oke ik ben er enigzins achter;
Er is wel degelijk verschil tussen een MB-5 en een MB-8 ontsteking.
Nu blijkt dus dat ik op mijn eigen MB, die zwaar klote reed, een MB-5 ontsteking had zitten met NSR/MBX-vliegwiel  Daardoor was de ontstekingsvonk zwakker dan met een MB-8 ontsteking en door dat vliegwiel stond ie zwaar te laat (magneten anders gepositioneerd tov spie).
Op mijn andere MB-8 had ik wel een MB-8 ontsteking zitten, maar ook met een NSR/MBX-vliegwiel. Deze stond dus ook zwaar te laat. Terwijl die toch 100 in z'n 3 reed. Ik vond 'm verder al zo "langzaam" maar ik dacht dat dat kwam omdat ik motor gewend ben. Inmiddels zit daar al een MB-8 vliegwiel op
Die 2de MB-8 ga ik dit weekend even op zijn staart trappen (ben zo benieuwd)...en die 1ste MB-8..daar wacht ik nog op een nieuwe gasnaald voor de 24mm ..hoe die rijdt...ben ik nog veeeel benieuwder naar. Vooral omdat dat blok, met die 120 Zeta en nieuwe zuiger nog nooit goed gereden heeft omdat daar altijd een verkeerde ontsteking en vliegwiel op heeft gezeten (i feel like an idiot). Nu na 8 jaar ben ik erachter....
Maar dan weten jullie dat....er is dus wel degelijk verschil in de ontstekingen en vliegwielen!!!
Dit bericht is gewijzigd door oude meester op 7-9-2006 om 2:04 uur.
|