Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - nieuwe rollerbank

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 666 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #36933 - nieuwe rollerbank
Pagina 6 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 10, 11, 12Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9908 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn II - Forum en Sales Moderator 14-5-2006 13:03 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekie
[...]


ook zoiets..

alles KAN te hard.. maar ze gaan er vanuit dat je je overal aan de snelheid houd ( auto's, motoren )

maar brommers ? Pfff zie die lullo's maar eens wijs te maken dat jij overal 40 rijd terwijl je brommer 80 KAN




als jij toch overal 40 rijdt, waarom zou je brommer dan harder moeten kunnen?

Ik begin de laatste tijd steeds meer achter de maximumsnelheid voor brommers te staan... jongetjes en meisjes van 16-20 zijn idd te roekeloos en weet ik veel wat..

Weet nog wel hoe bang ik vroeger voor rollerbanken was...zijn wat creatieve begrenzertjes aan te pas gekomen.

Tegenwoordig snap ik er geen zak meer van sinds de hele mik op kenteken staat (van de ene kant heeft dat het hobbybrommeren verneukt, van de andere kant zitten er grote voordelen aan)..

weet niet wat de wetgeving nu is....ze kunnen nu wel alles mooi registreren en je flink pakken als je een paar keer genaaid wordt volgens mij.


 
Too cool for school!
yamaha_RD 14-5-2006 13:36 Print reply

Posts: 975
dan moet ik maar gouw weer die 65T tanwiel erop gooien
 
Vraag niet hoe het kan, geniet ervan!
StefanB 14-5-2006 13:42 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scarface
[...]



Maakt niks uit, stel je maar geen 30 kw voor ofzo, meer in de richting van 1-2 kw. Honda nsr frames zijn ook geschikt voor 125cc maar die hebben ook geen torenhoge kw's op het kenteken staan



opt kenteken van m'n ns1 staat ook 1.35kw
 
E24 M30b35@GT3576
SendaMax 14-5-2006 13:46 Print reply

Posts: 1592
Ik had een keer ergens gelezen dat je je versnellingen kan "begrenzen"
Zodat je maar 4 versnellingen hebt ipv 6, dat zou met die nieuwe rollerbank wel werken denk ik.
 
tsxj oran 14-5-2006 13:47 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SendaMax
Ik had een keer ergens gelezen dat je je versnellingen kan "begrenzen"
Zodat je maar 4 versnellingen hebt ipv 6, dat zou met die nieuwe rollerbank wel werken denk ik.

ik weet niet hoe hard jij in je 4 rijd maar dan rijd ik al 80, dus dat heeft geen nut maar dan zal je een mechanische begrenzer moeten nemen
maar ik zat zelf meer te denken aan een euro begrenzer
 
oud
Tombrom 14-5-2006 13:51 Print reply

Posts: 15925
ghehehe die boete tabel heb ik al. maar die mag ik niet on zetten...

als ze erachter komen via wie die komt is mijn pa zijn baan kwijt dus ff wachte mensen
 
Marko 14-5-2006 13:51 Print reply

Posts: 1521
Idd in je 4 ga je al aardig hard
maar het zou wel handig zijn aangezien je dan nog
niet inbeslagname hard gaat.
Maar ik heb er iig nooit van gehoord van zo'n begrenzer
maar zou het wel handig vinden alleen zou ik em dna
tot z'n 3 begrenzen dan haal ik net 50 60 oid.
 
Al zit men qua mankracht nog zo krap, met het schrijven van een bonnetje is men zeer rap.
SendaMax 14-5-2006 13:53 Print reply

Posts: 1592
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

ik weet niet hoe hard jij in je 4 rijd maar dan rijd ik al 80, dus dat heeft geen nut maar dan zal je een mechanische begrenzer moeten nemen
maar ik zat zelf meer te denken aan een euro begrenzer



Ja dan rij ik ook al 80.. maar dat is in ieder geval beter dan 120 hea
Iedereen is blij, jij dat je flink minder boete moet betalen, en de juten dat ze tenminste weer een boete kunnen uitschrijven.
 
mblover 14-5-2006 13:55 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
Ik begin de laatste tijd steeds meer achter de maximumsnelheid voor brommers te staan... jongetjes en meisjes van 16-20 zijn idd te roekeloos en weet ik veel wat..


en alle turken zijn criminelen. (en dit is slechts als voorbeeld bedoelt, ik heb niet de intentie om racistische uitlatingen te doen op het forum)

Nu doe ik hetzelfde als jij, iedereen over een kam scheren. dus is imo jouw post KWATS en DISCRIMINEREND (of is het zinnetje alle turken zijn criminelen niet discriminerend???).

WEL is het zo dat heel veel van de brommer-rijders ontverantwoord zijn. MAAR er zijn er ook die wel verantwoord rijden en die wel rekening houden met anderen.
de groep die wel verantwoord rijd die is echt de dupe van de ontverantwoord rijdende groep.

wat je hebt aan een brommer die harder kan als 45:
-je kan fatsoenlijk wegtrekken bij stoplicht
-je hebt wat vermogen over en dat kan NOOIT kwaad mits je ermee om kan gaan. Voorbeeldje: ik kwam aan bij zo'n wegversmalling, en ik had voorrang. Aan de andere kant kwam een auto aan en die leek te remmen, maar op t laatste moment gaf hij weer gas, ik was toen al in de wegversmalling. Met een std brommer had ik een ongeluk gehad, nu trok ik hem open en was ik (maar net) weg...
-kan stiller rijden. Als jij met een gangetje van 40 a 50 lekker buiten de bbk over het fietspad toert, kan ik lekker in een hoge versnelling gaan rijden. Dat scheelt veel herrie dus veroorzaak ik dan minder overlast.
-rijd rustiger. Bij een std brommer kom je niet vooruit, als je eenmaal op gang bent dan ga je overal maar proberen om die gang erin te houden omdat het toch niet opschiet. Met stevig opgefokte brom dan rijd ik veel rustiger.

Verder is het belangrijk om verantwoord te rijden.
-GOED vooruit kijken en anticiperen. (Op tijd en in je hoofd heel snel denken van wat staat daar, wat kan er gebeuren, hoe voorkom ik dat het fout gaat)
-Afstand houden van overig verkeer, 10 meter te vroeg stilstaan bij een noodstop is niet erg, stuk te laat wel, want dan sta je al stil tegen het andere verkeer aan.
-te hard rijden is oke, maar wel op een verantwoorde plek, en je snelheid ook een beetje verantwoord houden. Dus niet op het fietspad met uitritten dik 100 gaan rijden. Op een weg buiten de bbk (waar dus geen fietspad is en je op de weg moet rijden) die overzichtelijk is, in combinatie met weersomstandigheden die het toelaten is het niet zo'n groot probleem. WEL extra goed vooruit kijken en anticiperen.
 
StefanB 14-5-2006 13:55 Print reply

Posts: 2591
ipv dat ze nou opyfe met die rollers en eens flink gaan bekeuren op bumperkleven en lekker gaan flitsen... (heb zo'n tering hekel aan die verkk'de scooter kneuzen die enorm op autos zitten plakken..)

iig m'n senda kan best hard, maar rij binnebebouwde kom vrijwel ook nooit harder dan 60.. (af en toe is een wheelie, maar dat telt niet :P)
 
E24 M30b35@GT3576
mblover 14-5-2006 13:57 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanB
ipv dat ze nou opyfe met die rollers en eens flink gaan bekeuren op bumperkleven en lekker gaan flitsen... (heb zo'n tering hekel aan die verkk'de scooter kneuzen die enorm op autos zitten plakken..)

iig m'n senda kan best hard, maar rij binnebebouwde kom vrijwel ook nooit harder dan 60.. (af en toe is een wheelie, maar dat telt niet :P)


heb je gelijk in,
wheelie dan wel op verantwoorde plek natuurlijk.
 
koekie - Administrator 14-5-2006 14:06 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II

Ik begin de laatste tijd steeds meer achter de maximumsnelheid voor brommers te staan... jongetjes en meisjes van 16-20 zijn idd te roekeloos en weet ik veel wat..





jaah.. iedereen tussen de 16 en 20 rijd roekeloos!!

pff..
warom een brommer harder zou rijden ?
als mijn MB 40 op top zou rijden.. rijd dat zwaar kut!
in ze 4, @ 10K.. rijd kut.. en al helemaal als je dan ook nog maar 40 gaat...
ik rij gemiddeld 60, en dat dan met 6,5K dat rijd gewoon onwijs chill.. en dat mijn brommer ook 85 kan wil niet zeggen dat ik dat rij?
tuurlijk, afentoe rij ik dat wel eens ja, maar iig WEL grotendeels verantwoord..

 
Haaks de hoek om!
william h 14-5-2006 15:40 Print reply
Posts: 290
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tombrom
ghehehe die boete tabel heb ik al. maar die mag ik niet on zetten...

als ze erachter komen via wie die komt is mijn pa zijn baan kwijt dus ff wachte mensen



weet jij wel waneer ze bekend worden gemaakt
 
L2R-R2L 14-5-2006 15:56 Print reply

Posts: 1553
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]


DIE LAP TEKST VAN MBLOVER.


idd jij snapt het, ik rij het liefst ookaltijd zo dat ik nog een beetje gas over heb.

nu vind ik dat je wel ergens de grens moet stellen, die 100 vind ik wel een erg groot stuk gas over terwijl je max op 50(60) km/h wegen mag.

 
DAX is af 4TAKT OWNED 2 dezelfde frames hmm waarom dan niet 2 dezelfde frame nummers:D en dus 2 verschillende brommers met 1 kenteken en 1 verzekering
SpeedY_the_Devil 14-5-2006 16:41 Print reply

Posts: 2711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanB
[...]



opt kenteken van m'n ns1 staat ook 1.35kw


hoe wil je dat doen aangezien ns1 standaard 9KW op krukas heeft:

NS1

Engine Liquid-cooled 2-stroke single
Bore x Stroke 48 x 41.4mm
Displacement 74.9cm3
Compression Ratio 7.2 : 1
Carburettor 18mm piston-valve type
Max. Power Output 9kW/9,750min-1 (DIN)
Max. Torque 2.5Nm/3,000min-1 (DIN)
Ignition Capacitor discharge (CDI)
Starter Primary kick
Transmission 6-speed
Final Drive Roller chain
Dimensions (L x W x H) 1,905 x 665 x 1,085mm
Wheelbase 1,290mm
Seat Height 775mm
Ground Clearance 140mm
Fuel Capacity 12 litres
Wheels Front 17 x MT2.15 cast aluminium
Rear 17 x MT2.75 cast aluminium
Tyres Front 90/80-17 46P (Tubeless)
Rear 100/80-17 52P (Tubeless)
Suspension Front 31mm telescopic fork, 130mm axle travel
Rear Pro-Link, 127mm axle travel
Brakes Front 256 x 4mm hydraulic disc with dual-piston calliper
Rear 220 x 4mm hydraulic disc with single-piston calliper
Dry Weight 98kg
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php

Dit topic is 9908 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 10, 11, 12Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved