Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 50cc sprintsetup

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 737 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #36664 - 50cc sprintsetup
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4383 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mcdronkz 30-4-2006 20:03 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
[...]

Dat "fix" je ook gewoon zo ff das echt niet plug en play. En zo snel is hij dan ook nog niet eens, zo'n 80cc cilinder op een kreidlerblok.


Misschien is een baan als paragnost iets voor je, want ik zie anders nog geen testbank uitdraaien !
 
honda-mbx 30-4-2006 20:03 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
denk je dat je daarme serieus kans maakt bij serieuze sprints???


ja, en wat stel jij dan voor?
 
ik vlam je..
IzzY 30-4-2006 20:04 Print reply

Posts: 1266
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
denk je dat je daarme serieus kans maakt bij serieuze sprints???



ehm, jah
 
derbi-forum.nl/kneuzeclub
-Tom- 30-4-2006 20:14 Print reply

Posts: 4152
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


Misschien is een baan als paragnost iets voor je, want ik zie anders nog geen testbank uitdraaien !



Hier een vergelijkbare setup:
Quote:
Uitgevoerd met stage6 membraam inlaat V-Force 8-kleps.
Het inlaat spruitstuk is van stage 6 en aangepast voor V-Force 8 kleps membraam.
26 m /m dellorto vlakschuif
HPI rotor 2006 met 2 curve CDI
Uitlaat malossi GP MHR van derbi senda.
Cilinder MHR TEAM 80 voor AM-6




uitdraai wilde de beste man nog niet posten, maar hij zei zelf "reken op een PK of 19/20, zoals je ziet is er vrij aangepast (aan de cilinder zelf), de testbank run is met een opmaat uitlaat van Luc Foekema gedaan
 
FTS Member
mb-gek 30-4-2006 20:15 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
[...]



Hier een vergelijkbare setup:
[...]


afbeelding

uitdraai wilde de beste man nog niet posten, maar hij zei zelf "reken op een PK of 19/20, zoals je ziet is er vrij aangepast (aan de cilinder zelf), de testbank run is met een opmaat uitlaat van Luc Foekema gedaan

ooit van klasses gehoord
damn....

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
IzzY 30-4-2006 20:16 Print reply

Posts: 1266
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
[...]



Hier een vergelijkbare setup:
[...]


afbeelding

uitdraai wilde de beste man nog niet posten, maar hij zei zelf "reken op een PK of 19/20, zoals je ziet is er vrij aangepast (aan de cilinder zelf), de testbank run is met een opmaat uitlaat van Luc Foekema gedaan


jij wil dus zeggen dat de pa van jeroen niet snel is ?


 
derbi-forum.nl/kneuzeclub
HayeSM 30-4-2006 20:17 Print reply

Posts: 3052
lees nu net van een vergelijkbare 50cc settup op derbi forum als wat ik in me hoofd had.

dit topic bevestigd ook wat izzy zei.
http://www.derbi-clu...ler&pagenumber=1
 
Appie SXV550 .. the hooligans choice
Gary - Forum en Gallery Moderator 30-4-2006 20:23 Print reply

Posts: 12846
Hij is voor een Mikuni gegaan, ik zou toch voor een Keihin gaan. Imo betere carbs.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
mcdronkz 30-4-2006 20:26 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gary
Hij is voor een Mikuni gegaan, ik zou toch voor een Keihin gaan. Imo betere carbs.


Be-argumenteer dat eens ? Niet dat ik het niet met je eens ben, maar wil toch weten weten wat tegenwoordig de verschillen zijn, en waarom je w?l voor een Keihin moet gaan, en niet voor een Mikuni. Wellicht heeft de topicstarter daar ook iets aan.
 
Gary - Forum en Gallery Moderator 30-4-2006 20:29 Print reply

Posts: 12846
Uit enig ervaring hier op het forum blijkt toch Keihin wat (met nadruk op wat) beter uit de bus komt. Beter af te stellen (makkelijker in gebruik) en prestaties (wat niet geheel onbelangrijk is met sprinten). Verder weet ik niet precies welke carbs anders in aanmerking komen voor de 16mm (Dellortho misschien?).
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
mb-gek 30-4-2006 20:30 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gary
Uit enig ervaring hier op het forum blijkt toch Keihin wat (met nadruk op wat) beter uit de bus komt. Beter af te stellen (makkelijker in gebruik) en prestaties (wat niet geheel onbelangrijk is met sprinten). Verder weet ik niet precies welke carbs anders in aanmerking komen voor de 16mm (Dellortho misschien?).

heb anders nog geen negatiefe dingen gehoord over een 16 mik
wel over de 20 mik natuurlijk

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Gary - Forum en Gallery Moderator 30-4-2006 20:32 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]

heb anders nog geen negatiefe dingen gehoord over een 16 mik
wel over de 20 mik natuurlijk



Ik meen dat er met de 16mm van Mikuni een aantal mensen wat nare ervaringen mee hadden.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
mcdronkz 30-4-2006 20:33 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gary
Uit enig ervaring hier op het forum blijkt toch Keihin wat (met nadruk op wat) beter uit de bus komt. Beter af te stellen (makkelijker in gebruik) en prestaties (wat niet geheel onbelangrijk is met sprinten). Verder weet ik niet precies welke carbs anders in aanmerking komen voor de 16mm (Dellortho misschien?).


Ik ben het wel met je eens, tot dusver dat ik alleen dat soort reacties heb gezien van mensen die Honda rijden, en een 18mm HM Keihin vergelijken met de (inderdaad minder af te stellen) Mikuni 20mm carburateur. PRO TUNING schijnt hiervoor wel een oplossing te hebben, maar wil die alleen tegen een kleine vergoeding uit de doeken doen.

Vandaar dat ik me afvraag waarom je tegenwoordig voor een Keihin zou moeten gaan, ipv een Mikuni. Honda gebruikt bijvoorbeeld uitsluitend Mikuni carburateurs voor z'n tweetakt-crossers.
 
HayeSM 30-4-2006 20:34 Print reply

Posts: 3052
lees nu net dat er voor de 50cctjes ook vaak 14mm delletjes worden bewerkt en dat dit zeker goed loopt.

dit heb ik nu in me hoofd:
14mm del ori bewerkt
doppler cil bewerkt
carters bewerkt
doppler krukje
voorlopig conti uitlaat, als ik geld heb spr2
hpi'tje

wil dit zooitje laten bewerken door BT.. iemand suggesties? zijn er nog essentiele dingen waar ik rekening mee moet houden met spruitstuk of membraam? ik dacht aan ori spruit en hebo membraam
 
Appie SXV550 .. the hooligans choice
IzzY 30-4-2006 20:38 Print reply

Posts: 1266
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommer Freak
lees nu net dat er voor de 50cctjes ook vaak 14mm delletjes worden bewerkt en dat dit zeker goed loopt.

dit heb ik nu in me hoofd:
14mm del ori bewerkt
doppler cil bewerkt
carters bewerkt
doppler krukje
voorlopig conti uitlaat, als ik geld heb spr2
hpi'tje

wil dit zooitje laten bewerken door BT.. iemand suggesties? zijn er nog essentiele dingen waar ik rekening mee moet houden met spruitstuk of membraam? ik dacht aan ori spruit en hebo membraam



spr2, uit je hoofd zetten,
hebo membraan, uit je hoofd zetten ( tenzij je nieuw model gaat kope, voor 100 euro, die heeft nog niemand getest)

BT tuning, is cker aan te raden, erg net, normale prijs, goede prestaties,
 
derbi-forum.nl/kneuzeclub

Dit topic is 4383 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved