Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - sneller optrekken mt?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 772 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #37623 - sneller optrekken mt?
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2652 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jozeff - Forum en Sales Moderator 22-6-2006 22:23 Print reply

Posts: 10835
als je toevallig bij geldrop in de buurt zit:
Daar zit een kerel en die boort originele gietijzeren mt cilinders op naar 65cc en tuned ze dan.
Dan lopen ze tussen de 80 en 90 ergens en ziet je mt er toch nog origineel uit.
Je moet dan wel een ander uitlaatje pakken (proma ofzo) en een iets groter carbje

Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 22-6-2006 om 22:23 uur.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
L2R-R2L 22-6-2006 22:25 Print reply

Posts: 1553
weet je zeker dat het 16mm is, want wat er opstaat is niet het aantal mm (16.6)

 
DAX is af 4TAKT OWNED 2 dezelfde frames hmm waarom dan niet 2 dezelfde frame nummers:D en dus 2 verschillende brommers met 1 kenteken en 1 verzekering
timb 23-6-2006 0:14 Print reply
Posts: 118
yo ik herken je probleem ik had dat ook mijn setup nu is 13 mil proma uitlaat 6 bak en 50 cc orgineel ik kan de 75 halen hiervoor heb ik hem door mn buurman deuitlaat poort een beetje laten bewerken
voorderest is allen nog orgineel ook het luchtfilter en de slangen

hiervoor liep hij goed agestelt 60 en trok zeer sloom de cittas reden me dr uit biij het stop licht maar nu is hij een beetje bewerkt en trek goed op

de 2 opties
net als mijn snelle uitlaat en de uitlaat poort ietjes uitvijlen loopt krap 75

of je koopt voor 30 euro un luhao bocht en een 50 imi en je loopt zonder enige moeite 75
 
Scorp 24-6-2006 11:49 Print reply

Posts: 271
Ik woon in de buurt van Dordrecht.. denk dat geldrop iets verderop zit

het is werkelijk een 16mm, het staat er niet op tis afgemeten


hoelang gaat een 50 imi ongeveer mee?
 
Scorp 24-6-2006 11:50 Print reply

Posts: 271
ben je veel sneller met een 6bak?
of trek je alleen sneller op?
 
Sypie_Honda 24-6-2006 11:51 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: timb
yo ik herken je probleem ik had dat ook mijn setup nu is 13 mil proma uitlaat 6 bak en 50 cc orgineel ik kan de 75 halen hiervoor heb ik hem door mn buurman deuitlaat poort een beetje laten bewerken
voorderest is allen nog orgineel ook het luchtfilter en de slangen

hiervoor liep hij goed agestelt 60 en trok zeer sloom de cittas reden me dr uit biij het stop licht maar nu is hij een beetje bewerkt en trek goed op

de 2 opties
net als mijn snelle uitlaat en de uitlaat poort ietjes uitvijlen loopt krap 75

of je koopt voor 30 euro un luhao bocht en een 50 imi en je loopt zonder enige moeite 75


75kmh met de ori HM166 cil?

dat zal erg moeilijk worden...

die dingen zijn echt slooooom
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
daanmtx 24-6-2006 12:26 Print reply

Posts: 3759
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
[...]


75kmh met de ori HM166 cil?

dat zal erg moeilijk worden...

die dingen zijn echt slooooom


Ik heb ook een ori cilinder, 16mm Keihin. Ik heb de cilinder laten bewerken door Lude en reken maar dat ie 75 loopt

@ scorp: met 6 bak ben je ietsjes sneller, en trek je ook wat harder op. Daartegenover staat dat je vaker moet schakelen. Ligt er natuurlijk ook aan hoe je je brommer hebt vertandt.
 
Honda VFR400R
timb 24-6-2006 17:29 Print reply
Posts: 118
lezen mijn cil is bij de uitlaat poort iets bewerkt
 
Scorp 25-6-2006 9:48 Print reply

Posts: 271
zou alleen een nieuwe uitlaat ook een beetje kunnen helpen, met zo'n snelle bocht ofzo?
 
Bruuns 25-6-2006 9:50 Print reply

Posts: 2213
dan rij je denk ik 60? ofzo... iets harder optrekken.. maar moet je toch iets aan je carb doen ofzo wil je harder optrekken... tis eigenlijk allemaal wel gezegd nu hierboven...
 
A-j bange leaft goa-j bange dood..
-Tom- 25-6-2006 11:33 Print reply

Posts: 4152
MAkkelijkst is om de uitlaatpoort 2mm ofzo omhoog te doen, en wat breder. Dan loopt je brommer al harder, en dit is redelijk simpel zelf te doen.
 
FTS Member
Lykantroop 25-6-2006 12:38 Print reply

Posts: 4754
pleur er gewoon 70cc op, als het er eenmaal opzit krijg je er spijt van dat je dat niet eerder gedaan hebt
 
Scorp 25-6-2006 13:07 Print reply

Posts: 271
hoe gaat dat in zijn werk dan? uitlaatpoort verhogen ofzo?
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 25-6-2006 13:09 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scorp
hoe gaat dat in zijn werk dan? uitlaatpoort verhogen ofzo?


je pakt een dremel oid aan haalt aan de bovenkant van je uitlaatpoort 2 mm weg .
orri mt cilinder is gewoon ubertraag , uitlaatpoort kan ook een stuk breder , maar is niet echt de moeite ,ding blijft traag beter koop je een snelle 50

voor 40 euro heb je een import .
voor 112 heb je een 50 parmakit (dit zijn erg fijne cilinders die amper slijten)

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 25-6-2006 om 13:11 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
christianos 25-6-2006 13:10 Print reply

Posts: 20445
bwoa en dan rij je 5 km harder
 

Dit topic is 2652 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved