Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ophogen NSR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 766 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #3820 - ophogen NSR
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1479 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jwbrommer 10-5-2002?23:15 Print topicpost
Posts: 154
mijn nsr is iets opgehoogd, maar mijn ketting slijt nu snel in mijn achterbrug. ik heb nu een zelfgemaakte nylon kettingrichter achter, maar die is na 100 km al flink ingesleten. heeft iemand misschien een idee?
 
90 km/h met 50 origineel en tecno uitlaat op NSR

verwijderd 10-5-2002?23:32 Print reply
Posts: 4082
verlagen
 
Steve_ZHC 12-5-2002?01:01 Print reply

Posts: 2716
ja, en daarvoor moet je hebben;
* kleinste voortandwiel voor MT mogelijk
* een beugeltje, of je die nu zelf maakt of niet
* een steekas met aan beide kanten schroefdraad, of nat. een kop aan de ene kant, als ej hem maar kan vastdraaien
* las apparatuur

the thing;
maak beugel op je achterbrug vast, aan de bovenkant, maar zodat je hen kan loshalen zonder schade te veroorzaken.
Boor er nu een gat in zodat die steekas erdoor kan.
Tandwieltje erin, ket eroverheen, en evt. je beugeltje wat omhoog of omlaag schuiven op je achterbrug, zodat die ketting recht of ietsjes naar beneden, van dat tandwieltje naar je voortandwiel loopt.
Zorg ervoor dat alles in 1 zuivere lijn loopt als je achter je brommer staat, je wilt niet dat je ket kan 'ontsporen' zeg maar...
Nu goed vastlassen, niet vergeten dat je een flink stuk ketting extra nodig hebt.
Als je het goed wegwerkt ziet niemand het, en je a-brug slijt niet meer door.
 
frankarnhe 12-5-2002?03:29 Print reply
Posts: 1213
hoe hoog is die nsr wel niet dan?
Kzou zeggen groter achter&voor tandwiel zal wel stuk helpen.
 
MBBBBBB 13-5-2002?19:16 Print reply
Posts: 2340
Je hebt er van die rubbertjes voor, kan je over je achterbrug doen, gaat hele tijd mee, zal wel niet te duur zijn, dus......
 
Pingu 14-5-2002?12:11 Print reply
Posts: 1842
ik wil hem ook ophogen, maar hoe doe je dat met de standaardvering (zoals in de faq staat). Want ik kom er nl. niet uit, welke bussen ik nou moet verwisselen etc..... en hoe hoog zouie dan ong. worden, en kan de standaard standaard ongewijzigd blijve
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Sneks 14-5-2002?12:39 Print reply
Posts: 2499
precies zoals in de faq staat, het beugeltje met drie aansluitingen

[This message is edited by Hans F. on 14-5-2002 12:40]
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Pingu 15-5-2002?21:15 Print reply
Posts: 1842
ja, kwit, maare da is dan de onderste en bovenste gewoon wisselen? en hoehoog ong.....
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Sneks 15-5-2002?21:33 Print reply
Posts: 2499
idd de onderste en de bovenste bus verwisselen. Zodat je het beugeltje ondersteboven kunt terugzetten (De onderste en bovenste bussen zijn niet evenbreed, dus je moet ze verwisselen om het beugeltje ondersteboven terug te kunnen zetten). Je perst deze bussen eruit met de bankschroef en bv. een dop van een doppenset (let goed op waar je de dop op zet, hij moet op de buitenste rand van zo'n bus komen). Maar spuit ze wel eerst goed in met kruipolie of wd40 o.i.d. Hij wordt dan een redelijk nette hoogte. Ongeveer net zo hoog als die van NSRacing Honda in [URL[t]]http://80.73.129.37/brommerforum/showtopic.asp?id=3849&fid=1[/t]dit topic[/URL] . Je zult waarschijnlijk net niet je standaard hoeven verlengen, maar hij staat steviger als je het wel doet.


[This message is edited by Hans F. on 15-5-2002 23:19]
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
RastaPasta 16-5-2002?18:02 Print reply
Posts: 92
Ik zou ook ff een vraag over kettingen hebben: Er staat in mijn handleiding dat op de brommer '1/2"x3.16 = Rullo [diameter] 7,75' (handleiding is in italiaans...). Wat zijn dus al die cijvers?

[This message is edited by RastaPasta on 16-5-2002 18:09]
 
B3AST 16-5-2002?18:06 Print reply
Posts: 2469
Da heb ik dus gister bij me NSR gedaan, en ziet er VETTTTT uit!!!!

en ik heb een dik rubberen slijtblok op me brug, ik verwacht geen problemen met die ketting, wel met me rem!!!! :n :n
die wil niet meer... binnenkort maar even kijken hoe ik dat ga fixen..
 
- insane in the brain -
Blorn 16-5-2002?22:26 Print reply

Posts: 13825
rastapasta --> met zo'n naam kun je toch wel italiaans???

ga gewoon ff met die maten naar de motosjop en dan heb je binnen no-time een nieuwe ketting, wel ff van te voren het aantal schakels tellen..
 

Dit topic is 1479 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved