Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - [TOMOS] project: matzwarte sprinter

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 713 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #36167 - [TOMOS] project: matzwarte sprinter
Pagina 1 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Volgende pagina >
Dit topic is 35833 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dreeg 9-4-2006 2:38 Print topicpost

Posts: 41
9 maart 2006

ik ben 2 weken trug ook begonnen met een project

uiterlijk:
frame helemaal gestript
spatborden eraf
ophangingen van kapjes eraf
het stukje frame wat aan de achterkant overblijft als het spatbord eraf is eraf gezagen
heel me brommer mat zwart gespoten
het voor kapje zit er nog wel en heb er zwart horgaas in gespannen
voetsteuntjes aan de achterbrug







sorry van de grote foto's

setup:
65cc airsal
70cc puch hogedrukkop
trugloop uitlaat (ben er nog nie uit welke)
16mm dellorto cabrateur
welke en wat voor filter weet ik nog nie
hpi van puch
verstevigde chrome achterbrug
voor tandwiel 26 achter 22
snelgas
killswitch

blok:
krukas opvullen
carter bewerken

wat allemaal al gedaan:
het frame is al helemaal klaar alleen de achtervelg moet nog gespoten worden
ik ben nu bezig met het opvullen van me krukas en het bewerken van me carters

wat nog te halen:
uitlaat
16mm cabrateur
filter
hpi onsteking
killswitch

meer foto's komen eraan

laat weten wat je er tot nu toe van vind

UPDATE 11 maart 2006

heb net de krukas opnieuw opgevuld vond het eerst niet netjes genoeg (moet heb alleen nog ff goed schoon maken)
hier een foto



nog mar even een foto gemaakt van hoe die er nu bij staat



[size=18]UPDATE 13 MAART 2006[/size]

gisteren me carters bij gewerkt (helaas vergeten foto's te maken) en vandaag de middelste carter helften in elkaar gezet en de cilinder er de HD kop erop gezet morgen ff jool bellen wanneer ik andere primaire vertanding op kan komen halen en dan kan ik het blok onder me brommer hangen



ps. let niet op de rotzooi

[size=18]UPDATE 16 MAART 2006[/size]

gisteren wou een cabrateur gaan halen maar die waren op worden nu besteld dus toen mar ff snelgas en een NGK racebougidop+kabel gehaalt en een bougitje toen ben ik bezig geweest met me orginele gas hendel af te zagen anders kwam die te ver van het gas af te ziten en da remt nie lekker en is geen gezicht dus die moet opnieuw gespoten worden

heb me achterwiel erop gezet en ff een foto gemaakt



ik ga zo ff schroeven halen om me blok op te hangen die zit nu ook helemaal in elkaar op de hpi en de ontstekingskap na

foto met blok en ketting erop nu alleen nog de hpi, cabrateur, killswitch en uitlaat halen en de bougidop+kabel, remhendel, snelgas en gaskabel erop



net ook nog ff de rem en snelgas erop gezet en meteen mar ff de rem afgestelt



]UPDATE 21 MAART 2006

net ff een killswitch gehaald en ff een foto gemaakt van de killswitch en de bougikabel+dop

en dan nu maar ff de killswitch aan me frame bevestiggen



en dan hier een foto met me killswitch erop



UPDATE 24 MAART 2006

ja ja vandaag was de grote dag heb vandaag de hpi gehaald de tecnigas en de 16/16

alles erop gezet en ja hoor hij start alleen als ik de lucht inlaat helemaal dicht hou dus me sproeier is te klein morgen mar ff wa maten groter halen zelfs 88 was te klein marja het moet mar om morgen te rijden

hier een paar foto's van hoe hij er bij staat de foto's zijn nie echt goed omdat ik ze savonds in de schuur gemaakt heb morgen komen betere als ik nie de heledag aant rije ben

hier zijn ze dan

de 16/16



de uitlaat



en hier zie je de bobine van de hpi en de killswitch



UPDATE 30 MAART 2006

ik heb de heletijd ee lek gehad was gaan zoeken waar die zat maar eindelijk gevonden zat er een scheurtje in me barb en die is dus gister afgebroken met het vast draaie marja nu mar een minarelli horizontaal spruitstuk gehaald en die erop gezet nu komt er minimaal een 17,5 tot 21mm carb op

hier een foto van de cilinder en het spruitstuk
hij moet alleen nog beter afgezagen worden



deze ga ik denk halen (als ik weer geld heb) :?

Carburateur Dell orto 19 mm PHBG BS met kelk



Malossi Powerfilter 42 - 58 mm. Recht model



toch maar nie die race carb hoor er allemaal slechte reacties over en deze werd mij aanbevolen en omda er geen vacuum op zit ook geen powerbox

UPDATE 1 APRIL 2006

ik dacht ik zal even 2 foto's maken van hoe die er nu bij staat





UPDATE 3 APRIL 2006

vandaag besloten dat deze er ook nog opkomt

HPI CDI 2005 met 2 curves



UPDATE 5 APRIL 2006

vandaag ff wa plak plastic gehaald ow wa stickers te maken

hier de resultaten









toch nog mar even per kant 3 strepen bij gezet





UPDATE 7 APRIL 2006

ik heb vandaag besloten om me cilinder en hdkop te verkopen want ik ga een gilardoni 74cc halen voor puch en me carters passend maken een nieuwe krukas en lagers erin laten persen en eerst de krukas oplaten vullen met teflon bussen en nieuwe keersinge erin te zetten

me blok ga ik met hitte bestendige spuibus wit spuiten met rooie carter schroeve

en ik koop toch gewoon een 2ehandse 21mm carburateur en laat een spruitstuk lasse en zet daar een aansluitrubber op

en als het een beetje meejzit laat ik me achterbrug ook nog binnenkort 10 tot 15 cm verlengen en dan geen vering erop maar iets anders ipv vering

mar wil nog wel testen met de cdi met 2 curve op de gilardoni

en natuurlijk komt de powerfilter ook nog

dus dat is wat ik de komende tijd aan me tomos ga veranderen

me cilinder en hdkop staan tekoop onder het kopje tekoop

2e UPDATE 7 APRIL 2006

vandaag ff naar van der kruijs geweest om een pakking van de gilardoni te halen maar die hadden ze niet dus hebben ze er een uit de doos gehaald en overgetrokken op een papierje

ik heb hem vandaag op een oude kaart geplakt en uitgesneden

toen ben ik daarna een dremel gaan halen
en ben ik aan het werk gegaan met me spoelpoorten

ben 4,5 uur bezig geweest en dit is het resultaat

moet het alleen nog even met een schuurpapiertje goed glad maken en als ik de cilinder heb kijken wat ik nog van de boring af moet halen



UPDATE 11 APRIL 2006

vandaag een compleet schijfremsysteem geregelt zit allen te kijken hoe dit te maken is

hier 2 foto's

een grote schijf die kan mooi over de velg heen allen de klau loopt dan tegen de velg aan



hier een kleine schijf dan zou er een adaptor ipv de trommel gemaakt moeten worden



de 2e optie word het ga iets op een draaibank laten draaie wat ik in me velg kan doen ipv me trommel en daar dan de schijf aan bevestiggen en voor de klauwen word een ophangin aan me voorvork en achterbrug gelast

UPDATE 14 APRIL 2006

vandaag een witte hittebestendige spuitbus gekocht en me blok wit gespoten dit is het resultaat











UPDATE 15 APRIL 2006

vandaag de gilardoni gehaald

hier wat foto's van de gila en de airsal







UPDATE 18 APRIL 2006

heb net ff een oaar boodschapjes gedaan



UPDATE 19 APRIL 2006

ff snel foto's gemaakt







UPDATE 21 APRIL 2006

hier filmpje mar was nie vol gas en rustig optrekken

[URL=http://s36.photobucket.com/albums/e8/dreeg/?action=view¤t=IMGP7148.flv][/URL]

(rechter muisknop en koppeling openen)

UPDATE 25 APRIL 2006
vandaag en gister nog een paar dingetjes gehaald
gister:
3x koppelings olie
pakking koppelingskap
zijstandaard
benzineslang

vandaag:
cross helm
cross bril
vloeibare kapping
malossi powerbox

en voor morgen is er een VTW 28 besteld en ga ook meteen een nieuwe ketting halen



Dit bericht is gewijzigd door dreeg op 25-4-2006 om 12:37 uur.

Dit bericht is gewijzigd door dreeg op 25-4-2006 om 12:39 uur.
 

Jeroen B 9-4-2006 2:51 Print reply

Posts: 1929
weer een standaart tomos of puch project

Dit bericht is gewijzigd door Jeroen B op 9-4-2006 om 2:51 uur.
 
www.Rieju-Club.com voorheen Jeroen__
Shinigami 9-4-2006 2:54 Print reply

Posts: 797
Shit, heb jij een beetje geld teveel ;P, maar wel chill project, ziet er goed uit, gaat denk ook wel blazen, hoop dat je frame het hou , denk dat er een stang tussen balhoofd en zadel moet o.i.d.
en schijfremmen zou ook geen overbodige luxe zijn maargoed, chill man
 
...
dreeg 9-4-2006 3:09 Print reply

Posts: 41
geld teveel neej het geld gaat ammel op aan het project

en die bakt tussen me balhoofd en zadel moet ik ff kijken hoe me frame het doet vind het er lelijk uitzien mar als het moet is het maar zo

maar schijfremmen komen er nie op teminste nu nog nie heb als het goed is wel nieuw type velgen geregelt
 
Gertjan 9-4-2006 4:30 Print reply

Posts: 1505
Zucht, denk ik altijd maar bij dat verhaal van:
Quote:
hoop dat je frame het hou , denk dat er een stang tussen balhoofd en zadel moet o.i.d.


Denk nou eens logisch na... heb je wel eens een frame krom zien trekken tussen het balhoofd en de zadelpen?
Ik niet, iig niet door het motorische gedeelte.
 
j3ro3ntj3 9-4-2006 8:08 Print reply

Posts: 339
M-stuurtje mist alleen nog
 
.
Vuile Beunkoe 9-4-2006 8:38 Print reply

Posts: 6114
DREEG

jij ook al hier

met die gare tomos van je


 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
mb-gek 9-4-2006 10:30 Print reply

Posts: 10385
word er niks aan je cilinder geveilt ??
en is die uitlaat nou de meest lekker lopende die er te krijgen is ?

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
MTRudolf 9-4-2006 10:33 Print reply

Posts: 2464
leuke velgen
 
Vuile Beunkoe 9-4-2006 10:35 Print reply

Posts: 6114
nja voor een tomos is de next 1 vd beste, beste moet je denken aan homoet tecnigas next en de de jager uitlaat.

klasse lager kom je aan bij de proma gps.


 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
.puch_chopper 9-4-2006 10:38 Print reply

Posts: 7851
ik denk wel dat het hard gaat lopen,..

 
geert-nsr 9-4-2006 10:42 Print reply

Posts: 6438
gaar ding. je kunt je geld beter besteden aan een betere en mooiere brommer

 
mulder 9-4-2006 10:43 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gertjan
Zucht, denk ik altijd maar bij dat verhaal van:
[...]


Denk nou eens logisch na... heb je wel eens een frame krom zien trekken tussen het balhoofd en de zadelpen?
Ik niet, iig niet door het motorische gedeelte.


daar word het frame veel stugger van, wat alleen maar voordelen heeft, dat is niet om tegen te houden dat hij krom gaat

En sprinter? Met deze cilinder, zon leuk oma-stuurtje en trommelremmen?
 
Shoot_me 9-4-2006 11:23 Print reply

Posts: 1535
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gertjan
Zucht, denk ik altijd maar bij dat verhaal van:
[...]


Denk nou eens logisch na... heb je wel eens een frame krom zien trekken tussen het balhoofd en de zadelpen?
Ik niet, iig niet door het motorische gedeelte.


precies, tis ook niet zo dat hoe meer pk's je heb hoe meer kracht daarop komt te staan als je logisch nadenkt.

Tis overigens geen overbodige luxe als je een beetje hard wil crossen en hobbeltjes wil pakken etc
 
miauw
[RRT] Lost-P 9-4-2006 11:34 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .puch_chopper
ik denk wel dat het hard gaat lopen,..




Denk je? Ik niet
 
Chille Tune shit dan
oenoehoofd 9-4-2006 11:36 Print reply

Posts: 17851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
[...]



Denk je? Ik niet


ik denk top van 90 ofzo
 
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY

Dit topic is 35833 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved