Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Afstellen hopeloos! Help

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 710 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38459 - Afstellen hopeloos! Help
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 4938 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-Wheelie-Johie- 18-8-2006 20:54 Print topicpost

Posts: 2814
wat een gedonder met me mtx-ot ik krijg hem maar niet afgesteld! naja afstellen lukt me wel maar niet zolang er iets mis is, maar ik snap niet wat er mis is.

setup:
50cc eurocilindro
18mm keihin met powerfilter
gianelli

ik werk met dellorto sproeiers! als eerste een normale geprobeerd 90, te arm dus een 115 geprobeerd en een 110, maar met beide nog steeds te arm. dus ik denk valse lucht.. deofles erop gespoten maar ging maar heeel iets anders lopen op verschillende plekjes. dus ik denk krukaskeering misschien. nou die was dus wel beetje nat dus een extra erbij in gedrukt, maar zonder resultaat. weer deofles erop, bijna niks te merken. dus ik dacht overal een beetje, dus ff nieuwe pakkingen gehaald, overal vloeibare pakking erbij gedaan alles potdicht maar hij loopt nog steeds niet normaal

ik dacht ook nog aan een verkeerd vliegwiel(vliegwiel word ook giga heet) dus heb ik een ander vliegwiel erop gedaan maar dat helpt ook niet.

bougiekleur is zwart maar precies op de electrode istie grijsachtig


 
trots BMW e30 325i eigenaar

spinechiller 19-8-2006 9:46 Print reply

Posts: 509
powerfilter op een 18 mm met een 50 cc....dikke overkill. probeer eens een kleinere carb.
 
honda cr project...
stoeptegel 19-8-2006 9:47 Print reply

Posts: 3085
in ieder geval een ori luchtfilter
 
80 cc ownatsj
brommercrazy 19-8-2006 9:48 Print reply

Posts: 2594
wat voor powerfilter? Sproeier mag niet groter zijn dan 90-95 in dellorto maten.
 
BramRoemaat 19-8-2006 10:05 Print reply

Posts: 510
Ja 18 wel beetje groot voor 50cc, probeer 16mm ongeveer, en dan met ori filter. want powerfilter op 50cc helpt bijna niks en ori is veel fijner,
 
-Wheelie-Johie- 19-8-2006 10:33 Print reply

Posts: 2814
18mm keihin werd me aangeraden op die vrij snelle cilinder.. hij is ook iets bewerkt.. dus het moet prima kunnen. het is een tnt schuimfilter. is ingespoten met filterolie.

aangezien hij soms ook beetje detoneert in hoge toeren denk ik toch misschien aan een te vroege onsteking, hier word je bougie ook grijs van geloof ik en het blok word heet

onderin looptie wel aardig dus miss cdi deels kapot of kan dat niet?
ik heb nog ergens een cdi maar kan hem nie vinden...
maar dan is de vraag waarom is me onsteking te vroeg? ik heb de 2 verschillende vliegwielen hier liggen en beide geprobeerd, geen verschil. me grondplaat is met de klok meegedraait.

ik zal ori filter is proberen trouwens, maar een carb is altijd af te stellen ook zonder filter maarja proberen kan altijd natuurlijk

Dit bericht is gewijzigd door -Wheelie-Johie- op 19-8-2006 om 10:35 uur.
 
trots BMW e30 325i eigenaar
stoeptegel 19-8-2006 10:35 Print reply

Posts: 3085
grondplaat moet tegen de klok in worden gedraaid.Dan vevroeg je hem.Nu staat ie te laat denk ik.
 
80 cc ownatsj
-Wheelie-Johie- 19-8-2006 10:48 Print reply

Posts: 2814
vervroegen is tegen vliegwiel in dus grondplaat met klok mee lijkt me toch?
 
trots BMW e30 325i eigenaar
Tombrom 19-8-2006 10:49 Print reply

Posts: 15925
links vroeger rechts later
 
-Wheelie-Johie- 19-8-2006 10:55 Print reply

Posts: 2814
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tombrom
links vroeger rechts later


echt niet

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/18
 
trots BMW e30 325i eigenaar
stoeptegel 19-8-2006 11:07 Print reply

Posts: 3085
raar, ik d8 toch wel echt dat het zo is.Probeer het maar,volgens mij staat het in de faq verkeerd

Dit bericht is gewijzigd door stoeptegel op 19-8-2006 om 11:08 uur.
 
80 cc ownatsj
Jozeff - Forum en Sales Moderator 19-8-2006 11:14 Print reply

Posts: 10835
vliegwiel draaid linksom bij honda dus vervroeg je hem door de grondplaat rechtsom te draaien.

maar buiten dat moet je brommer ook gewoon goed lopen met de ontsteking op het teken gelijk.

is je kop ook afderaaid?
want ik had een keer een kop om mijn mt die te ver was afgedraaid waardoor hij ook ging detonerden bij hoge toerentallen en te heet werd.
Ik heb toen 2 koppakkingen ertussen geduwd en toen ging het al een stuk beter. (eigenlijk is 2 voetpakkingen beter dan 2 koppakkingen, maar dat vond ik teveel werk )
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
-Wheelie-Johie- 19-8-2006 11:30 Print reply

Posts: 2814
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
raar, ik d8 toch wel echt dat het zo is.Probeer het maar,volgens mij staat het in de faq verkeerd

Dit bericht is gewijzigd door stoeptegel op 19-8-2006 om 11:08 uur.


ik ga het uit me werk direct proberen!!! tzou kunnen verschillen per onsteking , cilinder/kop oid?
 
trots BMW e30 325i eigenaar
mtx-rijder 19-8-2006 12:03 Print reply

Posts: 939
grappig ik heb precies hetzelfde maar dan met 18mm dellorto.
mij was ook verteld dat 18mm makkelijk kan op 50cc.
maar naar welke kant om is nou vervroegen? ik dacht altijd rechtsom(toch?)
 
mijn mtx heerst
Henk-88 19-8-2006 13:10 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-rijder
grappig ik heb precies hetzelfde maar dan met 18mm dellorto.
mij was ook verteld dat 18mm makkelijk kan op 50cc.
maar naar welke kant om is nou vervroegen? ik dacht altijd rechtsom(toch?)



Het is nooit rechts- of linksom

Kijk welke kant je vliegwiel draait als je blokje loopt, en draai dan de grondplaat in de tegenovergestelde richting. Dàt is vervroegen.

Vaak staat er een pijl op het vliegwiel die de draairichting van het vliegwiel aangeeft, maar soms is dat er niet; in dat geval zet je de brom ff in de versnelling en duw je ff (vooruit hea ) en kijk je naar welke kant het vliegwiel draait.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
-Wheelie-Johie- 19-8-2006 14:18 Print reply

Posts: 2814
ik heb de onsteking origineel gezet, andere bougie geprobeerd, andere cdi geprobeerdt.

heb er nu een dellorto 90 inzitten, kan geen volgas geven. met choke kan ik wel gas geven maar tot 5000 toeren. dan geeftie een pingel detonatie bij 5k?????

ori luchtfilter kan ik er niet opzetten die is waardeloos. maar hij moet gewoon af te stellen zijn, maar ik snap niet wat er fout is!

als je rechterkrukaskeering lek is, wat merk je dan( laat maar dan rooktie heel erg maar dan ook echt heel erg blijkbaar)

Dit bericht is gewijzigd door -Wheelie-Johie- op 19-8-2006 om 14:24 uur.
 
trots BMW e30 325i eigenaar

Dit topic is 4938 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved