bluefox |
1-8-2006 19:28 |
 Posts: 699 |
trouwens 1 kant dicht is niet erg en 2 kanten ook nie want olie krijgtie tog wel ik heb nu in me blok alleen open lager zitten maar beter terug naar de brommerboer en gewoon de juiste halen
|
|
Meisjes laat je rok maar waaien de wind kan je toch niet naaien. |
|
John Huijben |
1-8-2006 19:46 |
 Posts: 2433 |
bij mijn lagerboer neem ik meestal gewoon dichte mee jah... heeft ie tenminste altijd op voorraad..
die ringen kun je met schroevendraaietje er zo uithalen.
moet je tussen de binnenring en de stofring beetje wrikken, ligt er zo uit hoor.
vet laat ik er meestal gewoon inzitten.. kan echt geen kwaad hoor
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
jd boer |
1-8-2006 20:51 |
 Posts: 6005 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dt50rcrosser
[...]
als jij al bang bent om zoiets te verneuken was ik verzekeraar geworden,, jemug
plastic kan je er zo ff uittrekken, klein mesje eronder en klaar,,
meeste vet er ff uit fixen met remreiniger ofzo..(mooi makkelijk)
en dan in je blok drukken,
vet ken je wel laten zitten rick
|
|
rs1sprintuhr |
|
dt50rcrosser |
1-8-2006 20:52 |
 Posts: 6252 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jd boer
[...]
vet ken je wel laten zitten rick
word er niet slechter van als jut eruit haalt,, thoort er niet,, dus tis maar hoe je het bekijkt
|
|
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek |
|
bart de scootergek |
1-8-2006 20:55 |
 Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dt50rcrosser
[...]
word er niet slechter van als jut eruit haalt,, thoort er niet,, dus tis maar hoe je het bekijkt
ik laat t altijd zitten, ik maak het carter en de rest altijd volledig droog en schoon als ik frisse lagers monteer, dus in principe draait hij dan smeringsloos zodra je hem weer start de eerste paar slagen. het is maar heel weinig, maar laten zitten kan geen kwaad.
|
|
Honda RC-33 |
|
PRO TUNING |
1-8-2006 21:04 |
 Posts: 4000 |
Alleen achter het koppelingshuis hoort een Z lager, alle andere lagers zijn open
|
|
|
|
Harold |
1-8-2006 22:11 |
 Posts: 1052 |
Ik heb ook wel is gehad dat het kooitje die de balletjes op z'n plaats houd aan z'n stofring vast zat: was dus 1 geheel.
Miss hier even voor uitkijken, verder kunnen ze er gewoon uit meestal
idd is het wel handig om aan de koppelings kant de dichte kant te doen, komt het slijpsel van de koppeling er niet direct in...
|
|
|
|
Name of Steel |
1-8-2006 22:14 |
 Posts: 3532 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: richard3
[...]
als jij alleen dat plaatje er uit haalt is er niks aan de hand hoor 
blijkt het toch het verkeerde te zijn ( ja, stel dat ie 1 MM te groot is ofzo )
zit je met een half gare lager....... ik sluit me aan bij bluefox...
|
|
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>-------------- |
|
dt50rcrosser |
1-8-2006 22:15 |
 Posts: 6252 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Name of Steel
[...]
blijkt het toch het verkeerde te zijn ( ja, stel dat ie 1 MM te groot is ofzo )
zit je met een half gare lager....... ik sluit me aan bij bluefox...
als jij die lagermaat besteld is het gwoon de goeie maat,, alleen ander type,, maakt geen flikker uit, gwoon rubber eruit en gaan
|
|
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek |
|
MT Freak |
1-8-2006 22:36 |
Posts: 311 |
Yo Gasten bedankt voor alle reacties. Ik denk dat ik die ringen gewoon laat zitten want ze krijgen volgens mij gewoon voldoende smering op deze manier (toch?). Weet nog iemand de SKF code van lager 62/22X?
|
|
|
|
De Schout |
1-8-2006 22:47 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Alleen achter het koppelingshuis hoort een Z lager, alle andere lagers zijn open
en tegenover de koppeling hoort een rs lager. waar dat rare gootje zit om olie in je primaire as te krijgen.
@ TS ringen niet laten zitten!!
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Raffel |
1-8-2006 23:01 |
 Posts: 1226 |
pleur die plaatjes eraf :S.. tis gewoon exact t lager.. 6203 is gewoon, 6203 Z is met 1 plaatje, 6203 ZZ is met 2 plaatjes.. mijn lagerleverancier (t kogellagerhuis heet t ook nog) verkoopt bijna alleen ZZ.. kosten tzelfde, en zijn altijd goed (aangezien je de plaatjes eruit kunt halen, maar niet erin kunt zetten)
pleur ze eruit, je haalt ze toch ook uit t doosje, dat laat je er toch ook niet omheen zitten omdat t teveel werk is ze eruit te halen
|
|
|
|
Jarco |
2-8-2006 8:00 |
 Posts: 4520 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT Freak
Yo Gasten bedankt voor alle reacties. Ik denk dat ik die ringen gewoon laat zitten want ze krijgen volgens mij gewoon voldoende smering op deze manier (toch?). Weet nog iemand de SKF code van lager 62/22X?
je moet ze niet laten zitten als je ze in je blok wilt gaan doen,,.
|
|
|
|
MT Freak |
2-8-2006 19:39 |
Posts: 311 |
Ok ik snap wel dat het weinig werk is om die dingetjes eraf te halen alleen ik vind het onnodig om ze eraf te halen als het toch geen drol uitmaakt. Niemand heeft er volgens mij ervaring mee dat ze stuk liepen toen hij het metalen ringetje gewoon OP het lager liet zitten, ofwel?
Of kan iemand beargumenteren waarom het wel slecht is voor het lager om die ring te laten zitten?
|
|
|
|
mulder |
2-8-2006 19:43 |
 Posts: 13701 |
er komt dan geen olie van je motorblok bij en dan slijt ie te snel?
|
|
|
|