Hondalover19 |
29-5-2006 0:18 |
 Posts: 1255 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
[...]
ik kom op 105,9 mm
de totaale drijfstang lengte/
is er ook nog verschil in : (mb mt) en (mb5 mt5
nope drijfstang is zelfde van mb en mt alleen bij nsr mtx enzo zijn andere krukassen omdat deze watergekoeld zijn natuurlijk.
ohja die maat is wel de as tot as maat he .
|
|
Honda The Power Of My Wet Dreams !! |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
29-5-2006 0:20 |
 Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19
[...]
meet de drijfstang op
Lengte drijfstang:
MT5/MB5: 82 mm
Mb/T : 100mm
dit is bij elke import as ed ook wel zo hoor
jos dijkman heeft btw ook nog asje's liggen die ik persoonlijk fijner vinder als de ori assen
geen top racing oid
en ik weet niet waar ik het las maar iemand zij dat orri assen duur zijn omdat ze goed zijn ?
niet mee eens originele onderdelen zijn altijd duur
orri aerox pijp kost meer als 300 euro en een rito van 50 oid is net zo goed
als je je balansas kunt verwijderen en het onbalans wat je hiermee cr?erd kunt oplossen door gewicht uit je krukas te halen is dit imo gunstig en als je ook een binnerrotor hebt zal dit voor straatgerbuik mischien nadelen hebben maar voor sprinten geeft dit imo alleen maar voordelen
een grotere draaiende massa zorgt er voor dat je krukas moeilijker van snelheid te veranderen is , dit is op straat handig omdat je met bultjes en wind dan een constante snelheid hebt
met sprinten moet je zorgen dat je motor in elke versnelling zosnel mogelijk zoveel toeren kunt maken dat je weer kunt schakelen , hoe licht je massa is hoe makkelijker dit gaat
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Hondalover19 |
29-5-2006 0:25 |
 Posts: 1255 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
dit is bij elke import as ed ook wel zo hoor
jos dijkman heeft btw ook nog asje's liggen die ik persoonlijk fijner vinder als de ori assen
geen top racing oid
en ik weet niet waar ik het las maar iemand zij dat orri assen duur zijn omdat ze goed zijn ?
niet mee eens originele onderdelen zijn altijd duur
orri aerox pijp kost meer als 300 euro en een rito van 50 oid is net zo goed
als je je balansas kunt verwijderen en het onbalans wat je hiermee cr?erd kunt oplossen door gewicht uit je krukas te halen is dit imo gunstig en als je ook een binnerrotor hebt zal dit voor straatgerbuik mischien nadelen hebben maar voor sprinten geeft dit imo alleen maar voordelen
een grotere draaiende massa zorgt er voor dat je krukas moeilijker van snelheid te veranderen is , dit is op straat handig omdat je met bultjes en wind dan een constante snelheid hebt
met sprinten moet je zorgen dat je motor in elke versnelling zosnel mogelijk zoveel toeren kunt maken dat je weer kunt schakelen , hoe licht je massa is hoe makkelijker dit gaat
een krukas en een uitlaat kan je niet vergelijken.En ori kruk is uit beter materiaal gemaakt en beter afgewerkt omdat deze langer mee moet gaan .Een top racing is gemaakt voor betere prestaties maar van mindere kwaliteit
|
|
Honda The Power Of My Wet Dreams !! |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
29-5-2006 0:30 |
 Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19
[...]
een krukas en een uitlaat kan je niet vergelijken.En ori kruk is uit beter materiaal gemaakt en beter afgewerkt omdat deze langer mee moet gaan .Een top racing is gemaakt voor betere prestaties maar van mindere kwaliteit
afgewerkt ?
heb bij dijkman een asje gehaald waarvan bijvoorbeeld de drijfstang is gepolijst , dit is imo een betere afwering als van een ori as
verder noem ik de uitlaat als voorbeeld.
een ori minareli horizontaal cilinder is ook niet te betalen , een gilardoni is kwalitatief minstens net zo goed , afwerking is beter en half zo duur
orri onderdelen zijn gewoon duur en lang niet altijd beter
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
BSTS |
29-5-2006 0:40 |
 Posts: 4241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
afgewerkt ?
heb bij dijkman een asje gehaald waarvan bijvoorbeeld de drijfstang is gepolijst , dit is imo een betere afwering als van een ori as
verder noem ik de uitlaat als voorbeeld.
een ori minareli horizontaal cilinder is ook niet te betalen , een gilardoni is kwalitatief minstens net zo goed , afwerking is beter en half zo duur
orri onderdelen zijn gewoon duur en lang niet altijd beter
ok heel leuk.
laten we het in ieder geval even bij honda houden en niet bij aeorx en gillardoni uitlaaten en krukassen enzo.
ik heb een honda mt. en weet iig dat de ori krukas goed is
|
|
sprintjah |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
29-5-2006 0:42 |
 Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
[...]
ok heel leuk.
laten we het in ieder geval even bij honda houden en niet bij aeorx en gillardoni uitlaaten en krukassen enzo.
ik heb een honda mt. en weet iig dat de ori krukas goed is
ik heb ook een honda mt , en vind de ori krukassen niet geweldig .
maar er werd gezegd ori assen zijn duur en dat is omdat ze goed zijn en dit is bullshit .
als je een ori as wil en daar een andere bigend of drijfstang in persen , inbox me effe ik heb nog 3 orri assen liggen waar het big end eruit is gereden , mag je zo hebben
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 29-5-2006 om 0:44 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
mblover |
29-5-2006 2:04 |
 Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
als je je balansas kunt verwijderen en het onbalans wat je hiermee cr?erd kunt oplossen door gewicht uit je krukas te halen is dit imo gunstig en als je ook een binnerrotor hebt zal dit voor straatgerbuik mischien nadelen hebben maar voor sprinten geeft dit imo alleen maar voordelen
een grotere draaiende massa zorgt er voor dat je krukas moeilijker van snelheid te veranderen is , dit is op straat handig omdat je met bultjes en wind dan een constante snelheid hebt
met sprinten moet je zorgen dat je motor in elke versnelling zosnel mogelijk zoveel toeren kunt maken dat je weer kunt schakelen , hoe licht je massa is hoe makkelijker dit gaat
mee eens.
krukas zo ligt mogenlijk maken, hele handel balanceren, en balansas eruit schoppen.
op straat zal er wel niet echt meer fijn mee te rijden zijn maar het gaat toch om het sprinten.
|
|
|
|
mblover |
29-5-2006 2:14 |
 Posts: 5391 |
ik zag net ergens dat je info wilden over uitlaten berekenen bij Foekema:
-ga naar z'n site: http://fullspeed.to/50cc-racing
-zoek even uitlaat berekenen op, download dat formuleer en vul het in, mail het vervolgens naar hem toe. Nu moet je een x 10 euro overmaken, ik geloof dat je hier vanzelf bericht over krijgt, maar dat zie je vanzelf. daarna krijg je de berekening per mail binnen.
|
|
|
|
PRO TUNING |
29-5-2006 9:54 |
 Posts: 4000 |
Alle Honda krukassen zowel origineel als imitatie gaan torderen bij hogere vermogens, heb je dus nog geen last van een getordeerde krukas, is je vermogen nog te laag voor serieus race / sprint werk.
|
|
|
|
PRO TUNING |
29-5-2006 9:57 |
 Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
[...]
is niet belangrijk en niet aan de orde.
ik wil hem lichter maken en balanseren.
dit kost mij niks, omdat ik zelf in tuning zaak stage loop nu.
maar wou autocad tekeningen maken zodat ik die mee kan nemen als idee.
Je loopt stage in een tunings bedrijf.
Je kunt de hulp krijgen van je baas en leraar.
Je hebt de beschikking over een machinepark.
Je kunt een autocad tekening maken.
Dan kun je ook zelf een krukas maken
|
|
|
|
BSTS |
29-5-2006 10:39 |
 Posts: 4241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Alle Honda krukassen zowel origineel als imitatie gaan torderen bij hogere vermogens, heb je dus nog geen last van een getordeerde krukas, is je vermogen nog te laag voor serieus race / sprint werk.
wat bedoel je precies?
en wat bedoel je met torderen?
|
|
sprintjah |
|
Joostvdw |
29-5-2006 10:49 |
 Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
[...]
wat bedoel je precies?
en wat bedoel je met torderen?
pak een woordenboek
torderen is verdraaien, ken je van die drop staafjes met rood snoep erom heen gedraait? die zijn getordeerd, zo ziet je krukas er dan ook uit
weliswaar veeel minder zichtbaar  , maar het idee is hetzelfde en je kruk kan je dan weggooien
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
Almer |
29-5-2006 11:27 |
 Posts: 3325 |
Honda krukas...
Mn baas heeft net zo'n krukas een keer afgedraaid voor zn sprintblok
Hij heeft het deel waar de keerring omheen komen afgedraaid (in de draaibank inspannen en gewoon met een stuk schuurpapier dertegenaan), hij zei: Origineel zitten die keerringen veel te strak, dan draait ie zwaar...
Verder heeft ie die 2 "halve cirkels/uitsparingen" in de krukwangen opgevult met alu plaatjes en toen kon ie de balansas deruit halen. Krukje draait super licht
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
PRO TUNING |
29-5-2006 11:32 |
 Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Almer
Honda krukas...
Mn baas heeft net zo'n krukas een keer afgedraaid voor zn sprintblok
Hij heeft het deel waar de keerring omheen komen afgedraaid (in de draaibank inspannen en gewoon met een stuk schuurpapier dertegenaan), hij zei: Origineel zitten die keerringen veel te strak, dan draait ie zwaar...
Verder heeft ie die 2 "halve cirkels/uitsparingen" in de krukwangen opgevult met alu plaatjes en toen kon ie de balansas deruit halen. Krukje draait super licht
En op welke balansfactor is deze krukas gebalanceerd ?
|
|
|
|
PRO TUNING |
29-5-2006 11:35 |
 Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
[...]
wat bedoel je precies?
en wat bedoel je met torderen?
Torderen - dan gaan de krukwangen ten opzichte van elkaar verschuiven - er is geen goede perspassing aanwezig.
|
|
|
|