Kees de Jong |
21-7-2006 11:42 |
 Posts: 1881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Dude..Dennis
ik ga binnekort me blok reviseren, maar hoe kan ik mijn lagers er dan uit halen..
en als de nieuwe erin doe hoe doe ik dat zonder te beschadigen? moet je hem dan persee verhitten? en je krukas in de vriezer?
http://www.brommerfo...faq?string=reviseren
|
|
7 seconden, of 21 gram |
|
dt-gast |
21-7-2006 12:12 |
 Posts: 492 |
wat moet je doen als je brom geen frame nmmr heeft?
|
|
smile and wave boys, just smile and wave |
|
m_a_r_c_o |
21-7-2006 12:14 |
 Posts: 6443 |
een ander frame kopen.
|
|
Seat Leon 20vt |
|
oenoehoofd |
21-7-2006 12:17 |
 Posts: 17851 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -schakel-freak-
wat moet je doen als je brom geen frame nmmr heeft?
je moet dacht ik hele brommer weer laten keuren bij rdw. kost geld en tijd.. ander frame en alles overzetten is makelijker, en waarschijnlijk goedkoper
|
|
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY |
|
mblover |
21-7-2006 12:48 |
 Posts: 5391 |
Ik mis de spanningsregelaar bij die mb?
of zit hij bij de gelijkrichter in?
gaat om NT kabelboom, want de gelijkrichter heeft 4 aansluitingen, en geen 2 zoals bij oud type.
|
|
|
|
MTRudolf |
21-7-2006 12:54 |
 Posts: 2464 |
ik heb un vraag over mijn membraam
ik heb thuis 2 membramen liggen
1 membraam 2 kleps met carbon klepjes
1 membraam 4 kleps gewone klepjes
welke kan ik het beste nemen ze zijn allebei nog goed
|
|
|
|
mblover |
21-7-2006 13:19 |
 Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondamt51989
ik heb un vraag over mijn membraam
ik heb thuis 2 membramen liggen
1 membraam 2 kleps met carbon klepjes
1 membraam 4 kleps gewone klepjes
welke kan ik het beste nemen ze zijn allebei nog goed
4kleps met stalen kleppen? nog nooit gezien.
Voor prestatie's is 4kleps beter, maar carbon is wat veiliger als je klepjes kapot gaan.
dus ik zou de 4kleps nemen, daar carbonnen klepjes op schroeven, en dan die gebruiken.
|
|
|
|
christianos |
21-7-2006 13:22 |
 Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]
4kleps met stalen kleppen? nog nooit gezien.
Voor prestatie's is 4kleps beter, maar carbon is wat veiliger als je klepjes kapot gaan.
dus ik zou de 4kleps nemen, daar carbonnen klepjes op schroeven, en dan die gebruiken.
4 kleps met metalen klepkes zit std in SH NSR, MBX enzo
ik rij nu al me hele facking brommerleven met stalen klepjes.. nog nooit problemen mee gehad.. vind dat de nadelen van metaal zwaar overdreven worden..
het zelfde als dat je krukaslagers kapot kan springen.. het gebeurd.. maar echt de kans is heel klein..
90% van als er een stukje van je klep afbreekt gebeurt er niks en is je alleen je membraam gaar en is het stukje uit je uitlaat..
|
|
|
|
Saknet |
21-7-2006 13:30 |
 Posts: 10355 |
je kruk lagers springen best gauw hoor
Als je altijd met 70cc rijd op een 50blokje
en op de gok (verlopen motorblok)olie bij je benzine flikkert
stevig doorgast enzo
spul lijkt soms opeens erg zwak dan
nee maar ik heb denk ik zo'n 30 brommers gehad bijna waarvan er 10 kapotte of ernstig versleten kruklagers hebben (gehad)
Je hebt ook mensen die doodleuk zonder luchtfilter rijden of met zon keienvanger (ze zouden eens hun hele leven door hun mond moeten gaan ademen)
in dat geval is het toch wel verstandiger om carbonne klepjes te hebben
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
BIET |
21-7-2006 13:32 |
 Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Saknet
je kruk lagers springen best gauw hoor
Als je altijd met 70cc rijd op een 50blokje
en op de gok (verlopen motorblok)olie bij je benzine flikkert
stevig doorgast enzo
spul lijkt soms opeens erg zwak dan 
nee maar ik heb denk ik zo'n 30 brommers gehad bijna waarvan er 10 kapotte of ernstig versleten kruklagers hebben (gehad) 
Je hebt ook mensen die doodleuk zonder luchtfilter rijden of met zon keienvanger (ze zouden eens hun hele leven door hun mond moeten gaan ademen)
in dat geval is het toch wel verstandiger om carbonne klepjes te hebben
mjah je kan altijd voor de zekerheid doen als je gwoon een 4 kleps malossi ding koop en je ouwe verpatst valt het niet duur uit ook. En dat over keievangers. Ik rij atm gwoon met zown ding in mijn luchtbox, kan prima in de zomer vink hor  . Als je beetje setup hebt is eig ook gwoon zonde om met ori filter te rijden.
mar nu ik kerels setup gzien heb kan ik wel zegge datie het om de prestaties niet hoeft te doen, zal ie nie ech wa van merken
Dit bericht is gewijzigd door BIET op 21-7-2006 om 13:38 uur.
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
christianos |
21-7-2006 13:33 |
 Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Saknet
je kruk lagers springen best gauw hoor
Als je altijd met 70cc rijd op een 50blokje
en op de gok (verlopen motorblok)olie bij je benzine flikkert
stevig doorgast enzo
spul lijkt soms opeens erg zwak dan 
nee maar ik heb denk ik zo'n 30 brommers gehad bijna waarvan er 10 kapotte of ernstig versleten kruklagers hebben (gehad) 
Je hebt ook mensen die doodleuk zonder luchtfilter rijden of met zon keienvanger (ze zouden eens hun hele leven door hun mond moeten gaan ademen)
in dat geval is het toch wel verstandiger om carbonne klepjes te hebben
bij metaal suurt het langer voor ze versleten zijn
'dat ze gaan zweven'
|
|
|
|
jeffreyyy |
21-7-2006 14:38 |
 Posts: 1634 |
wat is een normale prijs voor een 20mm mikuni ( geen namaak )
2e hands ... goede staat.
|
|
|
|
oenoehoofd |
21-7-2006 14:42 |
 Posts: 17851 |
30/35?
|
|
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY |
|
mtlover |
21-7-2006 14:53 |
 Posts: 2372 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mblover
Ik mis de spanningsregelaar bij die mb?
of zit hij bij de gelijkrichter in?
gaat om NT kabelboom, want de gelijkrichter heeft 4 aansluitingen, en geen 2 zoals bij oud type.
NT = spanningsregelaar, een zwart blokje met koelribben erop.
|
|
|
|
MX Racing |
21-7-2006 15:29 |
 Posts: 812 |
wat is een goede carb. op een 80cc lc vor een mtx
ik heb nu een 26mm, maar zal dat goed rijden/crossen?
|
|
|
|