebben ze ook al veel vermogen bij lage toeren
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
Razor 27-8-2006 22:07 Print reply

Posts: 1554
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: theredone51
omdat deze vaak nogal "piekerig" rijden, veel vermogen bij hoge toeren dus

door de powervalve hebben ze ook al veel vermogen bij lage toeren

wat zou dan het nadeel zijn om een powervalve te hebben op een 50cc/70cc?
 
blowdown en een powerband te koop!
Jeroen B 27-8-2006 22:07 Print reply

Posts: 1929
idd honda heeft het ook
 
www.Rieju-Club.com voorheen Jeroen__
Frysk 27-8-2006 22:10 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jeroen B
idd honda heeft het ook



ja
heeft ook een speciale naam
ff kwijt
 
giggitybyte
Jeroen B 27-8-2006 22:12 Print reply

Posts: 1929
HPP honda power port



Dit bericht is gewijzigd door Jeroen B op 27-8-2006 om 22:14 uur.
 
www.Rieju-Club.com voorheen Jeroen__
crossgek - Forum en Sales Moderator 27-8-2006 22:12 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razor
[...]

wat zou dan het nadeel zijn om een powervalve te hebben op een 50cc/70cc?


een powervalve op een std brommer is een imo een beetje zinloos , de cilinders zijn niet ontworpen om heel hoogtoerig te werken .

ze hebben al een breed vermogen gebied

en om nou een snelle cilinder te ontwikkelen die in hoge toeren heel hard loopt en in het middengebied ook mooi loopt dmv een powervalve en dit dan weer te gaan knijpen om slijtvast en zuinig te zijn is imo zeer nutteloos


een powervalve levert bij de crossers btw 40 procent extra vermogen in het middengebied .


fantic oasis blok heeft ook een rolletje in de uitlaatpoort



Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 27-8-2006 om 22:14 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Jeroen B 27-8-2006 22:16 Print reply

Posts: 1929
www.Rieju-Club.com voorheen Jeroen__
Neluhz 28-8-2006 18:02 Print reply

Posts: 4032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


een powervalve op een std brommer is een imo een beetje zinloos , de cilinders zijn niet ontworpen om heel hoogtoerig te werken .

ze hebben al een breed vermogen gebied

en om nou een snelle cilinder te ontwikkelen die in hoge toeren heel hard loopt en in het middengebied ook mooi loopt dmv een powervalve en dit dan weer te gaan knijpen om slijtvast en zuinig te zijn is imo zeer nutteloos


een powervalve levert bij de crossers btw 40 procent extra vermogen in het middengebied .


fantic oasis blok heeft ook een rolletje in de uitlaatpoort



Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 27-8-2006 om 22:14 uur.


hmpfs, fantic oasis wel?
ook nl straat brommers?
mijn brommer namelijk niet, terwijl het hetzelfde blok zou moeten zijn.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 28-8-2006 18:04 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
[...]


hmpfs, fantic oasis wel?
ook nl straat brommers?
mijn brommer namelijk niet, terwijl het hetzelfde blok zou moeten zijn.


zal vd week effe kijken of ik foto's van de cilinder kan maken
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning

Dit topic is 5580 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved