Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mischien verkeerde uitlaat?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 517 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38468 - mischien verkeerde uitlaat?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 642 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

gerarddg 19-8-2006 17:01 Print topicpost

Posts: 404
heey mensen,

Kan het zo zijn als je een 80cc uitlaat op je mtx-sh zet met een 50cc cilinder dat dan je pestaties achteruit gaan?

Want ik vind m'n brommer niet echt bijzonder goed lopen.

Mijn setup onder m'n nsr blok:

50cc GE2 belgische
18mm keihin
snelle luchtslang
twv: 13/45
wss een 50cc uitlaat bocht maar weet het dus niet zeker.
of past een 80cc uitlaat geen eens op een 50cc cilinder?

En hij loopt niet harder dan 62kmh, en m'n brommer houd ook vlink in als ik volgas geef. Ik rijd dus altijd maar op 60% gas ofzo. Anders gaat hij knallen en gek doen. Maar verder loopt hij goed met 60% gas. En het zeker te weten een 50cc GE2 cilinder.

Groeten,
Gerard
 

theredone51 19-8-2006 17:14 Print reply

Posts: 2506
Knallen bij volgas, ik zou hem eerst eens fatsoenlijk afstellen, dan doel ik ten eerste op je sproeier en wrs ook wel je ontsteking, maar check eerst je sproeier maar.

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/46

Ik zou eerst daar eens kijken. Normaal zou het namelijk wel moeten kunnen een 80cc uitlaat op 50cc, alleen is de 80cc uitlaat wrs wat laagtoeriger.
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
bereheer 19-8-2006 17:18 Print reply

Posts: 1901
klopt eerst ff afstellen ja

die uitlaat zal trouwens juist hoogtoeriger zijn, omdat het gat van deze 80 uitlaat veel groter zal zijn dan de 50 uitlaat en daardoor heel weinig tegendruk geven...
 
bloaze manne, meej diene woage!
theredone51 19-8-2006 17:37 Print reply

Posts: 2506
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bereheer
klopt eerst ff afstellen ja

die uitlaat zal trouwens juist hoogtoeriger zijn, omdat het gat van deze 80 uitlaat veel groter zal zijn dan de 50 uitlaat en daardoor heel weinig tegendruk geven...


80cc motorblokken zijn vaak laagtoerig en de uitlaten dus ook kheb het even niet over de toepassing hier
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
Remco RS 19-8-2006 17:45 Print reply

Posts: 11463
80cc uitlaat past ook niet op een 50 blok

iig niet direct
 
-simon- 19-8-2006 17:47 Print reply

Posts: 8211
je heb toch ook 2 verschillende ge2 cilinders dacht ik hier ooit gelezen te hebben.
de snelle belg en de langzame duitser ofzoiets dacht ik mischien dat iemand anders het met zeker heid kan zeggen.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Frysk 19-8-2006 17:48 Print reply

Posts: 34930
ik heb een tijdje NS1 uitlaat op 50cc NSR gereden

reed net iets beter dan met de proma voor 50cc NSR

dus te theorie klopt niet altijd
 
giggitybyte

Dit topic is 642 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved