Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 50cc sprintsetup

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 798 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #36664 - 50cc sprintsetup
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 4370 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

HayeSM 30-4-2006 19:38 Print topicpost

Posts: 3052
Heey.

Ik ben zo langzamerhand zo verslaaft aan alle sprint projectjes her en der, dat ik er zelf ook al een tijdje aan denk op zoiets te beginnen.
Nu wil ik niet zoals de meesten met 70 of 80 gaan rijden, maar gewoon met 50cc.
Nou heb ik bijna geen verstand van 50cc spul op derbi, dus wil ik graag advies van ervarenen. Als ik dit allemaal doorzet komt er natuurlijk een hpitje bij, hier zit te weinig verschil in om het hier over te hebben, maar ik doel meer op cilinder, uitlaat en carb.

Ook heb ik (naar mijn idee een fabeltje) gehoord dat het bruine blok van derbi sneller is als het grijze blok, dit zou komen door een andere krukas ? iemand meer ervaring mee?
 
Appie SXV550 .. the hooligans choice

tsxj oran 30-4-2006 19:39 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommer Freak
Heey.

Ik ben zo langzamerhand zo verslaaft aan alle sprint projectjes her en der, dat ik er zelf ook al een tijdje aan denk op zoiets te beginnen.
Nu wil ik niet zoals de meesten met 70 of 80 gaan rijden, maar gewoon met 50cc.
Nou heb ik bijna geen verstand van 50cc spul op derbi, dus wil ik graag advies van ervarenen. Als ik dit allemaal doorzet komt er natuurlijk een hpitje bij, hier zit te weinig verschil in om het hier over te hebben, maar ik doel meer op cilinder, uitlaat en carb.

Ook heb ik (naar mijn idee een fabeltje) gehoord dat het bruine blok van derbi sneller is als het grijze blok, dit zou komen door een andere krukas ? iemand meer ervaring mee?

het andere blok zou sneller zijn door andere vorm van de ruimte onder de zuiger, en de spoelruimte die het blok heeft, maar als je echt serieus gaat sprinte word dat toch aangepast
verder zijn die bidalot cilinders zeer snel en je moet er nog een leuk carbje op vinden
 
oud
honda-mbx 30-4-2006 19:41 Print reply

Posts: 1688
derbi blokken zijn even snel.
als cilinder is doppler een goede prijs - kwaliteit keus, ook veel tunings potentie.
ook is daar een passende doppler uitlaat bij.
voor de rest een binnenrotor en een 16mm ivm regelement.

brommer?
 
ik vlam je..
tsxj oran 30-4-2006 19:41 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
derbi blokken zijn even snel.
als cilinder is doppler een goede prijs - kwaliteit keus, ook veel tunings potentie.
ook is daar een passende doppler uitlaat bij.
voor de rest een binnenrotor en een 16mm ivm regelement.

brommer?

dopler uitlaat op dopler cilinder loopt niet heel goed
 
oud
Bruuns 30-4-2006 19:41 Print reply

Posts: 2213
of je bewerkt een wat goedkopere cilinder natuurlijk.

 
A-j bange leaft goa-j bange dood..
tsxj oran 30-4-2006 19:42 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bruuns
of je bewerkt een wat goedkopere cilinder natuurlijk.


daar behaal je niet de pk's mee met een cilinder die snel is, en die laat bewerken
 
oud
HayeSM 30-4-2006 19:43 Print reply

Posts: 3052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
derbi blokken zijn even snel.
als cilinder is doppler een goede prijs - kwaliteit keus, ook veel tunings potentie.
ook is daar een passende doppler uitlaat bij.
voor de rest een binnenrotor en een 16mm ivm regelement.

brommer?



op een senda.

Wat zijn de verschillen/voor en of nadelen van een conti uitlaat ten opzichte van een dopler pijp?

er vanuitgaand dat welke cilinder het ook wordt, er lekker getuned gaat worden, welke cilinder zou dan de beste optie zijn? waar haal ik het meeste uit?
 
Appie SXV550 .. the hooligans choice
honda-mbx 30-4-2006 19:43 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

dopler uitlaat op dopler cilinder loopt niet heel goed


wat weet jij daar van..

met doppler cilinder en pijp is 10,6 pk gehaald ungetuned!
zit veel meer in..
 
ik vlam je..
M.O. 30-4-2006 19:44 Print reply

Posts: 1289
Hebo 50cc vind k persoonlijk wel een leuke cilinder
 
Metrakit SP -->24mm OKO D-slid--->Yasuni HM Cross!!! 230!!!! MAN WHEEOOOW
tsxj oran 30-4-2006 19:45 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
[...]


wat weet jij daar van..

met doppler cilinder en pijp is 10,6 pk gehaald ungetuned!
zit veel meer in..

ja maar als je verder gaat zal je merken dat er beter uitlaten zijn op een dopler cilinder, dan dopler uitlaten

maar ik zou dan een goede cilinder kopen, die fors laten tunen, en dan opmaatje??
 
oud
HayeSM 30-4-2006 19:46 Print reply

Posts: 3052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

ja maar als je verder gaat zal je merken dat er beter uitlaten zijn op een dopler cilinder, dan dopler uitlaten

maar ik zou dan een goede cilinder kopen, die fors laten tunen, en dan opmaatje??


Opmaatje hoor ik laatste tijd niet super goede berichten van, hoor dat de goede fabriekpijpen minstends even goed presteren.

 
Appie SXV550 .. the hooligans choice
PraatPaal 30-4-2006 19:47 Print reply

Posts: 7977
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommer Freak
[...]


Opmaatje hoor ik laatste tijd niet super goede berichten van, hoor dat de goede fabriekpijpen minstends even goed presteren.



uit een opmaat KAN je meer halen, maar dat kost veel tijd moeite en materiaal
 
tsxj oran 30-4-2006 19:47 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommer Freak
[...]


Opmaatje hoor ik laatste tijd niet super goede berichten van, hoor dat de goede fabriekpijpen minstends even goed presteren.


als jij je cilinder goed laat berekenen, en dan je uitlaat goed(laat) maken dan is een opmaat toch wel goedkoper en dezelfde prestaties als een fabriekspijp van 400 eu
 
oud
Gary - Forum en Gallery Moderator 30-4-2006 19:47 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

ja maar als je verder gaat zal je merken dat er beter uitlaten zijn op een dopler cilinder, dan dopler uitlaten

maar ik zou dan een goede cilinder kopen, die fors laten tunen, en dan opmaatje??


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gary
Waarom iedereen zo opmaat geil is terwijl er prima fabrieksuitlaten zijn....


 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
tsxj oran 30-4-2006 19:48 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gary
[...]


[...]



omdat opmaat goedkoper is
 
oud
honda-mbx 30-4-2006 19:49 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

als jij je cilinder goed laat berekenen, en dan je uitlaat goed(laat) maken dan is een opmaat toch wel goedkoper en dezelfde prestaties als een fabriekspijp van 400 eu


je maakt bijna nooit in 1 keer een goede opmaat uitlaat, omdat het altijd testen is etc, het is niet even een formule invullen en klario.

maar een goeie opmaat kan idd beter wezen dan een fabrieks uitlaat, alleen presteerd een fabriek pijp meestal zo goed dat opmaat niet altijd word toegepast.


edit:

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

omdat opmaat goedkoper is


ooh, 1 opmaat kost gemiddeld 160 euro nou maak er maar eens een stuk of wat voor dat je ??n hebt die beter presteerd dan een goeie fabriekspijp.

maar ontopic:

leuke cilinders: doppler 50cc, hebo manston 50cc (eventueel NG) metrakit pro race
aan de hand daar van moet je de rest van je setup samenstellen.

Dit bericht is gewijzigd door honda-mbx op 30-4-2006 om 19:51 uur.
 
ik vlam je..

Dit topic is 4370 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved