Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - aanhanger

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 860 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37625 - aanhanger
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 2865 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Maxx 23-6-2006 22:10 Print reply

Posts: 1367
mooi gedaan chef!
de koppeling (die op de trekhaak gaat) moet dus wel om zn as kunnen draaien omdat je anders geen bocht om kunt omdat je met je brommer altijd schuin door een bocht gaat.
@ts: wil je dat wagentje zelf bouwen of alleen de constructie om hem op een brommer te hangen?
die bagage wagentjes zijn namelijk gewoon te koop en zijn niet achterlijk duur.
 
Suzuki TS80X for live
zundappchef 23-6-2006 22:13 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tombrom
[...]


voor brommer mag de aanhanger maar 1 assig zijn zal eens die wet opzoeke


juist 2 das zelf`s better stabieler en je hebt geen as nodig die x en y kan verstellen door de bocht

@ maxx thanx
 
1000 v twin rotax biatch
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 23-6-2006 22:16 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maxx
mooi gedaan chef!
de koppeling (die op de trekhaak gaat) moet dus wel om zn as kunnen draaien omdat je anders geen bocht om kunt omdat je met je brommer altijd schuin door een bocht gaat.
@ts: wil je dat wagentje zelf bouwen of alleen de constructie om hem op een brommer te hangen?
die bagage wagentjes zijn namelijk gewoon te koop en zijn niet achterlijk duur.



kogel koppeling

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
[...]


juist 2 das zelf`s better stabieler en je hebt geen as nodig die x en y kan verstellen door de bocht

@ maxx thanx



2 assen zal mee wrijving meebrengen in bochten
 
zundappchef 23-6-2006 22:21 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob-Peters
[...]



kogel koppeling

[...]



2 assen zal mee wrijving meebrengen in bochten



wel veel meer stabiel


maar ik denk niet als je een aanhanger maakt voor brommer dat je op snelheid door bochten gaat en erg hard er mee gaat rijden
 
1000 v twin rotax biatch
Jozeff - Forum en Sales Moderator 23-6-2006 22:44 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tombrom
[...]


voor brommer mag de aanhanger maar 1 assig zijn zal eens die wet opzoeke


Als je een 2 asser hebt en de assen liggen minder dan een meter bij elkaar dan wordt het gezien als een 1 asser dus dan mag het wel.
Tenminste dat is bij autoaanhangers zo
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Jozeff - Forum en Sales Moderator 23-6-2006 22:46 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maxx
[...]


mist achterlicht is pas bij aanhangers zwaarder dan 750 kg
ik neem aan dat dat niet van toepassing is hier



Je moet toch eens wat beter opletten bij dat caravanbedrijf van je

Quote:

Regelgeving mistachterlichten voor aanhangwagens

Aanhangwagens met een toegestane maximum massa van niet meer dan 750 kg moeten vanaf 1 juli 2006 zijn voorzien van één of twee mistachterlichten. Deze verplichting geldt ongeacht het bouwjaar van de aanhangwagen.



Op deze regel geldt de volgende uitzondering: Als het voertuig dat de aanhangwagen trekt geen mistachterlicht heeft, hoeft de aanhangwagen ook niet voorzien te zijn van een mistachterlicht.



Aanhangwagens met maximum massa van > 750 kg

Voor aanhangwagens met een toegestane maximummassa van meer dan 750 kg geldt dat zij één of twee mistachterlichten moeten hebben, als op het kentekenbewijs van de aanhangwagen een datum eerste toelating is vermeld van na 31 december 1997. Als de aanhangwagen eerder is toegelaten, is een mistachterlicht niet verplicht.



Eisen aan mistachterlichten

* Voor beide categorieën aanhangwagens geldt dat het mistachterlicht van de aanhangwagen eventueel via een aparte schakelaar mag zijn geschakeld.
* Als er slechts één mistachterlicht is aangebracht, dan moet deze zich aan de linkerzijde bevinden.
* De controle op het inschakelen van het mistachterlicht op de aanhangwagen hoeft niet via een lampje zichtbaar te zijn in het trekkende voertuig.
* Het mistachterlicht op het trekkende voertuig hoeft niet automatisch te worden uitgeschakeld als de mistachterlichten op de aanhangwagen zijn ingeschakeld.




komt van de RDW af
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
mblover 23-6-2006 22:49 Print reply

Posts: 5391
dus brom aanhangwagen hoeft geen mistlicht te hebben.

verder,
2 assen:
als jij door de bocht gaat kantel je wat, en dus komt de koppeling wat omlaag, en trek je hem op de voorste as, of de aanhanger houd de brommer omhoog.
beter dus gewoon 1 as, scheelt ook in wrijving, en een brommer heeft toch al weinig kracht.

verder, hij mag volgens mij 1m breed worden, iig niet echt breed. Maak hem dus goed laag zodat hij stabiel blijft.
 

Dit topic is 2865 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved