Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - " kleine vragen " topic - deel 16

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 925 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #38448 - " kleine vragen " topic - deel 16
Pagina 40 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 39, 40, 41 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 90261 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

daanmtx 25-8-2006 17:52 Print reply

Posts: 3759
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]


dan hoor je metaalachtig getik, alsof er met een hamertje tegen je cilinder wordt getikt.


wat doe je er tegen om het te verhelpen?
 
Honda VFR400R
Jozeff - Forum en Sales Moderator 25-8-2006 17:52 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
Hoi,

Mijn balansas stond niet op tijd, dus ik denk die zet ik even optijd, na 2x klote is het nog niet gelukt dus ik wil ff weten of het zo moet:

Streepje van balansas op het streepje van het blok zetten.
Krukas op BDP zetten.
Kopeling er weer op en klaar.

Klopt dit zo?


doe anders je krukastandiel ook ff goed op de krukas zodat dat teken ook gelijk staat met het carter als je krukas in bdp staat. Dit zou niet uit moeten maken maarja je weet maar nooit.
En vergeet dat tussenasje niet voordat je de koppeling erop zet
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
daanmtx 25-8-2006 17:59 Print reply

Posts: 3759
Djeep zo moet het:

(liefst met 2 man, kan opzich ook alleen)

kruk in z'n bdp zetten
zorgen dat de vertanding van je toerenteller (dit zijn 2 tandwielen op 1 asje) gelijk is, hiermee bedoel ik dat de tandjes onderaan "samen" moeten vallen. Nogal knullig uitgelegd maar ik weet het niet beter. De ratio van de 2 tandwieltjes is verschillend, maar op één punt vallen ze nét gelijk. Dit is het cruciaalste punt, als hij niet nét op dat punt zit, krijg je je koppelingshuis er niet gemakkelijk in.
 
Honda VFR400R
khaz 25-8-2006 18:02 Print reply

Posts: 1450

past een schakelpedaal bedoeld voor een am6 blok toevallig op een DTmx blok?


 
HPI |w00t
bassoo 25-8-2006 18:03 Print reply

Posts: 558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khaz

past een schakelpedaal bedoeld voor een am6 blok toevallig op een DTmx blok?





denk ut haast wel
weet niet zeker

 
freak-out 25-8-2006 18:07 Print reply

Posts: 419
Ik wil miss binnekort de derbi van een vriend van me overkopen. Maar hoe gaat dat met dat kenteken en zo ? want dat staat dus op de naam van mun vriend.

En wat zijn dan ongeveel de kosten?

Bedankt
 
>>derbi senda sm<< Minder CO2 uitstoot, De industrie ziet meer in het opvoeren van bomen!
Tim V 25-8-2006 18:20 Print reply

Posts: 4468
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: freak-out
Ik wil miss binnekort de derbi van een vriend van me overkopen. Maar hoe gaat dat met dat kenteken en zo ? want dat staat dus op de naam van mun vriend.

En wat zijn dan ongeveel de kosten?

Bedankt

Kenteken overschrijven moet je naar het postkantoor, hij neemt zijn kentekenpapieren mee, jij gaat naar stadswinkel/gemeentehuis en koopt een uitreksel (7,50 volges mij). Dan in het postkantoor laten jullie het kenteken overschrijven van zijn naar jou naam (11 euro).
Kost dus zo'n 18 euro
 
Kunde gij den nie zien dak ant werk ben?
Henk-88 25-8-2006 18:33 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
[...]


wat doe je er tegen om het te verhelpen?


Temperatuur verlagen, of benzine met een hoger octaangetal tanken.
Bij een brommer zou ik eerst ff checken hoe het pingelen komt en wat je wilt.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Henk-88 25-8-2006 18:46 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim_my_90
[...]

Kenteken overschrijven moet je naar het postkantoor, hij neemt zijn kentekenpapieren mee, jij gaat naar stadswinkel/gemeentehuis en koopt een uitreksel (7,50 volges mij). Dan in het postkantoor laten jullie het kenteken overschrijven van zijn naar jou naam (11 euro).
Kost dus zo'n 18 euro


Is bij het overschrijven op andermans naam daar echt een uittreksel voor nodig? Bij auto's overschrijven niet.
Is dat niet alleen voor het aanvragen van een kenteken?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
-simon- 25-8-2006 18:50 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]


Is bij het overschrijven op andermans naam daar echt een uittreksel voor nodig? Bij auto's overschrijven niet.
Is dat niet alleen voor het aanvragen van een kenteken?


je moet toch uitreksel of rijbewijs hebben.
en als je auto overschrijft heb je normaal al een rijbewijs.
dat is alleen voor je adres volgens mij.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Henk-88 25-8-2006 19:02 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


je moet toch uitreksel of rijbewijs hebben.
en als je auto overschrijft heb je normaal al een rijbewijs.
dat is alleen voor je adres volgens mij.


Dat klinkt logisch. Ik kan me alleen niet herinneren dat ik een uittreksel nodig had voor het op naam zetten van auto's toen ik nog geen rijbewijs had. Maar ik zal wel een uittreksel gehad hebben toen.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
bart de scootergek 25-8-2006 19:39 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]


Temperatuur verlagen, of benzine met een hoger octaangetal tanken.
Bij een brommer zou ik eerst ff checken hoe het pingelen komt en wat je wilt.



octaangetal verhogen is niet echt een optie als je bijvoorbeeld al 98 rijd, iedere keer naar duitsland rijden voor v-power lijkt me ook te gek.

vaak komt het door te kleine verbrandingsruimte, dus ff squish fatsoenlijk zetten zal wsl oplossing geven.
 
Honda RC-33
Henk-88 25-8-2006 19:47 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



octaangetal verhogen is niet echt een optie als je bijvoorbeeld al 98 rijd, iedere keer naar duitsland rijden voor v-power lijkt me ook te gek.

vaak komt het door te kleine verbrandingsruimte, dus ff squish fatsoenlijk zetten zal wsl oplossing geven.


Of door verkeerde vorm van de verbrandingskamer, die hoeft niet persé te klein te zijn.
Dus het is niet altijd een goede oplossing om er bijv. extra koppakking tussen te zetten.

Squish is wss niet goed idd.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Toon 25-8-2006 21:31 Print reply

Posts: 1679


Hallo, ik heb een 20mm bing met deze vorm (deze is niet de mijne).

En ik vroeg me af waarom er bij deze carbs zo een 'apart' hokje is waar de benzine instroomt.

Deze carb zit op een oud 200cc 4 takt motortje, maar zijn deze carbs ook geschikt voor 2-takt en zijn ze nog wat waard.
Hij is in zeer goede staat, gasschuif valt er zo uit bij ondersteboven houden, alle schroefjes erbij en lekt niet.

Alvast dank
 
ludo 25-8-2006 21:37 Print reply

Posts: 894
mijn zuiger veer is geknapt maar ik heb geen zin om de zuiger helemaal er af te hallen kan de brommerboer ook aan de kapote zuiger veer zien welke zuigerveer het is
 
zie mijn rs project http://www.brommerforum.nl/projects/detail_main/388 :D

Dit topic is 90261 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 40 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 39, 40, 41 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved