Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vertanding + versnellingsbak

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 727 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37441 - vertanding + versnellingsbak
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 738 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BSTS 11-6-2006 23:29 Print topicpost

Posts: 4241
hallo,
wie heeft ervaring met snelle sprint brommers.
wie kan mij helpen met kiezen van een versnellingsbak voor honda mt5 blok. er zijn verschillende verhoudings etc.

het gaat om 150 meter sprints, en vraag me af wat voor bak ik neem een 4, 5, of 6 bak.

ook vraag ik me af hoe ik de verhoudings kan veranderen.
en waar kan ik andere tandwielen krijgen?

alvast bedankt!

( 70 cc klasse sprinten 150 meter )
 
sprintjah

Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 11-6-2006 23:33 Print reply

Posts: 13700
ratio's zal moeilijk zijn om zelf te veranderen, denk 6-bak omgekeerd schakelen ivm makkelijk in powerband rijden
 
BSTS 11-6-2006 23:35 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob-Peters
ratio's zal moeilijk zijn om zelf te veranderen, denk 6-bak omgekeerd schakelen ivm makkelijk in powerband rijden


4 bak is ook wel vrij korte versnelling en this maar 150 meter
maar, hoe bedoel je met powerband rijden.
hoezo is dat moeilijker met 4 bak dan?
 
sprintjah
Henk-88 11-6-2006 23:40 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
[...]


4 bak is ook wel vrij korte versnelling en this maar 150 meter
maar, hoe bedoel je met powerband rijden.
hoezo is dat moeilijker met 4 bak dan?



Met een zesbak blijf je beter in je powerband omdat de versnellingen (eigenlijk vertragingen) korter zijn. Dus als je over hebt geschakeld zak je niet zo in toeren, en zo kom je niet zo aan de rand van je powerband (of er buiten zelfs).
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
BSTS 11-6-2006 23:45 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]



Met een zesbak blijf je beter in je powerband omdat de versnellingen (eigenlijk vertragingen) korter zijn. Dus als je over hebt geschakeld zak je niet zo in toeren, en zo kom je niet zo aan de rand van je powerband (of er buiten zelfs).


owja idd,
maar als ik een 4 bak met korte vertanding heb.
en maar 150 meter sprint?
 
sprintjah
BIET 11-6-2006 23:48 Print reply

Posts: 22355
tijdje terug las ik hier erges wat over in een topic, zoek er ff met de search na.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
brommercrazy 12-6-2006 8:26 Print reply

Posts: 2594
cr 80 bak
 
Travel Fast 12-6-2006 10:09 Print reply

Posts: 486
Powerband verhaal klopt, maar schakelen kost ook tijd ik zou het beste van de twee nemen, de 5 bak in combinatie met iets lichtere vertanding. Dan moet het lukken
 
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland
Pingu 12-6-2006 10:12 Print reply
Posts: 1842
Je kunt het beste een 6bak nemen, en dan maar gaan kijken met tw verhoudingen. Dan heb je alsnog de optie om bijvoorbeeld met een korte verhouding in de 2 weg te rijden. Verder is het belangrijk dat je verhoudingen kort op elkaar liggen (close ratio). Je hebt dan namelijk weinig toerenterugval na het overschakelen.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
mulder 12-6-2006 10:15 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pingu
Je kunt het beste een 6bak nemen, en dan maar gaan kijken met tw verhoudingen. Dan heb je alsnog de optie om bijvoorbeeld met een korte verhouding in de 2 weg te rijden. Verder is het belangrijk dat je verhoudingen kort op elkaar liggen (close ratio). Je hebt dan namelijk weinig toerenterugval na het overschakelen.


close ratio is de cr80 bak afaik
maar bij cr80 6bak heb je wel de wals van een mtx80/nsr nodig, want de wals van de cr80 is niet goed...

 
BSTS 12-6-2006 23:18 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
[...]


close ratio is de cr80 bak afaik
maar bij cr80 6bak heb je wel de wals van een mtx80/nsr nodig, want de wals van de cr80 is niet goed...




ik las ook een keer wat van een bak samenstellen.
gewoon met mt tandwielen.

i shier wat mee te berijken of wil dat niet?
 
sprintjah

Dit topic is 738 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved