Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - pen 10/12

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 626 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37731 - pen 10/12
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1858 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tim roest 28-6-2006 23:06 Print reply
Posts: 278
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MR 103 rcx
Standaard is op peug 103 pen 12.
De originele krukassen zijn al erg goed van peug.
kan echt makkelijk 70cc geweld aan.

Als je dan voor een vervanger gaat kiezen zou ik de doppler nemen
kost dacht ik 90 eurie en zijn gewoon perfecte asjes.
En makkelijk te krijgen




dankjewel alweer een antwoord van jou wat ik zocht! heb je iets van msn ofzo? vind het wel top dat er iemand is met ook een 103 en die er wat van af weet enzo..

magoed ik ga dus voor de eurokit 70 T6 van scootparts.nl, mn vorige eurokit 50cc was vastgelopen (krassen in zuiger) weet niet waarom reed gewoon op mengsmering.. zou ik em rijker moeten smeren of heb je tips met die nieuwe cilinder of ervaring?
alvast bedankt
 
Project 103
mulder 28-6-2006 23:14 Print reply

Posts: 13701
als je een pen12 krukas hebt, zijn er toch ook speciale lagers of busjes oid zodat een pen10 zuiger erop kan?
 
MR 103 rcx 29-6-2006 9:26 Print reply

Posts: 41
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
als je een pen12 krukas hebt, zijn er toch ook speciale lagers of busjes oid zodat een pen10 zuiger erop kan?


Niet nodig want alle cilinders voor 103 is dus pen 12



ja mengsmering ik zal zoiezo met jouw setup al naar 1:40 gaan
en zeker met volsyntheet olie gaan mengen zoals castrol tts.
En de grootste probs is eigenlijk de hitte, het zijn eigenlijk cilinders voor geforceerde koeling. (kleine ribben, en staan niet zoals puch of tomos in de rijwind richting)
dus niet te veel in toeren janken.

en msn hebben we volgens mij al van elkaar (15mm carb)

Dit bericht is gewijzigd door MR 103 rcx op 29-6-2006 om 9:27 uur.
 
PraatPaal 29-6-2006 9:34 Print reply

Posts: 7977
je hebt franse assen met pen 10.
maar om even op de koeling te vallen die staat netals bij mt etc, en koelt goed achter het aandrijfwiel zit namelijk ook nog geforceerde koeling.

@ mulder, dat verschil vang je op met een naaldlager en evenuteel een messing busje in je smallend geperst en geruimd. En anders, SST slijp je smallen eraf en las er een pen10 op ;p

Dit bericht is gewijzigd door PraatPaal op 29-6-2006 om 9:35 uur.
 
Almer 29-6-2006 10:19 Print reply

Posts: 3325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: FatAss
@ almer je boedoelt een glij lager ik denk dat dat niet goed sal smeren als er standaard een lager in zit


In zekere zin bedoel ik dat wel ja, komt et wel op neer Smeert goed genoeg als je der een gaatje inmaakt voor het smeren, moet je natuurlijk wel een goede bus draaien, die net zoals je zuigerpen gehard is ed en een beetje kunnen draaien, het is niet zo dat je gewoon een stuk gasbuis af kan zagen en dertussen duwen

Edit: Glijlager is goed genoeg, kijk maar naar die racekreidlerblokjes, hebben zelfs glijlager als bigend

Dit bericht is gewijzigd door Almer op 29-6-2006 om 10:20 uur.
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
tim roest 29-6-2006 15:09 Print reply
Posts: 278
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MR 103 rcx
[...]


Niet nodig want alle cilinders voor 103 is dus pen 12



ja mengsmering ik zal zoiezo met jouw setup al naar 1:40 gaan
en zeker met volsyntheet olie gaan mengen zoals castrol tts.
En de grootste probs is eigenlijk de hitte, het zijn eigenlijk cilinders voor geforceerde koeling. (kleine ribben, en staan niet zoals puch of tomos in de rijwind richting)
dus niet te veel in toeren janken.

en msn hebben we volgens mij al van elkaar (15mm carb)

Dit bericht is gewijzigd door MR 103 rcx op 29-6-2006 om 9:27 uur.


oke dan ben alleen ff je email vergeten dan kan je die nog even geven dan weet ik weer wie je bent.. nog bedankt trouwens voor die carb rijdt er egt heerlijk mee en zeer netjes issie nog!
moet ik nou gewoon mengsmering tanken en daar doppie olie nog bij doen of gewoon 95 tanken en dan castrol kopen en daar wat van bij doen?
 
Project 103
tim roest 29-6-2006 17:28 Print reply
Posts: 278

 
Project 103
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 29-6-2006 17:50 Print reply

Posts: 17931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tim roest




nu geen topics meer kicken, laatste waarschuwing!!
 
MR 103 rcx 29-6-2006 19:40 Print reply

Posts: 41
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
je hebt franse assen met pen 10.
maar om even op de koeling te vallen die staat netals bij mt etc, en koelt goed achter het aandrijfwiel zit namelijk ook nog geforceerde koeling.

@ mulder, dat verschil vang je op met een naaldlager en evenuteel een messing busje in je smallend geperst en geruimd. En anders, SST slijp je smallen eraf en las er een pen10 op ;p

Dit bericht is gewijzigd door PraatPaal op 29-6-2006 om 9:35 uur.[/quot

Alle assen van de laatste 20 jaar met die met spiebaan zijn alle pen 12.
En 103's in frankrijk met kunnen daar met geforceerde koeling worden geleverd net zoals een wallaroo/fox.
en als je kijkt naar de oudere cilinders zonder bout bevestiging
zijn de koelribben breder van.

voor me mailadres moet je maar in me profielkijken



 

Dit topic is 1858 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved