Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Begin Forum - Topic #37973 - " kleine vragen " topic - deel 15
|
Pagina 41 van 203
|
Dit topic is 86431 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
GatyGun |
23-7-2006 0:19 |
 Posts: 53 |
Heb een RS50 uit 1997 am5
Die schokbreker/vering hoe is deze het makkelijkst te verwijderen. Moet je de hele rs uit elkaar halen hiervoor?
Iemand hier al ervaring mee?
Dit bericht is gewijzigd door GatyGun op 23-7-2006 om 1:30 uur.
Dit bericht is gewijzigd door GatyGun op 23-7-2006 om 1:30 uur.
|
|
|
|
jeffreyyy |
23-7-2006 0:21 |
 Posts: 1634 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ludo
ik ga een aprilia kopen maar daar is het blok niet zo goed meer van dus wou ik even kijken als ik er ook een andere onder kan zetten maar zitten er nog verschil in am6 bloken
en die aprilia is een oude type waar een am5 onder zit kan ik daar dan ook zo een am6 onder zetten
nee .. am6 is breder .. krukas is langer enz dus dat word lassen en snijden
|
|
|
|
MX Racing |
23-7-2006 12:48 |
 Posts: 812 |
even een klein vraagje
ik hoor wel eens van mensen op t forum dat als je bv een 12 mm cabr. op een 70cc legt, dat hij dan vasstloopt. Maar als je hem gewoon goed alfsteld dat hij genoeg benzine krijgt dan kan dat toch niet. Kan iemand mij dit even uitleggen, want ik wil namelijk een 12 mm op mijn zundapp 70cc leggen, omdat hij veels te hard rijd en ik moet er mee naar helmond naar school en dar zijn veels te veel wouten
|
|
|
|
jeffreyyy |
23-7-2006 12:50 |
 Posts: 1634 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MX Racing
even een klein vraagje
ik hoor wel eens van mensen op t forum dat als je bv een 12 mm cabr. op een 70cc legt, dat hij dan vasstloopt. Maar als je hem gewoon goed alfsteld dat hij genoeg benzine krijgt dan kan dat toch niet. Kan iemand mij dit even uitleggen, want ik wil namelijk een 12 mm op mijn zundapp 70cc leggen, omdat hij veels te hard rijd en ik moet er mee naar helmond naar school en dar zijn veels te veel wouten
met die 12mm zal die nog steeds hard lopen hoor..
alleen het verbruik word wat minder...
ik zelf heb/had 70cc op nsr met 13mm en werkt perfect hoor..
gewoon goed afstellen. en goed mengen !
|
|
|
|
MX Racing |
23-7-2006 13:02 |
 Posts: 812 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jeffreyyy
[...]
met die 12mm zal die nog steeds hard lopen hoor..
alleen het verbruik word wat minder...
ik zelf heb/had 70cc op nsr met 13mm en werkt perfect hoor..
gewoon goed afstellen. en goed mengen !
ja er ligt nu een 17mm cab. onder, en nu loopt hij over de 100  , maja als ik naar school ga kan dit dus niet. Ook heb ik nu een kleinere ring in de uitlat gemaakt, met die ring gaat hij 70. Dus dan haal ik die ring er even uit en dan een 12 dr op en kijk hoe hard hij dan gaat. Als hij dan nog te hard gaat doe ik die ring er ook nog bij
|
|
|
|
tsx-olger |
23-7-2006 13:03 |
 Posts: 557 |
ik denk dat je niet heelveel op topsnelheid er op achter uit zo gaan je verliest eerder vermogen
|
|
Tekoop:70cc pamakit+70cc kop+membraan+homoet special+20mm mikuni+spruitstuk= ¤180,- |
|
PdarkTZR |
23-7-2006 13:06 |
Posts: 151 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: cerberus10
[...]
is heel makkelijk hoor. Ik steek altijd er gewoon een platte schroevendraaier onder en til dan het clipje eraf. En dan kan je ketting los halen. Zo makkelijk als wat je hoeft echt niet special gereedschap voor te kopen. Veertje moet niet rond draaien hoor. Moet onder kant vast zitten aan dat puntje op het carter.
Dit bericht is gewijzigd door cerberus10 op 22-7-2006 om 22:25 uur.
Het is gelukt om de ketting los te krijgen, is best goed te doen met een platte schroevendraaier. Het veertje zit wel goed vast, hij 'veert' gewoon, maar bedankt voor de oplettendheid.
Het lukt alleen nog niet helemaal om het tandwiel los te halen, als ik het goed begrijp moet je het ringetje los halen, maar dat lukt me niet, heeft iemand daar nog tips voor?
Dit bericht is gewijzigd door PdarkTZR op 23-7-2006 om 13:38 uur.
Dit bericht is gewijzigd door PdarkTZR op 23-7-2006 om 13:38 uur.
|
|
|
|
jeffreyyy |
23-7-2006 13:30 |
 Posts: 1634 |
past 80cc zomaar op een am5 blok of moeten de carters dan bijgewerkt worden !?
|
|
|
|
jd boer |
23-7-2006 13:33 |
|
jeffreyyy |
23-7-2006 14:06 |
 Posts: 1634 |
|
|
|
|
geert-nsr |
23-7-2006 14:06 |
 Posts: 6438 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jeffreyyy
past 80cc zomaar op een am5 blok of moeten de carters dan bijgewerkt worden !?
je moet je krukas enzo vervange voor betere je kan beter je carters bijwerken maar hoeft niet persé.
|
|
|
|
jd boer |
23-7-2006 14:28 |
 Posts: 6005 |
hoe krijg ik de wielmoer los van een aprilia rs 50 van 98 , dus die grote moer , bij het tandwiel
|
|
rs1sprintuhr |
|
oenoehoofd |
23-7-2006 14:33 |
 Posts: 17851 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jd boer
hoe krijg ik de wielmoer los van een aprilia rs 50 van 98 , dus die grote moer , bij het tandwiel
als je niet met ringsleutel krijgt, kan je hoe heete dat... een slagsleutel ofzo d8 ik (correct me if i'm wrong) en anders luchsleutel
|
|
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY |
|
jd boer |
23-7-2006 14:34 |
 Posts: 6005 |
dan maar de lucht sleutel , maar me wiel draait dus mee
|
|
rs1sprintuhr |
|
Menu2t |
23-7-2006 14:35 |
 Posts: 2815 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jd boer
hoe krijg ik de wielmoer los van een aprilia rs 50 van 98 , dus die grote moer , bij het tandwiel
luchtsleutel derop en laten schrikken?
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jeffreyyy
[...]
weet ik veel hij is iig anders .. zei bromboer hier .. ietsje langer was hij volgens mij en de versnellingsbak is anders en daardoor is het motorblok breder, toch
das volgens mij grote onzin, bromboeren moeten soms hun bek gewoon houden. je ziet toch wel vaker een rs uit 98 met am6
Mijn vraag:
Nsr eurocilindro 110cc
22mm mikuni
ori filter
proma 80
ik zit nu met sproeier 110 alleen met een 50 uitlaat haalde die de 14 k makkelijk en nu nog maar 9 en met shoke rijd ie niet anders en hij stotterd ook niet bovenin toeren. bougi kleur, niet naar gekeken
|
|
NSR Supersprint special! |
|
Dit topic is 86431 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 41 van 203
|
|