Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MTX-sh cilinder opvoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 488 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38273 - MTX-sh cilinder opvoeren
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2132 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Travel Fast 4-8-2006 16:21 Print reply

Posts: 486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scozzisa
[...]


ook mee eens, maar dan bij allebei een 'e' eraf


eh "hollandische was me goeiste fak"
 
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 4-8-2006 16:30 Print reply

Posts: 13700
uitlaatpoort op 180, inlaat op 135, breedte 69% vd boring
 
[RRT] Lost-P 4-8-2006 22:02 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Travel Fast
Eh MTX-SH cilinder is dat het zelfde als MT/MB?, zo ja met een klein metaal boor (4mm), gaatjes boren van membraam kleppen huis (waar je membraam kleppen invallen) naar de spoelpoorten, deze geven een aanzienlijke verbetering in de trekkracht, mits hier wel een stevige carb. tegen overstaat (min. 16mm, beter is 18mm). Verder uitlaat poort uit dremmelen, goeie expansie pijp eronder en je haalt met gemak de 85 km/u.



Ga jij iemand die nog nooit heeft getuned ff aux-poorten in z'n cil laten zetten, gaat geheid al fout

En dan, daar merk je eigenlijk niet zo gek veel van op een sh-tje...
Gewoon uitlaattiming en poortvorm/breedte leuk zetten en dingetjes beetje "flowen" zeg maar, dan merk je het al aardig

en anders stuur je m maar ff naar me op, komt t ook goed
 
Chille Tune shit dan
FDG 5-8-2006 0:10 Print reply
Posts: 215
Ik was ook echt niet van plan die aux poorten te maken he :P
Ik zag nog ergens een boek over tunen, die koop ik wss nog wel en me cilinder laat ik denk ik toch maar door een echte tuner bewerken

 
w00t, FDG industries! || Motorhispania, tereur voor de portemonee
buldogo2 5-8-2006 0:22 Print reply

Posts: 2101
Met wijnig tot geen ervaaring kom je ook al ver als je alleen de faq al leest hier op bf, en anders heb ik wel een poortmapje voor je waar i bij mij best goed mee reed, wel vrij tam, maar wel de 80km/h en fijne powerband vond ik zelf
 
Born to ride
FDG 5-8-2006 0:35 Print reply
Posts: 215
Die heb ik al gelezen
nou als je die naar mij toe zou kunnen sturen of hier kunne posten (wel zo handig voor andere geintereseerde)
 
w00t, FDG industries! || Motorhispania, tereur voor de portemonee
buldogo2 5-8-2006 0:35 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: FDG
Die heb ik al gelezen
nou als je die naar mij toe zou kunnen sturen of hier kunne posten (wel zo handig voor andere geintereseerde)




edit:

Moet wel eerlijk zijn, heb er ook een boost poort in gemaakt, maar geloof niet dat da in top snelheid zou moeten schillen.

Dit bericht is gewijzigd door buldogo2 op 5-8-2006 om 0:41 uur.
 
Born to ride
FDG 5-8-2006 1:07 Print reply
Posts: 215
Ok erg bedankt, wat is eigenlijk de functie van een boostpoort?
DIT: zal morgen ook wel ff poortmap maken en die hier posten zodat jullie mij hopelijk nog wat tips enzo kunnen geven

Dit bericht is gewijzigd door FDG op 5-8-2006 om 1:08 uur.
 
w00t, FDG industries! || Motorhispania, tereur voor de portemonee
christianos 6-8-2006 19:05 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: FDG
Ok erg bedankt, wat is eigenlijk de functie van een boostpoort?
DIT: zal morgen ook wel ff poortmap maken en die hier posten zodat jullie mij hopelijk nog wat tips enzo kunnen geven

Dit bericht is gewijzigd door FDG op 5-8-2006 om 1:08 uur.

spoelen van de kop enzo.. en natuurlijk meer mengsel je kamer inbrengen
 
FDG 7-8-2006 19:34 Print reply
Posts: 215
Ok, cilinder enzo eraf dus, wat blijkt ik mis 1 zuigerveer! en de andere is totaal versleten !

Me cilinder en zuiger zijn 42mm (klopt dit wel ? ik d8 39 mm voor een 50cc)
Morgen word me cilinder nagemeten om te kijken of me cilinder niet ookl nog versleten is als die dat niet is word ie gehohnt ivm met lichte verticale krassen.

Wat is nou de juiste smerings verhouding van de benzine ? dat me cilinder niet gewoon te schaal gesmeerd is..

Wel gek he dat ik dan nog de 70 haal :S ?

 
w00t, FDG industries! || Motorhispania, tereur voor de portemonee
FDG 7-8-2006 19:56 Print reply
Posts: 215
Iemand een adresje voor 42mm zuigervere?
 
w00t, FDG industries! || Motorhispania, tereur voor de portemonee
-Wheelie-Johie- 7-8-2006 20:30 Print reply

Posts: 2814
42mm zuigerveren kun je gewoon bij bromboer bestellen. en is het niet 41,9? heb je geen schuifmaat? en met slechte zuigerveren haal je nog gewoon dezelfde top alleen veel minder snel optrekke
 
trots BMW e30 325i eigenaar
FDG 8-8-2006 15:42 Print reply
Posts: 215
vandaag maar ff naar de brommer boer geweest, die had ook geen 42 mm zuigerveren. Dus maar een 43 mm zuiger plus veren en pen gekocht, cilinder gaat morgen op de kotterbank en daarna een hohn beurtje.

Weet iemand of de slag van een mtx-sh blok verschilt met die van een mt/mb blok? als er geen verschil in zit zou ik nu dus met 60cc rijde..

Verder als ik alles er weer op heb zitten, moet ik mijn sproeier wss ook aanpassen, ik heb nu sproeier 100 op 16 mm carb, welke maat sproeier zou ik dan moete nemen schatten jullie ? Dit ivm de lokale brommerzaak die dicht is en ik nog wel wat sproeiers heb liggen.


 
w00t, FDG industries! || Motorhispania, tereur voor de portemonee

Dit topic is 2132 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved