Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Iemand ervaring met homoet uitlaat aanpassen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 591 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37073 - Iemand ervaring met homoet uitlaat ...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1394 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BSTS 19-5-2006 23:43 Print topicpost

Posts: 4241
hallo,

ik ben zelf bezig met een snel blokje voor mt5.

de voorlopige setup is:


airsal 45 mm
hebo zuiger 45 mm
mikuni vlakke gaschuif ( 24 mm )
homoet uitlaat
6 versnellingsbak
orgi krukas met prox drijfstang
hpi 2005 ontsteking

wie heeft enige ervaring met het aanpassen van een bestaande uitlaat in dit geval een homoet.

ik heb voor honda mt5 nsr mb elk model homoet uitlaat liggen.
dus als iemand goeie ervaring met 1 heeft hoor ik het graag.

het is dus mijn bedoeling om de pijp hoogtoeriger te maken.
dus bijv., de homoet langer korter dikke oid te maken.

wie helpt mij?

wie weet bijv, een site met uitleg over uitlaat maten en toeren gebieden waar je moet zitten met welke pijp etc.

Dit bericht is gewijzigd door hondamt7 op 20-5-2006 om 0:00 uur.
 
sprintjah

bikkeltje 19-5-2006 23:44 Print reply

Posts: 2380
hoezo geen opmaat uitlaat gewoon helemaal maken? uit conussen?
 
BSTS 19-5-2006 23:46 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bikkeltje
hoezo geen opmaat uitlaat gewoon helemaal maken? uit conussen?


omdat ik es proberen wil om een homoet sneller ( hoogtoeriger te maken )

een uiltaat hoogtoerig maken - moet ik hem dan langer dikker korter oid maken?

ik heb weinig ervaring met uitlaaten maken oid.
dus vraag bij deze als het ook kan met een homoet of homoet sp verlassen

ps:

ik kan wel van alles laten berekenen.
maar wil graag zelf wat meer er aan doen.
en wil als 1 van de homoets veranderen.

Dit bericht is gewijzigd door hondamt7 op 19-5-2006 om 23:46 uur.
 
sprintjah
ADHD-Kutkind 19-5-2006 23:47 Print reply

Posts: 1049
daar kan je tog zelf ook zo achterkomen gewoon de uitlaat ervoor houden en ff goed kijken wat er aangepast moet worden.
 
bikkeltje 19-5-2006 23:48 Print reply

Posts: 2380
volgens mij moest je hem langer maken om hem hoogtoeriger te maken.
 
BSTS 19-5-2006 23:49 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ADHD-Kutkind
daar kan je tog zelf ook zo achterkomen gewoon de uitlaat ervoor houden en ff goed kijken wat er aangepast moet worden.



welke uitlaaat waarvoor houden?
ps. ff voor duidelijkheid.

ik heb homoet pijpen.
en hier wil ik 1 van veranderen om hem hoogtoeriger te maken.

k had met de homoet 50 cc pijp voor mt5 trouwens een dip in het middengebied,
hoe kan ik dit verhelpen dat die meer trekt op lager toeren en dat die egt door trekt tot hoog in toeren


Dit bericht is gewijzigd door hondamt7 op 19-5-2006 om 23:55 uur.
 
sprintjah
ADHD-Kutkind 20-5-2006 0:08 Print reply

Posts: 1049
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
[...]



welke uitlaaat waarvoor houden?
ps. ff voor duidelijkheid.

ik heb homoet pijpen.
en hier wil ik 1 van veranderen om hem hoogtoeriger te maken.

k had met de homoet 50 cc pijp voor mt5 trouwens een dip in het middengebied,
hoe kan ik dit verhelpen dat die meer trekt op lager toeren en dat die egt door trekt tot hoog in toeren


Dit bericht is gewijzigd door hondamt7 op 19-5-2006 om 23:55 uur.


ow sorry ik begreep jou vraag verkeerd, srry

 
Red-dragon 20-5-2006 0:22 Print reply

Posts: 1486
Ik heb even een beetje op het internet gezocht omdat ik wist dat er zoiets voor Puch wel was dus kijk hier even naar, misschien helpt het je wat.

Puch forum


Dit bericht is gewijzigd door Mtx-power op 20-5-2006 om 0:22 uur.
 
Fly like an Eagle...
khpoppema 20-5-2006 1:04 Print reply

Posts: 3199
homoet is al een hoogtoerige pijp

en verder zul je dus compromisen moeten maken,

hoogtoerig en in de lage toeren gebieden weinig kracht.

of laagteorig met bulten koppel en geen hoogteorig ding.

of je moet gaan denken aan powervalve
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
PRO TUNING 20-5-2006 11:25 Print reply

Posts: 4000
Er zijn wel enkele mogelijkheden om een bestaande uitlaat aan te passen, maar je krijgt nooit de resultaten als met een op maat berekende uitlaat.

B.v. het inkorten van de voorbocht,zal de motor iets langer doorlopen, maar je verliest weer op een ander gebied.
 
BSTS 23-5-2006 21:13 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mtx-power
Ik heb even een beetje op het internet gezocht omdat ik wist dat er zoiets voor Puch wel was dus kijk hier even naar, misschien helpt het je wat.

Puch forum


Dit bericht is gewijzigd door Mtx-power op 20-5-2006 om 0:22 uur.



bedankt voor de nuttige antwoord.

pro tuning : ik weet het dat ik verlies in ander toeren gebied dan.
maar ik wil gewoon ff kijken om er met een kleine verandering.
meer vermogen mee te kunnen halen.
 
sprintjah
Neluhz 24-5-2006 17:36 Print reply

Posts: 4032
hoe dichter de eerste conus bij de cilinder zit, hoe hoogtoerig je uitlaat word.

 
Frysk 24-5-2006 18:49 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
hoe dichter de eerste conus bij de cilinder zit, hoe hoogtoerig je uitlaat word.





dus ipc

als jij je expansie direkt op de cilinder weet te plaatsen is die fucking hoogtoerig ?

dus niet doordenken van spatbord zit er etc..

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 24-5-2006 om 18:50 uur.
 
giggitybyte
mulder 24-5-2006 18:54 Print reply

Posts: 13701
waarom een airsal, das net wat beter dan immi
daar moet echt een kwaliteit cilinder onder! zeker als ook een hpi koopt.
En homoet is wel het snelste uitlaatje voor honda maar dat zegt nog niet dat het sneller kan, ik vind homoet red. tegen vallen en hij is ook niet bovenlangs.
Opmaat uitlaat of eentje van een derbi omklussen een metrakit oid?

Dit bericht is gewijzigd door mulder op 24-5-2006 om 18:58 uur.
 
BSTS 15-8-2006 22:30 Print reply

Posts: 4241
ik vind airsal geen slchte kwaliteit.
en is ook no geen ramp als die vast jankt of iets.
hij kost immers geen 200 euro
 
sprintjah

Dit topic is 1394 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved