Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - draad kapot in me velg

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 811 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #36798 - draad kapot in me velg
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1791 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

geert-nsr 7-5-2006 22:04 Print topicpost

Posts: 6438
De schroefdraad in mijn velg is verot.
heb nu een m6 boutje vanaf de trommelrem helemaal door de velg gedaan maar nu zit er speling op me tandwiel en dit lijkt me ook niet egt gezond. Hoe kan ik de draad weer goed krijgen zodat ik er nieuwe tapeindes in kan doen zoals het hoord.

Dit bericht is gewijzigd door geert-nsr op 7-5-2006 om 22:05 uur.
 

Almer 7-5-2006 22:11 Print reply

Posts: 3325
je velg is je buitenste rand waar de spaken aan zitten en de band omheen ligt... snap nu niet wat je bedoeld... draad herstellen is uitboren en nieuw draad tappen de enige optie...
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
mulder 7-5-2006 22:13 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
je velg is je buitenste rand waar de spaken aan zitten en de band omheen ligt... snap nu niet wat je bedoeld... draad herstellen is uitboren en nieuw draad tappen de enige optie...


neej

gaat schoonspuiten met de compressor of hard blazen:p opvullen met epoxy vloeibaar metaal. Dan daar weer de originele maat in tappen en klaar:0

en btw een gegoten velg is niet alleen je velg maar je hele wiel flappie



Dit bericht is gewijzigd door mulder op 7-5-2006 om 22:15 uur.
 
geert-nsr 7-5-2006 23:08 Print reply

Posts: 6438
is dat vloeibaar metaal sterk genoeg? me tandwielen moeten daaraaan vast gemaakt worden he

 
StefanB 7-5-2006 23:15 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
[...]


neej

gaat schoonspuiten met de compressor of hard blazen:p opvullen met epoxy vloeibaar metaal. Dan daar weer de originele maat in tappen en klaar:0

en btw een gegoten velg is niet alleen je velg maar je hele wiel flappie



Dit bericht is gewijzigd door mulder op 7-5-2006 om 22:15 uur.


jij smeert dat spul zeker ook in de krassen in je cilinder als ie vast gelopen is?! dat gaat dus echt nooit goed heh..

je moet er gewoon een helicoil in zetten, daarmee tap je een grotere draad erin, draai je dan weer zo'n veer ding in, heb je weer de origenele maat.
 
E24 M30b35@GT3576
Hells Hobbit 8-5-2006 0:50 Print reply

Posts: 1793
jewel, ik rijd precies zo rond,

mijn tandwiel was kapot geslagen bij de vorige eigenaar, door teveel wheelys ofzo.

gewoon alles vol gepompt met kneedbaar ijzer zodat het op druk belast wordt, en niet op trek, de bouten helemaal door de velg heen, et voila.

het zit nu al een paar honderd kilometer goed, met 65cc en stevig optrekken.

maar de effectiviteit is natuurlijk wel afhankelijk van de uitvoering.
 
robert gpr50r 8-5-2006 13:35 Print reply

Posts: 612
bij mij waren de bouten een stukje in de velg afgebroken.. heb uitgeboord en weer draad in getapt. zat nog wel draad in.. maar helicoil(of hoe je dat schrijft) lijkt me beste.. ook ivm centreren van je achter tandwiel...
en geloof me die wil je in de midden hebben. anders gaat alles kapot. heb ervaring.

bij mij was toen:
-achterwiel lagers kapot
-uitgaande as in blok lager kpot.
-bouten afgebroken

moest dus me hele blok uitmekaar halen..
 
mbracer 8-5-2006 13:46 Print reply

Posts: 1863
ik adviseer je een andere velg te halen of naar een maat groter te tappen. aangezien je tandwiel hier aan vast komt te zitten zou ik er geen vloeibaar of kneedbaar metaal in doen. ik weet dat het sterk spul is , maar ik denk niet sterk genoeig om nieuw draag uit te kunnen tappen.
ik zou ook niet can die veertjes gebruiken om dezelfde maat te behouden. deze zijn ook niet supper sterk
 
als is de scoot nog zo snel, de schakel achterhaald hem wel :D
PRO TUNING 8-5-2006 14:41 Print reply

Posts: 4000
Het gedeelte waar je tandwiel vast zit heet NAAF
 
mbracer 8-5-2006 14:47 Print reply

Posts: 1863
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Het gedeelte waar je tandwiel vast zit heet NAAF

en dit is een gedeelte van je velg, niemand heeft beweerd dat het niet zo heet.
een andwoord op zijn vraag zou nuttiger zijn
 
als is de scoot nog zo snel, de schakel achterhaald hem wel :D
KaWaReZ 8-5-2006 14:54 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbracer
[...]

en dit is een gedeelte van je velg, niemand heeft beweerd dat het niet zo heet.
een andwoord op zijn vraag zou nuttiger zijn


zegt meneer met meer dan 60% van zn posts in profiles
(om over de rest van de posts maar ff nix te zeggen)

geef liever zelf een antwoord dan hier de moraalridder te spelen.
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
mbracer 8-5-2006 14:56 Print reply

Posts: 1863
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
[...]


zegt meneer met meer dan 60% van zn posts in profiles
(om over de rest van de posts maar ff nix te zeggen)

geef liever zelf een antwoord dan hier de moraalridder te spelen.



heb ik toch gedaan??

en aangezien ik al een keer eerder gebanned ben omdat ik zat te spammen praat ik nu met mensen in hun profile jah. op mijn werk mag ik geen msn gebruiken

maarjah, dat heb ik weer. net were een paar dagen actief op BF nu alweer last met een mod. wat doe ik toch altijd verkeerd

edit rez: verkeerde plaats, verkeerde tijd, verkeerde mod

Dit bericht is gewijzigd door KaWaReZ [Rezek] op 8-5-2006 om 15:37 uur.
 
als is de scoot nog zo snel, de schakel achterhaald hem wel :D
geert-nsr 8-5-2006 15:53 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Het gedeelte waar je tandwiel vast zit heet NAAF

wat heb ik er nou aan hoe het heet ik wil gwoon die draad weer goed hebben . ga ergens anders nutteloos posten.

wat is helicoil precies?
 
Suzuki tsx 8-5-2006 16:10 Print reply

Posts: 617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
[...]

wat heb ik er nou aan hoe het heet ik wil gwoon die draad weer goed hebben . ga ergens anders nutteloos posten.

wat is helicoil precies?


lijkt een beetje op een veertje
dat is gewoon een soort nieuwe draad
werkt perfect!
 
Neluhz 8-5-2006 16:15 Print reply

Posts: 4032
je boort het gat uit, tapt schroefdraad, gooit er een helicoil in en klaar is geert.
maar als een groter boutje geen problemen oplevert kun je beter dat doen, is een stuk makkelijker
 
renoeius 8-5-2006 16:46 Print reply

Posts: 6409
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
[...]

wat heb ik er nou aan hoe het heet ik wil gwoon die draad weer goed hebben . ga ergens anders nutteloos posten.

wat is helicoil precies?


helicoil is de beste oplossing. groter schroefdraad is gewoon kut. met een helicoil heb je weer de orginele maat en is perfect schroefdraad.
vraag ernaar bij de bromboer, die heeft ze miss wel.

dit is een helicoil:





ik heb er ook aardig wat in mijn brommer zitten

Dit bericht is gewijzigd door renoeius op 8-5-2006 om 16:47 uur.
 

Dit topic is 1791 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved