Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - peugeot 103s

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 815 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38427 - peugeot 103s
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 804 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SMSAL 16-8-2006 20:09 Print topicpost
Posts: 3
Hey hoi allen.........
Ik heb een peugeot 103s uit 1971 en ik heb er een klein probleempje mee. Onlangs heb ik de rotor van de onsteking en de verlichtingsdynamo er af gehaalt om de lichtspoel te vernieuwen. Nu zie ik tot mijn grote verbazing dat er op de as van de ontstekingskant geen spie zit om de rotor weer mooi op zijn plek te zetten ... het gevolg dat ik de afstelling kwijt ben van de rotor t.o.v. cilinderstand.
Er staan op de grondplaat waar de bougie en de lichtspoel op bevestigd zit wel 3 merktekens, 2 kort naast elkaar op ongeveer 11.00uur en 1 op 2 uur , verder zit er ook op de rotor 1 + een draairichtingspijltje op. Wie weet hoe ik de stand van de rotor weer gelijk krijg t.o.v. de cilinderstand?



 

christianos 17-8-2006 10:39 Print reply

Posts: 20445
hoort er ook geen spietje in?

dus hij mist niet gewoon?
 
SMSAL 17-8-2006 19:25 Print reply
Posts: 3
Hey christianos...........

Ik wou dat er een spie in kon dan was ik geholpen....... de as is glad en ook het asgat van de rotor is glad ... er heeft er nooit 1 spie ingezeten Ik heb een handboek van deze Peugeot maar vermoedelijk is dat een nieuwer model


Groetjes SMSAL
 
SMSAL 19-8-2006 9:50 Print reply
Posts: 3
hey hoi allen ..............

Jammer dat niemand een oplossing weet betreft mijn peugeot 103s uit 1971..........................


Groetjes SMSAL
 

Dit topic is 804 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved